Gå til innhold

Dell 1905FP vs 2001FP


Trondr

Anbefalte innlegg

Sitter her med en hjemmepc-deal og funderer på hvilke skjermer jeg skal velge.

 

Har skikkelig lyst til å fleske til med en trippelløsning. Ut fra det jeg leste på sidene til dell så har 20" raskere responstid mens 19" (den nye) har bedre kontrast....

 

Har noen en anbefaling?

(spiller litt men ikke mye).

 

Mvh

TRondr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

20 tommeren koster vel fort opp mot 10.000 kr., mens 19 tommeren koster vel rundt 5000-6000 kroner.

 

Hvis du vil "fleske til" med 30.000 kr for en trippelskjermsløsning så går du for 3 x 20"

Hvis du "kun" vil bruke 15.000 så går du for 3 x 19" ;)

 

Det som er så fint med 20 tommere er at de kan (og bør) brukes på 1600 x 1200 oppløsning. Med andre ord høyere oppløsning enn 19"

 

19" kan brukes på maks 1280 x 1024, noe som er maks-oppløsningen til 17" også.

 

 

*Edit: Flause på 20" oppløsning.. Takk enden :blush:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Uten å ha sett 19-tommern vil jeg tro at den er betydelig tregere enn 20-tommern. Bryr du deg ikke om etterslep i raske spill vil du sansynligvis få bedre bildekvalitet, men mindre skjermflate med 19-tommern.

 

På den andre siden får du det jeg mener er et bedre skrivebord med 2*20 enn 3*19, og da er prisen mer fornuftig igjen. 20-tommern er heller ikke på noen måte dårlig i kvalitet.

 

 

Andreas: Regner med at du mente at oppløsningen på 20 tommer var 1600*1200, ikke1280 ;)

 

Øivind, du driver og sniktitter på mange skjermer du tydeligvis. Kan du ikke bare teste de mens du er igang?

Lenke til kommentar

Har tenkt litt på Dell 2001fp jeg og. En 2001fp koster meg litt under 5k, men jeg lurer alikevel på om ikke det blir 937s. Den koster 1k mindre, og er raskere. Billedkvaliteten vet jeg ikke hvem som er best på, men oppløsningen til Dell'en er jo en fordel.

I tillegg ble jeg tipset om at 992'en fra Benq kanskje er et bedre valg for meg siden den skal ha bedre billedkvalitet enn 937s, men da virker jo Dell'en minst like attraktiv...

 

I tillegg lanserer Benq 937s+ for å gjøre forvirringen total.... :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...