Gå til innhold

Mpx retur, Meget skuffende!


Anbefalte innlegg

Jeg har også samme problemet. Bestilte en hd i november som det var bare bad sectors på (det er ikke mpx sin feil), men når jeg sender den inn og dere ikke får inn den hd typen før om 3 uker etterpå, så bør der si ifra til meg eller bare gi meg en hd som tilsvarer det jeg hadde bestilt i utgangpunket.

 

Jeg er ikke intrisert i å måtte vente 3 uker på retur saker. Det er noe som faktis står i forbrukerloven at dere ikke skal bruke mer enn 7 dager på en retur sak.

 

 

Nå den Ordredato: 09.01.2005, bestilte jeg en maskin som en bror av meg skal ha. De er raske med leveringer og alt er fint, helt til jeg starter maskinen, da verker ikke skjermkortet. Det var helt nytt, så det var ikke mpx sin feil, men når jeg retunere det og det står på dere webshop at dere det er ubekreftet inndato på nytt er 29.01.05. og jeg ikke får beskjed om at det kan gå over 2 uker.

 

Jeg ringer til dere salgsavdeling og snakker med en type der som er veldig høflig og hjelpsom. Han sier at det skal ta 2 til 3 dager og at siden dere ikke har skjermkortet inn så får jeg det kortet som er et hakk dyrer, det er samme kortet, men med 256 mb ram og ikke 128 (kortet er CGA-X968TVD Club3D Radeon 9600XT 128MB Skjermkort 8X AGP, DDR, CRT+TV+DVI, Retail)

Nå har det gått 5 dager og jeg har forsatt ikke fått noe på min kundekonto som tilsier at dere har tenkt å sende meg en pakke. Og broren min lurer på om jeg har blitt lurt av en webshop igjen (har en anen sak med whitebox), siden dere ikke holder det som dere lover.

 

Om jeg ikke får noe som tilsier på min kundekonto at dere har tenkt å sende meg et skjermkort innen tirsdag. Han selgeren deres også mente jeg skulle ringer igjen på tirsdag.

Da er det heving av kjøpet, siden deres retur avdelig ikke klarer å få levert varer til avtalt tid.

 

Jeg har bruker navn bjorn.eATportalenDOTno hos dere og da vet dere hvem det er.

 

Det er meget synd at en avdelig hos MPX ikke funger når resten av butikken er så bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har selv sendt inn en harddisk nå i retur for over en uke siden nå, men fordi jeg er ganske avhengig av datamaskinen min i skolesammenheng så sendte jeg en mail da det hadde gått litt ut i uka for å høre om hvor lang tid det tok. Fikk da svar neste dag det at de ikke hadde mottat pakken, men skulle si i fra når den kom. Ble da ganske forfjammset i og med at den i følge posten hadde blitt hentet 2.dager før. Sendte da mail tilbake med kopi av postens pakkespor samt kollinummer og fikk svar i dag om at den skulle bli håndtert fortløpende og jeg kunne forvente svar ut i neste uke.

 

Er ikke direkte misfornøyd, men er ikke akkurat imponert heller over tempoet saken har blitt behandlet til nå, men uansett så skal det siest at dette er egentlig det første jeg har hatt å utsi på MPX.no. Har stort sett fått en relativt kjapp kundebehandling og det har ikke vært noe tull med det jeg har bestilt.

 

Kommer nok uansett til å prøve meg hos Komplett.no eller Netshop.no når jeg snart skal kjøpe nytt kabinett og en eller to nye hardisker.

Lenke til kommentar

Trist å høre at dette tydeligvis er ett problem hos dem. At det ikke bare er ett unntak. Jeg også opplevde det at dem ikke hadde motatt pakken, men når jeg sjekket pakkespor så var den utlevert for 10 dager siden. Og etter en masse mailer og tilslutt telefoner, så ble pakken funnet. Og ble lovet at den skulle bli sett på samme dag. Nå har det gått 2-3 dager og enda ikke hørt noe. Jeg blir oppgitt...

