Gå til innhold

1100 mah batteri til SE k700i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke laget av SE så det er på ingen måte offisielt støttet. Det er også frarådet av Nokia å bruke uorginale batterier. Om dette er fordi de utgjør stor fare, eller fordi nokia trenger noen å legge skylden på for mobilbombene, er det større tvil om.

 

Men dette var jo rett og slett genialt. Skikkelig kraftig batteri, og billig var det også.

 

Hadde jeg hatt penger for tiden hadde jeg kjøpt inn 10 stykker og solgt de dobbelt så dyrt på qxl ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ikke veid det men det kjennes ut som om det har samme vekt som det originale.

Vil også nevne til første spørsmål på tråden her at mobiltec sender ikke i oppkrav til Norge slik at jeg forhåndsbetalte med Paypal og det tok da ca 10 dager fra bestilling/betaling til jeg hadde batteriet på posten. Jeg har ca 3 dagers batterikapasitet med det originale batteriet med min bruk av telefonen og økte med over ett døgn på første lading med det nye batteriet som vel vil si ca 25% forbedring på batterikapasitet.

Endret av jarles
Lenke til kommentar

Leste på ett eller annet Dansk forum før jeg kjøpte batteriet at de flestes erfaring var ett sted mellom 20% og 30% forbedring på batteritid med 1100 mAh batteriet og det stemmer jo bra med min egen erfaring. Men jeg skal følge med og gi beskjed om jeg får vesentlig bedre ( eller dårligere ) batteritid etter noen ladinger. Ellers så er min mening at prisen langt ifra er avskrekkende med en pris på ca 130 kroner + det samme i frakt så er det etter min opfatning fortsatt rimelig i forhold til f.eks å kjøpe ett nytt originalt batteri på 670 mAh her i Norge som jeg har sett til kroner 449 hos en av billigbutikkene i Norge. Jeg slapp å betale noe mva eller tollfortolling som jeg hadde regnet med da beløpet med frakt oversteg 200 kroner. Pakken bare lå på posten med noe stempelgreier om at den ikke var fortollingspliktig, regner med at det var flaks.

Garanti er vel uansett vanskelig når det gjelder batterier kjøpt her i Norge eller i andre land men det er klart at å forholde seg til Tyskland i ett slikt tilfelle blir vanskelig. Beløpet tatt i betraktning så er jo ikke risikoen så stor uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har nå fått mitt nye batteri fra mobiltec.de. Hurtig og enkel prosedyre - betaler gjennom paypal - lå på postkontoret etter 6 dager. På batteriet står det 1100mAh, noe som er litt merkelig fordi fakturaen sier 1000mAh. Uansett, orginalen er 850mAh så jeg forventer minst 1 døgn mer brukstid (4,5 dag orginalt). Prisen var 270nkr alt ink, i forhold til ca 310 for orginal.

Men det spørs om det blir lommebombe da...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*liten bumpetibump*

 

Er det noen som har prøvd biltema-batteriet til K700i på 850 mAh? Vil jeg få mye lengre batterilevetid av kun 150 mAh ekstra (21% større kapasitet = ca. 12 timer lengre?)?

Er dette et originalt batteri produsert av SE?

 

http://www.biltema.no/products/product.asp...8&iItemId=51228

 

Jeg hadde forøvrig biltema-batteri til min 3310 (1100 mAh om jeg ikke tar feil), da varte batteriet i en uke +/- en dag. Det var tider det :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...