Gå til innhold

klarer ikke holde buffer oppe ved DVD brenning.


geirthr

Anbefalte innlegg

Når jeg brenner DVD'r så klarer ikke maskina å holde bufferen oppe (går litt opp og ned - men ligger som regel i bunn) og det blir ofte feil med mange av filene jeg brenner på DVD'ene (f.eks. vis jeg brenner en DVD med Mp3, fungerer ofte ikke mange av sangene). Jeg har en 8x DVD brenner og 2,8 GHZ pc med 256 RAM.

Hva kan feilen være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defragmentere harddisken? Hvis den er nesten full og filene ligger delt opp hulter til bulter, må brenneprogrammet jobbe mye hardere for å sende data til DVDen.

 

Sjekk også PIO/DMA-mode i enhetsbehandlig som nevnt. Og fjern alt av spy/ad-ware, hvis du ikke sjekker dette jevnlig. Skulle jo ikke ha så mye å si men.

 

Edit: Kontrollpanel - System - maskinvare - enhetsbehandlig

Så finner du DVD-brenneren din, og høyreklikker - egenskaper. Der skal du finne PIO/DMA et eller annet sted. Denne instillingen skal stå på automatisk/"DMA hvis tilgjengelig", eller sett den rett til den høyeste DMAen som er mulig.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Hadde samme problem som skyltes harddisken. Hvis du bruker nero kan du kjøre bare speedtest først for å sjekke hvor fort du kan brenne. Hos meg falt den ned til ca 4.5 x på slutten og da duger det ikke å brenne på 8x.

 

Prøvde alt og til slutt valgte jeg å slette disken, lavnivåformatere, partisjonere den opp på ny og legger XP på ny. Nå er PC'n som ny og hardisken holder min 20-30x på speedtest. :thumbup:

 

PS. Det er også lurt å ha en egen partisjon for temp filer og øke cache i nero fra 16 til f.eks 500 MB (File-preferences-cache)

Endret av bengh
Lenke til kommentar

øking av cache kjøper jeg, men det skal ikke være nødvendig å formatere.

 

hvor mye ledig plass har du på c:\? hvor mye avsatt til system restore? hvor stor swap? tømt søppelbøtta? har du brenner og disk på samme idekabel? det skal det helst ikke være

 

forøvrig så fortjener maskinen din litt mer ram, men dette kan vente...sjekk tingene over

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...