Tross bra utvalg og rask levering ved bestilling, så er dette over og ut med handling derfra. :no: En annen ting som jeg også reagerer på, er at de faktisk har tid til å svare oss her inne, men svare på mailene våre, nei det har dem ikke tid til. Useriøst å prøve å forsvare dette her inne er det også :thumbdown: Ett tips MPX: Gjør istedet noe med det! :thumbup:

Endret av Pep
Lenke til kommentar

Jeg sendte en returmelding og ventet 3 dager ingen svar tilbake.Sendte ny og ventet 2 dager ingen svar..sendte så en mail og fikk begge returnummerene dagen etter..

Tror det er noe galt med retur systemet deres siden flere ikke får returnummer av dere.

 

Håper jeg slipper å vente ukesvis på ny HD...

Lenke til kommentar

Har handlet med MPX flere ganger, og en av gangene var jeg uheldig med et minnekort som sluttet å fungere. Dette ble sendt i retur, og et nytt ble sendt til meg umiddelbart. Akkurat slik som det skal være.

 

Men, jeg har likevel noe å utsette.

Når jeg bestiller noe, så velger jeg (nesten) alltid varer som er på lager slik at jeg skal slippe å vente lenge på varene.

Til nød kan jeg klare meg med en bekreftet leveringsdato som ikke er for mange dager frem i tid.

 

Når jeg bestiller fra MPX, gjelder ikke regelen med bekreftet leveringsdato. Jeg bestiller ALDRI mer varer med bekreftet leveringsdato fra MPX, for hver gang jeg har gjort dette har denne datoen blitt fremskyndet dag for dag etter at den opprinnelige datoen er nådd. Dersom dette bare hadde skjedd noen ganger hadde det vært greit, deres underleverandører kan selvfølgelig være trege de også. Men dette har forekommet så mange ganger at jeg tror MPX bruker dette bevist for at kundene ikke skal bestille fra en annen butikk istedet for å vente.

Liker det ikke, men vil ikke slutte å handle hos MPX av den grunn.

Lenke til kommentar
vel, jeg lærte i økonomitimene på skolen at det var den tryggeste måten å gjøre dette på.  derfor oppkrav. 

De sa ingenting på forhånd at de ikke tok imot dette.

Skjønner at det går til H... med norsk skole.... :whistle:

 

Har handlet 3 ganger med MPX i det siste og fått prikkfri levering hver gang. Bekreftet leveringsdato stemte også perfekt for to produkter.

 

Det eneste jeg ikke liker er ordresystemet som er låst når man har bekreftet ordren. Eneste mulighet er å ringe for å få det endret. Systemet til IT-butikken er mye bedre her.

Lenke til kommentar

Her er en frekkis til fra MPX: I forrige uke mottok jeg et brev om jeg vennligst kunne betale for et kabinett de hadde sendt i postordre til meg. Og ikke nok med det, kabinettet hadde jeg mottatt i september 2003! Dvs betaling for noe det ikke lenger er garanti på lenger en gang!

 

Har letet gjennom en bunke av papirer, men ikke funnet kvitteringen, så nå har jeg tatt kontakt med banken for å kontrollere betalingen mot minibank kortet. Men jeg må vente 2 uker, for så gamle kvitteringer blir ikke spart på så lett tilgjengelig.

 

De skyldte på rot hos postkontorene under perioden som kabinettet ble levert. Er 99% sikker på at jeg har betalt, men uansett så mener jeg at dette er en sak mellom MPX og Posten, og ikke meg, siden det er postoppkrav det er snakk om.

Lenke til kommentar
Her er en frekkis til fra MPX: I forrige uke mottok jeg et brev om jeg vennligst kunne betale for et kabinett de hadde sendt i postordre til meg. Og ikke nok med det, kabinettet hadde jeg mottatt i september 2003! Dvs betaling for noe det ikke lenger er garanti på lenger en gang!

 

Har letet gjennom en bunke av papirer, men ikke funnet kvitteringen, så nå har jeg tatt kontakt med banken for å kontrollere betalingen mot minibank kortet. Men jeg må vente 2 uker, for så gamle kvitteringer blir ikke spart på så lett tilgjengelig.

