larskheg Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Hei! Jeg holder på å planlegge et presentasjonsoppsett for en veldedig organisasjon. Vi holder på å bygge et videorom, og hadde tenkt å lage noen lure løsninger Det innebærer at vi trenger noen småting som -5 VGA splittere -En overgang fra videosignaler til VGA -En Videoswitch (Sånn at du kan velge mellom flere videosourcer) -Overgang fra VGA til XVGA, og omvendt Noen som vet hvor vi kan finne dette billig? Og for å spørre dumt: Kan man bruke en BNC kabel, og skjøte den så man får kompositt på begge ender (og signaler blir bedre enn en vanlig kompositt) eller må det da gå via en boks? På forhånd takk! Håper noen kan hjelpe meg!
Eddie123 Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Hei. Prøv Leteng, på www.leteng.no , de har det meste i slikt utstyr.
Admin'c Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Virker litt overdrevent med ørten vga splittere etc. Da er det jo bare å ha en kvm switch og pcne på en tråd eller no. men det er jo alle pcene på en skjerm. Fortell litt rundt det, må jo være en billigere løsning
larskheg Skrevet 13. november 2004 Forfatter Skrevet 13. november 2004 (endret) Det vi skal gjøre er å koble opp 3 datamaskiner til en switch hvor vi kan velge hvilke maskin som skal vises på storskjermen. Da trenger vi 3 splittere, for å kunne bruke maskinene mens de er koblet til switchen. Problemet er at storskjermen ikke er i samme rom, som datamaskinene, og dermed vil vi ha en skjerm som viser det man sender til storskjermen. Dessuten vil vi ha mulighet til å kunne koble til VHS spiller, DVD spiller, kamera osv. Og for å få det opp på skjermen, vil vi koble det til den siste inngangen på switchen (Vi kan nemlig ikke bruke noen av videoinngangene på kanonen, fordi de er i bruk et annet sted,og hvis vi tukler med de blir det bråk..) Dermed trenger vi en overgang fra videosignal til VGA, og vi trenger en videoswitch, så vi kan velge om vi skal vise fra VHS spilleren, DVD spilleren eller kamera, og vi vil gjerne kunne se på hva som sendes fra videoswitchen til VGA switchen. (Vi kan ikke switche VGA switchen, når vi er live, og det er masse folk i salen, for å se om vi får signal på kameraet feks...) Dessuten er det langt fra rommet hvor pcene står i til kanonen, og siden vi bare kan bruke en VGA inngang, så tenkte vi på å trekke XVGA, så signalene sendes på en kabel, som er samme type som en nettverkskabel, og ha en mottaker på toppen av kanonen. Jeg vet ikke om en lettere måte å gjøre dette på Hvis noen har en enklere og billigere måte å gjøre dette på, så håper jeg på å få forslag! Takk for svar forresten! Hilsen Lars K Endret 13. november 2004 av larskheg
Andersgh Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Postet feil sted. Beklager! Endret 21. november 2004 av Andersgh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå