Gå til innhold

Beste Musen (fant ikke et bedre sted å poste)


Anbefalte innlegg

Det er jo ikke bare hvor bra musen er som har noe å si. Vertfall ikke for meg. Det er jo veldig viktig at den passer din handfasong i tilleg.

 

Selv trur jeg at jeg skal kjøpe meg mx510, kunne godt tatt en Razor eller mx1000 også, men på grunn av at jeg sikkert ikke merker forsjell, og at mx510 er så mye billigere blir det nåkk den. Er en stakkars fyr med trådløs creative mus som jeg nesten hater!

'

H.kon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Den beste musen sett ut ifra de fleste ståsteder som ytelse, respons og presisjon er uten tvil MX510. For det første har den størst sensitivitet foruten Razor musene. Den har svært gode drivere og svært lite feilproduksjon på musene, noe razor sliter med. Razor sine drivere kan ha en tendens til å tulle litt om du er uheldig. Det finnes mange som aldri har problemer med Razor musene, men det er flere misfornøyde Razor eier enn du noensinne vil fnne av MX510 eierene. Razor (den nye Diamondback) er fysiskt mindre enn både MX510 og Intellimouse3. Den har teflonbaserte museføtter og glir flott på alle underlag. Den har dynamisk innstillinger for sensitiviteten. Dette er uvurderlig i f.eks. Battlefield...lav sensitivitet mens du løper med gunner. Høy sensitivitet mens du kjører tanks, så du kan snu løpet ekstra fort rundt tanksen. Men musen kan ha en tendens til å miste respons på knappene. Du klikker men ingenting skjer - poff du er død. Intellimouse3 er en fysiskt større mus i forhold til MX510 og Razor. MX510 er høyere, men IM3 er bredere og lengre. IM4 tar jeg ikke med, siden de fleste elite gamere ikke gidder å ha musehjulet uten hakk. Det er lettere å bestemme våpenrekkefølge med hakk på musehjulet, noe IM4 mangler. IM3 er for de som liker utformingen og føler den sitter bedre i hånden sin. Skal du ha maks presisjon, en mus du vet vil funke når du pakker den opp og som du kan tweake med usbport.dll til 1000Hz, så er MX510 det eneste valget. Har du vanskelig for å omtille deg en ny mus (du eier IM3 kanksje) så la vær. Men det tar uansett ikke mer enn en uke eller to, så er du i ny museform og ruler nok en gang på spillebrettet. Og ingen trådløs mus kan måle seg mot en elite gamer med en av disse tre musene, IM3, Razor eller MX510.

Lenke til kommentar

hvis dere hadde lest litt mere rundt forbi, så hadde dere visst at mx1000 og mx510 er den eksakt samme musen.

 

Forskjellen:

mx1000, har laser, ett lite pluss. trådløs, STORT minus. forbausende at logitech greier å få så mange til å bite på dette trikset. men for all del, kjøp den om du vil kaste penger ut vinduet. en trådbasert nameless ballmus til kr 90 med 500hz funker bedre.

 

desto mere dere hadde lest, desto flere mus hadde dere funnet ut var den samme. bare et nytt navn og utseende. det er sensoren som teller, den er like viktig å vite om som en prosessor til en pc. enkelt og greit. og det er ikke logitech som lager sensoren engang, de bare putter skiten sammen. Så den oppskrytte "MX technology" kan dra dit pepperen gror. toppspillere bruker enda gode gamle ime3.0 eller 1.1, med flere gode grunner til det.

Lenke til kommentar
Den beste musen sett ut ifra de fleste ståsteder som ytelse, respons og presisjon er uten tvil MX510. For det første har den størst sensitivitet foruten Razor musene. Den har svært gode drivere og svært lite feilproduksjon på musene, noe razor sliter med. Razor sine drivere kan ha en tendens til å tulle litt om du er uheldig. Det finnes mange som aldri har problemer med Razor musene, men det er flere misfornøyde Razor eier enn du noensinne vil fnne av MX510 eierene. Razor (den nye Diamondback) er fysiskt mindre enn både MX510 og Intellimouse3. Den har teflonbaserte museføtter og glir flott på alle underlag. Den har dynamisk innstillinger for sensitiviteten. Dette er uvurderlig i f.eks. Battlefield...lav sensitivitet mens du løper med gunner. Høy sensitivitet mens du kjører tanks, så du kan snu løpet ekstra fort rundt tanksen. Men musen kan ha en tendens til å miste respons på knappene. Du klikker men ingenting skjer - poff du er død. Intellimouse3 er en fysiskt større mus i forhold til MX510 og Razor. MX510 er høyere, men IM3 er bredere og lengre. IM4 tar jeg ikke med, siden de fleste elite gamere ikke gidder å ha musehjulet uten hakk. Det er lettere å bestemme våpenrekkefølge med hakk på musehjulet, noe IM4 mangler.  IM3 er for de som liker utformingen og føler den sitter bedre i hånden sin. Skal du ha maks presisjon, en mus du vet vil funke når du pakker den opp og som du kan tweake med usbport.dll til 1000Hz, så er MX510 det eneste valget. Har du vanskelig for å omtille deg en ny mus (du eier IM3 kanksje) så la vær. Men det tar uansett ikke mer enn en uke eller to, så er du i ny museform og ruler nok en gang på spillebrettet. Og ingen trådløs mus kan måle seg mot en elite gamer med en av disse  tre musene, IM3, Razor eller MX510.

