Gå til innhold

Half-Life: HL2 SHUTDOWN - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter med en AMD Athlon 1400Mhz, 768MB RAM, GeForce FX5600 256MB. Ikke det beste, men den oppfyller minimumskravene. Vil gjerne få spilt litt selvom jeg får ny maskin snart.

Det som skjer er at etter pre-cachinga så kommer det et blur'a bilde med "loading" nede i høyre hjørne. Det loader en stund før jeg får et glimt av hovedmenyen, idet maskinen restarter på egenhånd.

Dette skjedde 3 ganger på rad. Jeg har nyeste NVidia driver.

Har lagt ut dxdiag'en på hjemmesiden min --> DxDiag

Håper at noen kan få hjulpet meg med dette.

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til litt mer informasjon.

I dxdiag står det ikkenoe om hva slags hovedkort og chipset på den så jeg tenkte jeg skulle legge til det.

ASUS A7V133-C med VIA-K133-A Chipset.

Jeg fant omsider en ny VIA 4in1 driver-pakke og la inn den. Forrige versjon var v4.37 og den er nå oppdatert til v4.43. Er ikke sikker på om dette er den nyeste, men det utgjorde en forskjell.

Half-Life lagde ingen shutdown etter load nå.

Fikk derimot litt problemer i menyen. Farger endret seg og noe ble rødt. Teksturer på personer som gikk forbi hang etter og noen objekter ble borte til tider. Menyen kunne også plutselig bli borte. Satt og minimerte/maksimerte HL flere ganger for å gjøre innstillinger.

Har også forsøkt CounterStrike Source. Fikk litt av samme symptomene der også. Skjermen ble til tider svart og menyen var litt usikker på om den ville vise seg eller ikke. Kom omsider inn på en server men fikk ikke gjort noe. Plutselig hang det en terror over bygningene på de_cbble

Tror det nå ligger og hviler på skjermkort, men driverene er de nyeste. Oppdatert i dag. Finner ingen nye drivere til lydkort og vil helst ikke kjøre BIOS flash.

Håper det er noen der ute som har et par tips.

Det ligger nå en ny dxdiag ute på hjemmesiden min...

DxDiag [18.11.04] <-- nyeste

DxDiag [17.11.04] <-- den første

Takk igjen til dere som leser også... hvis noe av dette hjelper dere så er det kjempe bra.

Skrevet

Jeg har igjen oppdatert litt... Hadde DirectX v9.0a eller b og har oppgradert til v9.0c.

Leste i denne thread'en [KLIKK HER] at den nye PS2.0 (pixel shader) skulle hjelpe til...ja les heller selv. Står bedre forklart der.

Gjort diverse andre oppdateringer gjennom windows update også. Hjalp ikkenoe særlig. Får fortsatt opp røde områder på bildet og menyen vises ikke.

I følge thread'en jeg la link til over er de (Valve) klar over problemene og skal visst ordne dette. Vet ikke om det allerede er en fiks ute på dette enda eller om det kommer. Har i hvertfall snakket med flere som spiller uten problemer.

Har ikke laget noen ny dxdiag, så jeg refererer fortsatt til de to i min forrige post.

Skrevet

Igjen har jeg mer på hjertet. SKAL få detta til å funke.

Snakket med flere på andre forumer og på IRC og mange sier at det fungerte bra for de når de oppdaterte til den nyeste BETA driveren, som for øyeblikket er 67.02.

Jeg kan bekrefte at (for meg i hvertfall) dette ikke fungerte.

Dette er et komprimert bilde av main-menyen jeg fikk...

Ingen knapper eller tekst, fargene er helt twist'a og rett og slett stygt.

Nå ble det ikke verre enn det har vært da.

Ser at det er en del som har vært inne å lest postene. Til dere som har samme problem, vær så snill å legg igjen en kommentar. Skriv hvilke ting dere har forsøkt. Hva ble annerledes etter endringene osv.

Takk

Skrevet

Jeg ville kanskje prøvd følgende:

Fjern drivere til VIA-chipset, lydkort, skjermkort. Reboot -UTEN- driverne. Bruk verktøy for å sørge for at du ikke har noe rester igjen. Du finner sikkert noe "Drivercleaner" eller noe andre verktøy for det på nett en plass.

Sørg for at du har siste drivere til skjermkort, lydkort OG chipset før du begynner på prosessen. Reinstaller DirectX 9.0c.

Deaktiver det meste av "ekstra-stasj".. det vil si, skru av AA/AF i driverne og så videre.

Kanskje det hjelper, kanskje ikke.

Skrevet

ok har nå gjort akkurat som i posten rett over... hjalp veldig lite...

jeg har i midlertidig lest at problemet for nvidia ligger i FX serien og at 6800GT kortene ikke har noen problemer... SÅ jeg satte inn mitt gamle GeForce2 MX400 32MB kort og spillet går glatt som f... har spilt lenge nå.

Det er ett problem jeg har og det kommer fram når jeg bruker flash-light... etter bruken kan vegger flimre og noen ganger bli borte/gjennomsiktige.

Så startet spillet på nytt og nå spiller jeg heller uten å bruke den.

Klarer fortsatt ikke å vente til det kommer en fix til FX kortet.

Til dere andre som har hatt samme problem. Hvis dere har et gammelt men greit kort. Prøv det. Spillet går utrolig bra på kortet mitt.

Kunne fortsatt ønske jeg fikk spilt med det nyeste av de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...