Gå til innhold

problem med konvertering fra VCD til MPEG/ AVI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg følger instruksjonene får jeg disse feilmeldingene:

 

[!] MPEG: Anachronistic or discontinuous timestamp found in video stream 0 at

byte position 103114116, from 52686086 to 52680977. This may indicate an

improper join.

 

[!] MPEG: File ended unexpectedly during parsing at byte position 257866320 --

file may be damaged or incomplete.

 

Har prøvd med forskjellige bat filer.

Skal gjøre om fra vcd til avi

Lenke til kommentar

Jeg har alle bat filene på hd, prøvde en annen bat fil og jeg fikk til å bruke "mpeg import filter", jeg justerte da audio til "full prosessing mode" og skulle justere compression fikk jeg denne feilen

 

 

"An out-of-bounds memory access (access violation) occurred in module 'lameACM'...

...while enumerating formats for audio codec "LAME MP3 Codec v0.9.0 - 3.93 (stable)" (acompchoose.cpp:188)...

...while enumerating audio codec ID 00148228 (acompchoose.cpp:183)."

 

 

Hva skjer?

Lenke til kommentar

Brukte du IsoBuster til å kopiere filene fra CD? Hvis nei, kopier filene på nytt med IsoBuster. Guiden finner du i min første post i tråden. Hvis ja, så kan filen være skadet. Du finner en guide for å reparere filer her. Reparasjon av skadede filer vil ofte føre til at du får noen hakk i avspillingen av filen.

 

Når det gjelder LAME-feilmeldingen din, så er det tre muligheter. Den første, er at filen er skadet. Se over. Den andre, er at det ikke er mulig å konvertere lyden direkte til MP3 fra videofilen. Du må da først konvertere lyden til WAV. Du finner en guide her. Når du igjen begynner å komprimere, velger du både videofilen og wav-filen. Det tredje er at LAME-codec'en din ikke er riktig installert, har en bug eller er korrupt. Nyeste versjon finner du her.

Lenke til kommentar

Piece of cake dette her da ;)

 

Inne på VCD'en finner du en mappe som inneholder en fil på ca. 700mega. Dette er filmen. Hvis du så kopierer den, og renamer den til det du vil (og bytt ut .dat med .mpg), vil den fungere slik du vil.

 

Merk! for å kunne rename etternavnet til filen må du slå av "skjul filetternavn på kjente filer". (min datamaskin - verktøy - mappealternativer - vis)

Lenke til kommentar
Piece of cake dette her da ;)

 

Inne på VCD'en finner du en mappe som inneholder en fil på ca. 700mega. Dette er filmen. Hvis du så kopierer den, og renamer den til det du vil (og bytt ut .dat med .mpg), vil den fungere slik du vil.

Foreslår du også leser her.

"you may encounter problems"

 

Har alltid gjort det på den måten jeg beskrev, og jeg har ikke hatt noen problemer. Kan nok være greit å prøve den letteste måten først, for så å prøve via isobuster?

 

Men går det ikke, er nok SofTest's metode den rette.

Lenke til kommentar
"you may encounter problems"

 

Har alltid gjort det på den måten jeg beskrev, og jeg har ikke hatt noen problemer. Kan nok være greit å prøve den letteste måten først, for så å prøve via isobuster?

Hvis du ikke har hatt problemer, så er det takket være videoavspilleren du har brukt. Hvis du tar en compliant MPEG1-fil, og lager en VCD-plate, så blir filen endret i brenneprosessen. Å brenne en slik fil tilbake til VCD, skaper også ofte problemer. Har man først installert IsoBuster, så er det omtrent ingen forskjell i tid å gjøre det riktig.

Lenke til kommentar

jeg setter inn cd i spilleren og starter dereretter isobuster.

Velger deretter cd stasjon

etter jeg har gjort dette trykker jeg på iso, deretter velger jeg mpegav og til slutt høyretrykker jeg på dat-filen.

Velger så valget som er angitt.

Lagrer så den nye filen på hd.

 

Når utpakkingen begynner blir den stående på 0% hele tiden.

 

 

Hva er galt, jeg har lyktest med ca 40 % av de jeg har prøvd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...