Gå til innhold

Komplett med slappe tilbud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så sant den er billigere enn det den var uken før så er det godt nok for meg! :)

Hvilken pris den hadde uken før aner jeg ikke.

 

Men jeg mener det er en viktig ting her: Hvis det kun er uken før som skal telle, kan jeg "garantere" at alle ukens tilbud fremover vil være produkter som er planlagt å settes ned i pris, men som kan holdes oppe ved ukens tilbud. Siden folk tror at det er billig.

 

Det er jo genialt for nettbutikkene: De har tilbud, men tjener alikvel mer eller like mye som de gjør til vanlig.

Lenke til kommentar
Så sant den er billigere enn det den var uken før så er det godt nok for meg! :)

Hvilken pris den hadde uken før aner jeg ikke.

 

Men jeg mener det er en viktig ting her: Hvis det kun er uken før som skal telle, kan jeg "garantere" at alle ukens tilbud fremover vil være produkter som er planlagt å settes ned i pris, men som kan holdes oppe ved ukens tilbud. Siden folk tror at det er billig.

 

Det er jo genialt for nettbutikkene: De har tilbud, men tjener alikvel mer eller like mye som de gjør til vanlig.

Nå har jeg ikke studert ukens tilbud så veldig nøye, men som oftest vil jeg tro at ukens tilbud-varer går opp igjen i pris etterpå...om dette ikke skjer hver gang kunne jeg ikke brydd meg mindre om...

 

...uansett så vil jeg tro at du og de fleste andre som handler på webshopper er oppegående nok til å sjekke prisen hos konkurentene før dere handler!

Lenke til kommentar

"Ukens tilbud" denne veka var vel bra, t.d. Eizo skjermen..

 

I følge prisguiden til HW er Komplett allereie billegast på denne skjermen med 3295,- kr.

Når han no er på tilbod til 2895,- må jo det vere ein bra pris/tilbod...

 

Denne skjermen fekk jo mykje skryt i HW.no sin LCD-test nyleg...

Lenke til kommentar
amundsf skrev 29/11/2004 : 19:38

Syns det var greit å dra frem denne tråden igjen. 

 

For dette er da virkelig den samme spilleren som var på Ukens "Tilbud" forrige uke?

 

Men med den eneste forskjellen at den kostet 1150,- Altså 60 kroner mer enn den koster i dag. Og det skal kalles tilbud??? 

Mye rart en skal bli beskyldt for. Nå har vi jaggu for billige varer også :p

 

Kort fortalt: Datautstyr går som regel nedover i pris. Denne varen har sunket i pris etter at den var på ukens tilbud og da reduserer vi naturligvis salgsprisen.

 

Si gjerne i fra hvis det er galt så skal vi sette opp prisen så fort som mulig...

 

PS. Vi er fremdeles ikke synske og kan forutse hvilke varer som vil synke i pris til en hver tid...

Lenke til kommentar
Buddy skrev: 29/11/2004 : 22:54 

hehe, du har en morsom jobb du som svarer for komplett 

 

Og flink det er du, skolert i å takle media ? 

 

:blush::blush:

 

Skal røpe en hemmelighet siden det er sent på kvelden; vi er faktisk flere som deler på dette.

 

Siden vi er i det ærlige hjørnet rett før sengetid så skal det også innrømmes at det stort sett er mest morsomt, men enkelte ganger litt slitsomt. Det siste når noen tror vi er superkjeltringer, løgnhalser, møkkasabber og har skylden for det meste som har skjedd galt i verden fra Osama til atombomben ;) Tror imidlertid at det meste løses med litt fakta...

 

Fortsatt god kveld til deg også ;) Forresten; sender du meg kundenr. ditt på Komplett/Norek så har vi en liten overraskelse til deg ?

Lenke til kommentar

nåh, er ikke så glad i overraskelser......

