rthil Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Kan jeg bruke 3Com OC Wireless Gateway kit 54 Mbps 802.11g trådløs router + PC-kort (ukens tilbud på komplett) til trådløst aksesspunkt? Har allerede en ruter på nettverket, og trenger kun trådløs aksess..
Meccer Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Jeg kjører med 2 rutere, det skal gå fint uansett. LAN <=>WLAN router(ink 4port switch)<=>ADSL router Bør sette fast IP på WLAN routeren, det gjorde i hvert fall nettet mitt mer stabilt...
Muffinman Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vil ikke denne fungere som rent ap hvis du kjører adsl-routeren i en av lan-portene istedet for wanporten? Kan være verdt å prøve.
josh909 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Har den der selv - fungerer fint som bare accesspunkt, null problem det.
GA75 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Plugg 3Com saken i routeren du allerede har, sett den opp med statisk IP så du finner den lett når du skal konfigurere den via web interface. Skru av DHCP i 3Com'en og konfigurer wlan på vanlig måte. Husk å endre SSID, aktivere krypto og legge inn MAC tilgangsliste så slipper du eventuelle snyltere i nabolaget. Det står en relativt fin beskrivelse på disse tingene i manualen som er tilgjengelig for nedlasting fra 3Com.
covah Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Gjør som Muffinmann sier. Altså plugg din vanlige router inn i en av LAN portene på 3Com routeren (la WAN porten stå ubrukt). Slå deretter av DHCP serveren i 3Com routeren.
Dirty^Dog Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Litt off-topic, men min etter mine erfaringer med 3com trådløse routere er at de er vanvittig ustabile. Spesielt hvis du skal laste ned store nedlastinger, da stopper bare nedlastingen opp.. Mulig jeg har fått ett mandags-eksemplar, men har hørt flere som klager over 3Com, også etter firmware updates.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå