Gå til innhold

9 åring trenger mattematiske utfordringer

Anbefalte innlegg

Skrevet
Øh -- eier ikke folk humoristisk sans her eller?

Lurte også på det der! Ble litt skuffet da de ikke tok den...

zirener er uansett erfaren nok til å vite at en bruker std::cin.getline(); for å vedlikeholde plattformuavhengighet.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

EDIT: trukket tilbake.. Ifølge myubi var ikke dette rett tråd å poste forslag til mattematiske utfordringer i... :roll:

Endret av Johan123321
Skrevet
Har du lest hele tråden?

Om jeg har lest tråden eller har ingenting å si når det gjelder spørsmålet mitt om hva humoristisk sans har med mattematikk å gjøre... Eller er det også feil?

Skrevet (endret)

Tråden handler på ingen måte om å diskutere medlemmers humoristiske sans. Det er blitt nevnt to ganger, og etter som tråden er på tre sider, så vil jeg ikke si at den handler om det.

Edit: Og jo, jeg vil si det har ganske mye med spørsmålet ditt å gjøre

Endret av zirener
Skrevet

Poenget er uansett at selv om matematikk absolutt er nyttig kunnskap i forbindelse med programmering, lærer du lite matte av å programmere. Matematikk utgjør en så lav prosentandel av programmering at programmering er svært ineffektivt om en gjør det for å få bedre forståelse av faget. Du lærer heller ikke nye emner av å programmere i seg selv: Selv om derivasjon kan være veldig nyttig for å tegne en kurve, lærer du ikke derivasjon av å programmere kurver.

Skrevet
Poenget er uansett at selv om matematikk absolutt er nyttig kunnskap i forbindelse med programmering, lærer du lite matte av å programmere. Matematikk utgjør en så lav prosentandel av programmering at programmering er svært ineffektivt om en gjør det for å få bedre forståelse av faget. Du lærer heller ikke nye emner av å programmere i seg selv: Selv om derivasjon kan være veldig nyttig for å tegne en kurve, lærer du ikke derivasjon av å programmere kurver.

Og hvordan vet du det?

Skrevet
Poenget er uansett at (...)

Og hvordan vet du det?

Fordi jeg har både programmert og drevet med matematikk noen år nå.

De kaller det visst "erfaring".

Skrevet (endret)

Selv om gresk er nyttig å kunne, lærer du ikke latinsk av den grunn.

Noe sånnt?

Edit:

Men man kan (indirekte) uttryke det samme i begge språkene. Det varierer, igjen - som alltid, hvilket som passer best til å uttrykke hva.

C++ er definitivt ikke det man uttrykker (alle, eller de fleste kanskje) mattematiske idéer direkte i på den beste, letteste og mest hensiktsmessige måten - men det er "aldri" umulig.

Endret av søppel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...