Gå til innhold

umulig å klikke på link i IE


Anbefalte innlegg

det har oppstått et merkelig problem under innspurten på kodingen.

det som skjer er at:

1. det er ikke mulig å klikke på linker, heller ikke å markere innhold

 

2. filteret jeg bruker for å gjøre bakgrunnen bak innholdet gjennomsiktig på hver side strekker bildet i IE i stedenfor å gjenta. er det mulig å forandre på dette? finnes det evt. en annen løsning?filteret

 

link til siden : http://predicted.net/skoleteater/v2/index.php?color=blaa

merk at det foreløpig bare er den blå css filen som er oppdatert.

Endret av Smidt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan ikke svare på spørsmålet ditt for jeg vet faktisk ikke, men det ere en bug i opera hvor du ser en klar forskjell på headerfargene..... prøv selv, det ser helt mongis ut :p

på min skjerm ser jeg ikke noe forskjell. har sikkert noe med at jeg lagret hver av bildene i header i to forskjellige format i farten.

Lenke til kommentar
GO FANA SKOLETEATER!!

:dontgetit:

 

 

Til saken: kan det være at bakgrunnsbildet du har i filteret ligger _over_ teksten, og at IE ikke lar brukeren merke noe som ligger bak noe annet? Har i alle fall opplevd lignende ved bruk av z-index i CSS. (har ikke sett så nøye i koden din, hva om du prøver å sette z-index på teksten større enn på div'ene? Det er det beste (og eneste) jeg kan komme på i alle fall :) ..

 

Jeg får merka teksten i IE, men bare alt på en gang. Og da ser det ut som om jeg merker noe mer enn bare teksten, for markeringen blir delvis firkantet, om du skjønner.

 

edit: ja, det ser definitivt ut som ting ligger oppå hverandre på en eller annen måte :hmm:

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Som jeg viste deg i mitt eksempel så har jeg brukt 1px høy bakgrunnsbilde som har sånn skygge på hver side. Problemet ditt er at du har brukt 231px høyt bilde. Les her så skjønner du buggen jeg nevnte om: http://www.daltonlp.com/daltonlp.cgi?item_type=1&item_id=217

 

Kort forklart, så bugger filter saken når bildet har viss størrelse (ut fra tabellen). Eksemplet mitt fungerer i IE fordi bilde er 1px høy. Virker som bredden kan være hva den vil, så lenge høyden er 1px.

 

I og med at IE må bruke filter metoden for å få transparent PNG (24bit++) til å fungere, så repeteres ikke denne, men scales istedet. Så den bakgrunnen vil bli rar i IE fordi "teater maskene" blir strekt i høyden istedet for repeteres.

 

IE gjengir også PNG fargene feil. Som du ser i IE, så er det et skille mellom header den repeat med skygge.

 

Uansett, ta en titt på eksemplet mitt igjen. Så ser du at jeg bruker en annen faux-column repeat inni container igjen. Så lar jeg skyggen være i egen div. Da kunne du fått teater figurene til å repetert riktig med IE om du hadde delt det opp slik. Og ikke minst, buggen som du opplever vil jeg tro blir borte hvis skyggebilde blir 1px høy ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...