Ikke vær latterlig nå, gamere over hele verden foretrekker DB over MX510.

 

Greit at du har hatt en personlig erfaring med dårlig respons på den ene knappen, men å påstå at den er bedre?

 

Det er jo nesten ikke en smaksak engang..

 

Les alt du finner av tester, roundups og reviews

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Jeg har hatt MX510 siden den kom ut, og har nå fått meg Diamondback. Likte ikke Diamondback til å begynne med, men tenkte jeg skulle prøve den noen dager, for å se om jeg ble vandt til den. I dag endte det med at jeg byttet tilbake til MX510. Den er mye mer ergonomisk, og derfor mer behaglig å bruke lenge. I går hadde jeg rett og slett vondt i hele høyre handa. Dessuten er hjulet på DB latterlig dårlig. Knappene hviler nedpå hjulet, noe som lager ekstra motstand, og det blir bare forverret når du bruker hjulet mens du holder en knapp nede.

 

MX510 er etter min mening den beste musa, både til gaming, og alt annet du kan gjøre på en PC.

Lenke til kommentar

Flink? Virker bare som at folk liker å starte nye tråder hele tiden, for å snakke om erfaringer istedenfor å vite eksakt hvorfor en mus er dårlig/bra. Og i så fall, lage en sticky thread som viser alle nye brukere som lurer.

 

For å quote 3l173:

"Den beste musen sett ut ifra de fleste ståsteder som ytelse, respons og presisjon er uten tvil MX510." Som er helt feil, argumentene er som løspatroner. Men men... fremdeles lite generell kunnskap om mus ser jeg, tar bare litt tid.

 

Logitech MX510 er som 9800, og Razer Diamondback som x800. Sensorene i begge musene er fra samme produsent, Agilent, men Razer sin er av den nye generasjonen Agilent produserer. Hvilket skjermkort ville du ha valgt på samme premisser?

 

my 2 cents

Lenke til kommentar

personlig mening:

 

Glem alt som er trådløst (mx1000 og) fordi at de er delay pga overførings hertzen (max 125hz)

Gidder ikke å nevne noen av Intelli musene en gang

mx510 bruker jeg selv, og er den jeg er mest fornøyd med,

prøvde diamondback i dag faktisk, men syns formen på den var helt feil, og at knappene på siden var veldig upraktiske..

 

Vil i grunn ikke anbefalle noe annet en mx510 eller DB (diamondback) viss du har tenkt å dedikere deg til gaming.. men for all del, kast jerne lapper ut vinduet for å brife med at du har en lasermus som du egentlig bare kan kaste i dass til neste år.. da kommer det noe nytt vettu ;)

 

Edit: Hjelper deg å lese brukeromtaler på forskjellige produkt, og prøv å styr unna de som sier "H4X0R!!! DENNE ER BEST I VERDEN!!!"

 

Om du skal ha musematte og anbefaller jeg fatpad, eller func viss du er heldig og ikke får et gummiunderlag som krymper (det fikk jeg)

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Ikke vær latterlig nå, gamere over hele verden foretrekker DB over MX510.

.. og dette vet du hvordan? Kjenner du alle gamerne i hele verden? Greit nok at du liker Diamondback, men slapp litt av med påstandene dine.

for å ha det klart:

MEd "gamere over hele verden" mener jeg selvfølgelig ikke alle i hele verden.

 

Beklager dypt hvis det jeg skrev kunne misforstås ;)

 

Jeg skriver OGSÅ at dette er tatt utifra tester og rundups rundt omkring...

 

Ta dere et søk på "razer diamondback review/roundup" og "diamondback vs mx510" på google...

Endret av E.T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...