Gå til innhold

PowerColor vs Sapphire (Radeon 9800 pro)


granhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PowerColor!!!

Bare spøker...

 

Kjøp det som passer best for deg:

 

Tidsmessig, Prismessig og/eller Bundlemessig

Ville selv tatt den med best bundle vs. pris, elsker sånne ting (har mange drittspill, alle bundlet med hardware :p)

 

Det var vel kun Sapphire som gjorde tabben å ikke merke ett parti med "128bit" bus. Men problemet skulle være løst for lenge siden. Alle kortene skal være tydelig merket om de ikke er 256bit

Endret av vidiware
Lenke til kommentar
ok. men har disse kortene 128 eller 256 bits bus? fant det ikke i specs.

Det har de ja...

Mulig jeg tar feil, men har ikke porwercoler en ørliten høyere clock?

I så fall vil powercolor være bittelitt bedre (ikke merkbart)

Skal du clocke allikevel, så har det absolutt ingenting å si ;)

Se på bundle du :thumbup:

Lenke til kommentar

Disse to kortene er begge 256bit. Selv ville jeg gått får Sapphire kortet, som skal ha en ekstra god vifte. Ellers er kortene identiske.

Har hørt at PowerColor`s vifte er(var?) dårlig. Kanskje de har rettet på denne feilen, på de nyere partiene.

Les brukererfaringene her på kortene, i prisguiden her på hardware.no

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg et PowerColor-kort for ikke så lenge siden. Noe av det første jeg gjorde var å ta av kjøleren for å sjekke hvilken kjerne jeg hadde, og så til min store fornøyelse at det stod R360 (XT) på den. I tillegg viste det seg å være Arctic Silver pent smurt utover kjernen, og ikke noen kjip thermal pad, som man er vant til fra fabrikk. Kjølingen er det heller ikke noe å si på. Jeg kjører originalvifta på 5v, siden den støyet litt, men klokker likevel kjernen til XT hastighet, uten spor av artifacts... Beste skjermkortet jeg har hatt, uten tvil!

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg et PowerColor-kort for ikke så lenge siden. Noe av det første jeg gjorde var å ta av kjøleren for å sjekke hvilken kjerne jeg hadde, og så til min store fornøyelse at det stod R360 (XT) på den. I tillegg viste det seg å være Arctic Silver pent smurt utover kjernen, og ikke noen kjip thermal pad, som man er vant til fra fabrikk. Kjølingen er det heller ikke noe å si på. Jeg kjører originalvifta på 5v, siden den støyet litt, men klokker likevel kjernen til XT hastighet, uten spor av artifacts... Beste skjermkortet jeg har hatt, uten tvil!

Jeg fikk i dag et Conect3d kort der står det R360...

Lenke til kommentar

Jeg har også et PowerColor 9800Pro som jeg har flashet til XT uten noe problemer.

 

Det med viftene til PowerColor gjaldt vel tidlige utgaver, hvor festepinnene til kjøleren ofte smeltet. Da var pinne svarte, mens de nye er metallfargede.

 

Men jeg angrer nå på at jeg ikke tok et 6800LE istedet.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...