Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trimming av VW bokser


Zagato

Anbefalte innlegg

Her er oppskrifta på hvordan en får ut over 250 hk fra ei gammel VW motor for mindre enn 20 000 :cool:

 

Følgende er ikke tull :

 

Ebb har lenge drømt om en skikkelig "bad ass " 3.0 liters boxer på budsjett basis i badekaret sitt. bare sånn for gøy med dreiemoment som ett frakttog og respons som en F16 :) med effekt opp imot 250 hk +++

 

Til det trengs meget spesielle deler. blant annet helt unike veivstaker og stempler , sylindre og veiv.

Sylindre har jeg selvfølgelig hamret ut av en Magirius lastebil så de er i boks. Veiv er på vei ifra USA , så da var det råder og stempler som desverre koster halve badekaret. Men den som er tålmodig får alltid belønning sies det....

 

Hva skjer da EBB er på en Container runde idag ?

Joda , drømmer kan bli virkelighet !!!!

 

Midt oppi en container ( ikke bullshit ) ligger en haug med følgende :

-Carillo veivstaker med rette lengde , ( Formel 1 kvalitet i gods )diameter på rådetapp OG ufattelig på pinne diameter som behøvs !!!

-BRP 105 mm stempler ( Nascar kvalitet ) i hopetall med rette pinnhøyde og pinne diameter !!!!

Disse delene vil i utsalg koste den nette sum av 15 000 ,-nkr ved import !!!!!!

 

Ebb skal selvfølgelig shine de ultra gromme containerdelene opp og hamre dem inn i sin fremtidige drømmemotor.

 

Imens drømmer EBB fremdelse om flere containere sendt ifra himmelen ...........

 

 

Teksten er tatt fra:

Edit: Tatt vekk linken etter pm fra Adm.

Endret av Zagato
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OPUS: Les innlegget skikkelig :D

 

"Sylindre har jeg selvfølgelig hamret ut av en Magirius lastebil så de er i boks."

 

Det er bearbeida lastebilsylindre som er brukt, og i starten var det snakk om at det skulle være en 2,4 liter med bruk av bearbeida Chevi smallblock stempel.

Lenke til kommentar
OPUS: Les innlegget skikkelig :D

 

"Sylindre har jeg selvfølgelig hamret ut av en Magirius lastebil så de er i boks."

 

Det er bearbeida lastebilsylindre som er brukt, og i starten var det snakk om at det skulle være en 2,4 liter med bruk av bearbeida Chevi smallblock stempel.

Leste innlegget, men lastebilsylindre er ikke ensbetydende med opp-boring.

Boxerne har relativt stor stempeldiam. i utganspunktet, pga. kort slaglengde.

Så 105mm er ikke sååå enormt, derfor jeg sa at det minner om en stroker-motor, siden kubikken hentes fra lengre slaglengde ikke primært stempeldiameter. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

He he, måtte bare være litt pirkete, så ikkje andre folk som ikkje vet bedre skriver CHEVI i fremtiden, hedde vert et ufateligt iretasjonsmoment.

 

Ler hvær gang den lille lette buggyen hans tar av startplata når han kjører street legal med den, er ufattelig kul den bilen der, kjører jo også fletta av mange nyere o trimma biler med den.

 

All ære til EBB PORTING.

 

Gleder meg til å se det projektet når den 3literen er færdig.

 

Nyt søndagen så lenge dere kan folkens, ikkje mangen timene igjen til jobb nå.

 

:no::no::no::no::no:

 

 

 

Mvh: FI (hehe, ikkje F1) Liker ikkje Formel 1 engang. :tease:

 

FI står forøverig for: FORCED INDUCTION som på godt norsk betyr trykkmating. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...