Gå til innhold

Oppgradering av Fedora

Errae

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

skal oppgradere til C3 og etter at anaconda søker etter fedora installasjoner så får jeg spørsmål om å installere på nytt eller oppgradere. Oppgradere er forhåndsvalgt.

Trykker så neste, får da beskjed om at hdg5 kan ikke montes på /mnt/rahienweb2. Den er muligens ikke formatert får jeg beskjed om.

Dette kan ikke stemme siden jeg har fedora på hda5 og hdg5 fungerer supert når jeg kjører fedora.

noen tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har fire harddisker. hda,hdb,hde,hdg ( hde og hdg er sata disker )

men uansett, tok bort linjen i fstab som mounta hdg og da fungerte det, men nå sliter jeg med at jeg var så dum å trykke skip på testing av cd'ene ;D viser seg at anaconda ikke vil godta disc 2 )=

*må nok laste ned på nytt på reserve pc'en*

buhu )=

Skrevet (endret)

synd uansett,- tar evigheter å laste ned alt på nytt på en ny pc.

Jeg trenger vel ikke å ordne X eller noe slikt når installasjonen er ferdig ?

Endret av Errae
Skrevet

Du behøver dog ikke brenne nye cd'r. Legg iso'ene på NFS(/FTP/HTTP) - jada, kan sikkert kjøres fra en live cd..., kibb inn cd1, tast "linux asmethod" og følg instruksjonene på skjermen...

Skrevet
Du behøver dog ikke brenne nye cd'r. Legg iso'ene på NFS(/FTP/HTTP) - jada, kan sikkert kjøres fra en live cd..., kibb inn cd1, tast "linux asmethod" og følg instruksjonene på skjermen...

Kan dette gjøres når jeg er ferdig med cd 1 ?

Skrevet

Nå er jeg ferdig med installen og maskinen startet på nytt igjen.

Den stor i fem minutt på konfigurerer kjerneparamtere. Nå har skjermbildet blitt svart. ingenting skjer...

Hva skjer og hva skal jeg gjøre ?

Skrevet (endret)

Fantastisk! ser ikke ut som i kjem forbi den konfigureringa av kjerneparamtere.

svarte,- hadde noen bilder som jeg ikke hadde fått tatt backup av )=

Endret av Errae
Skrevet

Så lenge filsystemet er i orden skulle ikke backup være noe problem.

Du sa du hadde en annen maskin. Boot opp hovedboksen med rescuecd/cd1/et-eller-annet som kan mounte partisjonene og NFS, og cp sakene over til den "trygge" maskina.

Skrevet

den Fedora partisjonen jeg prøvde å oppgradere lå på hda5, mens jeg hadde en XP partisjon på hda1. Legger inn fedora C3 på hda1 no. Skal da ikke være noe problem å få ut bildene på hda5 ? ligger i home mappen min ( ikke root )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...