 

De skyldte på rot hos postkontorene under perioden som kabinettet ble levert. Er 99% sikker på at jeg har betalt, men uansett så mener jeg at dette er en sak mellom MPX og Posten, og ikke meg, siden det er postoppkrav det er snakk om.

Er helt klart mellom MPX og Posten.

Det er posten som har rota vekk pengene..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hva er i veien med å ta en telefon?

Det må gå an å prøve de muligheter som finnes før man klager sin nød her på forumet. Dette var kanskje litt krasst, men de opplevelsene du beskriver kjenner jeg meg på ingen måte igjen i, og jeg har handlet mye hos MPX så vel som de andre nettbutikkene (komplett,PSDATA og netshop). Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er desidert mest fornøyd med MPX. Dønn seriøse, god service og rask, pålitelig returbehandling.

Anbefales på det varmeste..

Lenke til kommentar
Hva er i veien med å ta en telefon?

Det må gå an å prøve de muligheter som finnes før man klager sin nød her på forumet. Dette var kanskje litt krasst, men de opplevelsene du beskriver kjenner jeg meg på ingen måte igjen i, og jeg har handlet mye hos MPX så vel som de andre nettbutikkene (komplett,PSDATA og netshop). Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er desidert mest fornøyd med MPX. Dønn seriøse, god service og rask, pålitelig returbehandling.

Anbefales på det varmeste..

vel, dersom du har lest innleggene her så ser du at eks. jeg har gjort dette. Men det som de sier holder de ikke og da.. vel hva gjør en da?

 

jeg har hatt 2 ganger før at de måtte ta inn igjen varen og sende meg ny. Begge de gangen har det gått veldig bra ( dato på de gangen er 31.03.2003 og 23.12.2003) men nå de to siste gangen (dato 16.11.2004 og nå) har de ikke fungert. Det er sikkert eneste saken som ikke fungere slik at kunder blir fornøyd og velger de videre. Dette er som sakt veldig synd og de MÅ for ordnet opp i systemet sitt.

 

Blir vel netshop eller en anen neste gang jeg skal bestille.. for returavdeling til mpx funker ikke slik den skal.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være nødvendig og ta en telefon for å få ett seriøst svar, vi lever tross alt i 2005 nå, hadde det vært 1995 skulle jeg sagt meg enig.

 

Appropo det at man skal være høflig og snill hos kundeservice, selvsagt skal man det i utgangspunktet, men dette blir overdrevet tilgangs på forumet her nå, hvem sitter vel der som en tøffel etter masse trøbbel som en seriøs butikken skal kunne løse på 1 2 3?

 

ikke jeg i hvertfall, føler jeg at de behandler meg useriøst, og masse klabb og babb, forbeholder jeg meg retten til å pøse ut de værste tenklige gloser, det finnes faktisk så amatøraktige ansatte i mange firmaer at de absolutt aldri skulle vært ansatt. Dette med at man alltid skal forholde seg høflig og ikke bli sinna har bare rett og slett blitt en klisje her på forumet, butikken har lover og regler som skal følges, og de skal følge dette om du er forbanna eller blid.

 

Men en god butikk skal kunne løse slik problemer, uten at folk skal behøve å bli sinte, oppnår de sinte folk, sier det litt om kundebehandlingen i seg selv, det er ikke slik at kunden skal være like blid uansett hva som skjer.

 

:roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

off.. nei dette er ikke fiksa enda..

 

 

Nå i dag så fikk jeg en utlevering lappe der det står at return nr XXXX og at kortet er testet og funnet i orden.

 

Så nå skal jeg først vente en måned på at de får inn det samme skjermkortet som jeg kjøpte, deretter å skifte igjen og sende det som jeg fikk tilbake.

 

jeg testet dette kortet i 2 maksiner og det fungerte ikke. når jeg sendte det inne og etter kjøpsloven skal det ikke gå mer enn 7 dager før de sier hvor lenge det vil ta å reparere det eller sende en tilsvarende varer. De har brukt 3 uker og jeg har fått en tilsvarende vare. Jeg kommer ikke til å hente ut pakken som jeg fikk i dag.

