Gå til innhold

6 x Zoom - Hvilke alternativer finnes?


Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Har funnet ut at jeg ønsker meg

et kamera tilsvarende Fujifilm FinePix 2800 Zoom, MEN

er ikke fornøyd med data på det når det gjelder

bilder i dårlig lys. (tilsvarende ISO 100).

Derfor tråler jeg nettet etter tilsvarende 6x optisk zoom kamera i samme prisklasse (4-5000) med litt bedre håndtering av mørke...

Finnes det?

 

-Paul-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Er sjølv litt facinert av dette kameraet frå Fujifilm. Når det gjeld spørsmålet ditt, så er nok svaret nei. Eg har i allefall ikkje funne eit einaste kamera med tilsvarande optisk zoom i denne prisklassen. Og zoom er kjekt å ha...:smile: Reknar med at eg kjem til å kjøpe dette kameraet når det kjem endå litt lenger ned i pris. Hugs også på at det manglar ladar og oppladbare batteri, samt at det brukar smartmedia, noko som trekke litt ned etter mi meining (det siste mest sidan eg har printer med CF kortlesar).

 

Lykke til med kjøpet!

 

Ole

Lenke til kommentar

Heisan!

 

Takk for svaret. Har vel innsett det samme, men kom over Minolta DiMAGE S404 - 4x Optisk zoom 4mb som et mulig alternativ....Men jeg tenker vel som deg at det blir nok Fujifilm 2800z..

En annen ting.."alle" klager over ikke oppladbart batteri..liker faktisk at kameraet bruker vanlig AA batterier...de er lette å få tak i overalt..og det er ikke alltid like lett å få tak i et sted å plugge i en lader når strømmen går tom. Selvfølgelig burde det fulgt med en lader til disse, men dette er lett å få tak i til en billig penge uansett. Når det gjelder zoom er jeg mektig "irritert" over at det skal være så himla dyrt å få tak i ett digitalkamera hvor en kan bruke sine eksisterende zoom linser...er det så vanvittig vanskelig å lage at prisen MÅ bli høy?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-30 18:30, datafeilen skrev:

Heisan!


Takk for svaret. Har vel innsett det samme, men kom over Minolta DiMAGE S404 - 4x Optisk zoom 4mb som et mulig alternativ....Men jeg tenker vel som deg at det blir nok Fujifilm 2800z..

En annen ting.."alle" klager over ikke oppladbart batteri..liker faktisk at kameraet bruker vanlig AA batterier...de er lette å få tak i overalt..og det er ikke alltid like lett å få tak i et sted å plugge i en lader når strømmen går tom. Selvfølgelig burde det fulgt med en lader til disse, men dette er lett å få tak i til en billig penge uansett. Når det gjelder zoom er jeg mektig "irritert" over at det skal være så himla dyrt å få tak i ett digitalkamera hvor en kan bruke sine eksisterende zoom linser...er det så vanvittig vanskelig å lage at prisen MÅ bli høy?




 

Fordi de som skal ha det er villige til å betale for det.... Den riktige prisen er den markedet er villig til å betale vet du.. :wink:

Lenke til kommentar

Tulleforenkling..rett pris er den pris

som gir størst profitt over tid..

Nei, det er vel bare slik at "haiene"

sitter og skummer markedet i den

villfarelse at produktet er såååå

nytt ennå...Det må da finnes 1000 ganger

så mange amatørfotografer der ute

med systemkameraer, enn det finnes

profesjonelle..jeg bare undres!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg tror ikke du behøver å være redd for bilder i dårlig lys med FujiFilm 2800Zoom. Hvis du leser denne testen i digit.no så ser du hva Kai Thon sier om lysstyrken på kameraet.

 

http://www.digit.no/Tester/fujifilm_2800/f..._2800_intro.htm

 

På første side står lysstyrken omtalt.

Har forresten et slikt kamera selv, og er kjempefornøyd. Har tatt flere bilder i mørke med godt resultat!

 

lykke til med jakten! Men ikke vær redd for å velge FujiFilm 2800Zoom.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Tenkte jeg bare skulle nevne en ting om FujiFilm 2800Z: i veldig mange omtaler av dette kamera blir det nevnt at man kan ta opp 60 sek film uten lyd. Dette er feil! Man kan ta opp 60 sek film MED lyd. Dette kan gjøres igjen og igjen til minnekortet er fullt.

 

 

Kanskje ingen nyhet for leserne her, men mange roter med dette.

 

See ya'!

 

[ Denne Melding var redigert av: Wildl på 2002-06-17 20:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...