Gå til innhold

Jeg har problemer med to katoder


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt pc på maaaange dager, så startet jeg å modde litt her og der,

Så fant jeg ut at jeg skulle ha to katoder under "lan bordet" mitt som lyser opp ved tastaturet osv(Ikke det at jeg ikke ser tastene men bare for morro).

Først prøvde jeg meg med to 9v batterier det fungerte. Så tenkte jeg at det blir altfor dumt å skifte batterier hele tiden. Da fant jeg fram en ericson-mobil lader.

Jeg kappa av den duppedingsen som skal inn i mobilen og "kledde" av litt ledning, så når jeg monterte dette så funka det ikke.

 

1. Er det noe slags system i mobil og mobil-lader som utløser strømmen fra laderen når du setter den i mobilen?

2. Eller er det noe rett og slett jeg har koblet feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal prøve meg mere fram nå med laderen har skaffet meg "sukkerbiter" som det heter, så jeg slipper å tvinne kablene rundt hverandre og teipe...

Men selv om det er for svak strøm så vil det uansett komme litt lys, jeg hadde to 9V batterier som virka på to katoder...

Hvor mye skal en katode ha i strøm?

Endret av lolminator^
Lenke til kommentar

en katode lyser aldri litt, det skal en del til før gassen tennes, og da lyser den slik at du ser det. er selvfølgelig forkjellige styrker etter hvor mye strøm du mater den med, men den lyser aldri "litt"

MAO du kan se om den får nok strøm.

 

mobilladere klarer ikke levere nok spenning til en inverter.

sjekk etter ladere til lommelykter, trafo til skrivebordslamper, ja, en trafo til et eller annet dill dall som leverer mellom 10 og 15 volt ut.

kan ikke se for meg at hvor du kobler pluss og minus på inverteren kan få den til å brenne opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...