 

 

:nei: da blir det siste gangen jeg handler hos mpx. dette er synd for det er bare en ting som ikke funker der. og det er retur avdelingen.

Lenke til kommentar

i dag fikk jeg en regning ifra de. Den var på 242 kr, det var noe testing og retur jeg skulle betale for.

 

Siden pcen var bestilt til min lille bror, og han har fått den så vil jeg ikke skifte ut deler på den nå og betale for en vare som de har brukt 2 uker på. Jeg ringte til Mpx og forklarte saken til returavdelingen. kort fortalt.. alt ordnet seg og det var bare å ikke hente ut pakken, og ikke noe å betale.

 

:thumbup: bra når alt ordner seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg ser at det er en del folk her som sliter med MPX!

 

For nesten en måned siden kjøpte jeg en Kiss DVD spiller fra MPX. Da jeg fikk spilleren så jeg at pakken hadde vært åpnet før. Da jeg testet spilleren virket den i 2 minutter. Deretter var det bare tull. Ikke mulig å kjøre film. Den nektet å lese DVD plater. Jeg ringte til returansvarlig/#navn fjernet# og fikk til svar at jeg måtte oppgradere softwaren og det kunne jeg selv gjøre. Oppgradere en flunke ny DVD spiller...HALLO!!!! Jeg gjorde det men det hjalp ikke.

Jeg sendte spilleren i retur. Etter en og en halv uke fikk jeg beskjed om at jeg hadde rotet med forseglingen på spilleren og fikk følgende beskjed: RETUR AVVIST! De mente rett og slett at jeg hadde hatt spilleren åpen!

Så sendte de spilleren tilbake til meg i samme stand. Jeg nektet å hente den og den gikk automatisk i retur etter 2 uker. Jeg fikk mail i forrige uke fra returansvarlig/Annette Pedersen om at den ville bli sendt til reparasjon. Hallo, kunne de ikke ha sendt meg en ny vare i steden for å reparere på en B-vare som har vært i sirkulasjon før. Hos Komplett blir slike varer solgt som demovarer. Jeg sitter fortsatt uten DVD spiller, og jeg har en flau smak i munnen over å ha blitt lurt!!! Dette er for jævlig!! :no:

 

Mvh Erlend S

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Hei, jeg ser at det er en del folk her som sliter med MPX!

 

For nesten en måned siden kjøpte jeg en Kiss DVD spiller fra MPX. Da jeg fikk spilleren så jeg at pakken hadde vært åpnet før. Da jeg testet spilleren virket den i 2 minutter. Deretter var det bare tull. Ikke mulig å kjøre film. Den nektet å lese DVD plater. Jeg ringte til returansvarlig/Annette Pedersen og fikk til svar at jeg måtte oppgradere softwaren og det kunne jeg selv gjøre. Oppgradere en flunke ny DVD spiller...HALLO!!!! Jeg gjorde det men det hjalp ikke.

Jeg sendte spilleren i retur. Etter en og en halv uke fikk jeg beskjed om at jeg hadde rotet med forseglingen på spilleren og fikk følgende beskjed: RETUR AVVIST! De mente rett og slett at jeg hadde hatt spilleren åpen!

Så sendte de spilleren tilbake til meg i samme stand. Jeg nektet å hente den og den gikk automatisk i retur etter 2 uker. Jeg fikk mail i forrige uke fra returansvarlig/Annette Pedersen om at den ville bli sendt til reparasjon. Hallo, kunne de ikke ha sendt meg en ny vare i steden for å reparere på en B-vare som har vært i sirkulasjon før. Hos Komplett blir slike varer solgt som demovarer. Jeg sitter fortsatt uten DVD spiller, og jeg har en flau smak i munnen over å ha blitt lurt!!! Dette er for jævlig!! :no:

 

Mvh Erlend S

trikset er å ringe til en av selgerene deres. de er altid hyggelige og de ordner opp. bare litt synd at den retur avdelingen ikke altid er like greie.

