Gå til innhold

Trenger noen anbefalinger...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå i flere dager surret rundt på nettet og lest gjennom store deler av forumet, for å se på diverse kameraer og anbefalinger. Men jeg må si at jeg blir bare mer forvirret enn klok :cry:

 

I sommer filmet jeg og min bror noen ideer til en liten spillefilm, til disse sekvensene benyttet vi følgende kamera: Canon MV 630i

Men dette kameraet tilfredstiller ikke våre krav godt nok...

 

Derfor er vi på jakt etter et nytt kamera, og vi stiller følgende krav:

- Maks pris 20 000,-

- Meget god bilde og lydkvalitet

- Ekte 16:9

- God batterikapasitet (eventuellt muligheten for å kjøpe et batteri som gir dette)

- Bildestabilisator

- God bildekvalitet ved filming i dårlige lysforhold er en fordel

 

Der kom jeg ikke på mer... Tenker hovedsaklig på MiniDV, men hvis det er andre formater som er bedre, så gjerne for meg!

 

Du kan selv få se resultatet av det vi filmet i sommer. Den kommer i to versjoner, en Trailer og en litt lengre Demofilm. Kvaliteten er ganske redusert grunnet komprimering for å få plass på nettet.

 

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei, nå er ikke jeg helt sikker på om man må betale toll fra no.nomatica.com

men hvis ikke kan du få tak i et Sony DCR-VX2100. en kamerat av meg kjøpte dette for et halvt år siden og dette er vel det beste mediproffe kameraet til den prisen. :thumbup: ...

Et Canon xm2 skal vist også være ganske bra

Lenke til kommentar

:thumbup: Kjempe bra Trailer ! Her har dere noe å jobbe med ja, men det var litt mørkt til tider. Kanskje derfor dere vil ha et kamera med gode dårliglys-egenskaper.

 

Både Sony DCR-VX2100 og Canon XM1 er veldig gode kamera.

Jeg har vært igjennom samme klemma som dere og har endt opp med følgende resultat: Panasonic NV-GS400.

3 ccd kamera med etter mitt syn gode kvaliteter. Har også gode still bilde kvaliteter noe som jeg verdsetter til familebruk. Det beste er imidlertid prisen. Oslo kamreaservice hadde forleden kampanjetilbud på 14K, så det burde snart krype nedover fra de 17-18`K som den står listeført med hos flere forhandlere.

Så snart El-kjøp får den i sitt sortement faller nok prisen ytterligere.

Men det beste med det hele: :w00t: For de resterenede 4-5K som dere får tilgode fra de tiltenkte 20K kan dere kjøpe, ekstra lys, mikrofon, stativ, linser osv. osv. Det vil gjøre kvaliteten på ferdig produkt MYE bedre.

 

Kanskje bruke de sparte kroner til å skaffe nyeste Pinncle Liquid Edition 6.0PRO redigeringsprogram. Det er bra det :dribble:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...