 

men ser nå at det er ikke den eneste posten der hvor folk sliter med retur avdelingen til mpx. så til dere ifra mpx som sitter her å leser på forumet.. ta dette opp og få gjort noe. det er ingen som vil handle hos noen der en avdeling som er så viktig som retur ikke funker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sendte inn en harddisk for 2 måneder siden, har vært ivrig med å sende masse mail fram og tilbake... Når ting endelig begynte å skje så ble den sendt til feil adresse og utlevert der. Så nå vet jeg ikke lengre, nå er de sluttet å svare på mailene mine. Siste svaret jeg fikk fra dem var at disken var utlevert og de lurte på hvorfor jeg sendte mail. Dette til tross for at jeg gjorde det klart at den hadde blitt sendt til FEIL adresse og hun hadde sagt det at hun skulle ordne dette med posten før den ble utlevert for noen uker siden.

 

Så nå ligger vel stort sett alt jeg har av dokument osv. hos en eller anna vilt fremmed som jeg ikke aner hvem er, ikke hører jeg noe fra MPX.no lengre og jeg er begynt å gå lei. Visst MPX.no leser dette, så vil jeg herved frasi meg all framtid retur-rett på mine varer, jeg tør rett å slett ikke sende noe i retur til dem lengre. Jeg tror dem kan se langt etter flere ordrer eller anbefalinger til venner og kompiser fra meg.

 

Å til du som snakker om telefon. Det skal ikke være nødvendig å måtte ringe dem for å få ordnet opp. Visst det skulle, så burde dem jaggu stryke mail adresser osv fra siden sin. I tillegg så vil jeg ikke bruke telefon da jeg ikke har noen som helst kopi av det som blir sagt.

 

Her sendte jeg den.

13.01.05 11.50 Innlevert postkontor 6900 FLORØ

13.01.05 17.37 Innlevert postterminal 6900 FLORØ

14.01.05 10.26 Registrert omlastingsterminal 3169 STOKKE

17.01.05 11.33 Utlevert 3169 STOKKE DT OMRÅDE STOKKE

 

Og her var den på vei tilbake.

02.02.05 17.25 Innlevert postterminal 3169 STOKKE

03.02.05 10.07 Registrert omlastingsterminal 0024 OSLO

04.02.05 07.32 Ankommet postkontor 1472 FJELLHAMAR COOP MEGA FJELLHAMAR

07.02.05 16.23 Utlevert 1472 FJELLHAMAR COOP MEGA FJELLHAMAR

 

*lagt ved pakkespor*

Endret av Vivoro
Lenke til kommentar

Jeg sente tilbake en Razer DB på garantien for flere uker siden pga "kvinelyd".

Jeg har enda ikke sett at en eneste krone har havnet på kontoen min pga frakt :(

Jeg har ringt å purret en gange. De har vist enda ikke ordnet opp i dette!

Mitt inntrykk var at de ikke hadde noe ryddig i papirene sine. Bare rot fra dem. De snakket om at jeg ikke hadde krav på pengene for frakt. Men de ga seg etter hvert. De sa også at pakken ikke var kommen i retur. Men i følge pakkesporing så var den hentet av dem.

 

En ting som var bra: Jeg fikk ny i posten før jeg sendte tilbake den gamle musa... :thumbup:

 

Ble også låvet perr mail at jeg skulle få halv pris for frakt når jeg bestilte varene (RAM, 2kossPorta Pro, RazerDB). Det fikk jeg heller ikke :(

De sa at han som låvet meg dette var sluttet...

 

Er litt skuffende at man får super service i begynelsen, og plutselig blir behandlet som dritt. (sorry utrykket) Det er menneskelig å gjøre feil, så jeg kommer sikkert til å handle der i fremtiden også. Jeg blir ikke å handle fra dem hvis jeg ikke dette blir ordnet snart. Bortsett fra dette har jeg bare posetive komentarer om mpx...

 

EDIT: Ny Update + Skrivefeil

Endret av Navitas87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...