 

Og så lenge jeg ikke farer med løgn og annen fanskap, så forbeholder jeg meg retten til at Dere er lykkelig/ulykkelig uvitende om det :D

 

Edit: Du vet hvor jeg ser etter overraskelsen så alikevel, håper jeg ser det før neste ordre :yes:

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Mye rart en skal bli beskyldt for. Nå har vi jaggu for billige varer også  :p

 

Kort fortalt: Datautstyr går som regel nedover i pris. Denne varen har sunket i pris etter at den var på ukens tilbud og da reduserer vi naturligvis salgsprisen.

 

Si gjerne i fra hvis det er galt så skal vi sette opp prisen så fort som mulig...

 

PS. Vi er fremdeles ikke synske og kan forutse hvilke varer som vil synke i pris til en hver tid...

Selvfølgelig kan prisen ha sunket etter ukens tilbud var over. Altså har den steget i dag, ganske bra slumptreff egentlig :p

 

Men jeg tror også du forstår at om man har kjøpt en ting, og tror det har vært på tilbud for så å oppdage at den koster mindre dagen etter tilbudet var over at man lett kan få en følelse av å være snytt.

 

For at det vil være en genial start på "melkeku"-epoken av produktet er det jo liten tvil om. Nå skal det sies at jeg skulle ha en Mp3 spiller uansett, så for meg gjør det ikke så mye. De 60 kronene skal jeg da overleve :!: Men det dreier seg mer om prinsipp her, en slags følelse av å bli snytt. Og for de som har kjøpt spilleren fordi de trodde den var på tilbud må det jo virkelig føles rart.

 

Jeg har selv handlet for mellom 50 000 og 100 000 kroner til privat bruk hos komplett de siste fire-fem årene. Så jeg er defenitivt ingen "komplett-hater" som bare vil spre dårlige rykter om komplett. Jeg pleier derimot å anbefalle dere.

 

Det kan godt være at prisene ble satt ned fra og med denne uken. Men poenget mitt er at man får en følelse av å være snytt. Og en viktig ting å huske på her er at kjent forskning viser at man ofte faktisk leter opp mer info om produktet ETTER salget, enn før. Dette for å få "aksept" hos seg selv for kjøpet.

 

Har du for eksempel lagt merke til hvor interisert du er i å lese en ny test om DVD-brennere hvis du akuratt har kjøpt DVD-brenner? Dette kommer vel av at man ønsker å få bekreftet at man kjøpte riktig brenner.

 

Dermed blir det viktig for butikkene å skape en god følelse for kunden angående service etc. også etter kjøpet, for at dem skal komme tilbake. Nå hadde jeg leitet frem det meste man kunne finne ut om denne spilleren før jeg kjøpte den, så jeg har ikke leitet noe i ettertid. Er jo uansett tross alt bare snakk om noen dager. Men når jeg fikk se den prisen når jeg skulle sende linken til en kamerat, fikk jeg ikke noen særlig god følelse akuratt.

 

Det jeg rett og slett frykter er at butikkene får vite/ ser signaler om at prisen vil falle snart, og da setter den på ukens tilbud. På den måten får de tatt ut størst mulig fortjeneste på det produktet før bruttofortjenesten/ dekningsbidraget starter å falle.

 

Men la meg få presisere: Jeg sier ikke at det har skjedd her. Men at man uansett hva som egentlig har skjedd kan få følelsen av det, det håper jeg dere ser.

 

Btw. Forøvrig vil ikke dette forhindre meg fra å fortsette å handle på komplett. Så lenge returene blir behandlet så bra som de har blidt gjort i mine tilfeller vil jeg fortsette å handle hos komplett. God service betyr mye mer enn en 50-lapp eller tre.

Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 11/11/2004 : 11:10

Nå er utvalget utrolig dårlig på områder hvor ikke det selges mye. Ta skjermer, der kan man klart se at det går mest 17" og 19" LCDer. Lurer på om komplett er klar over at de mister annet salg på slikt crappy utvalg?

....

Hva med rimlige 20" LCDer? Til spilling er fremdeles CRTer best og du får helt ypperlige 22" skjermer i 5-6000 kroners klassen, hvorfor har Komplett bare 19"? Og hvis det går lite Opteron kan jo det være fordi de kun selger MSI hk som jeg ihvertfall aldri ville finne på å putte i en serverboks.

"Crappy" synes vi er litt i overkant, men noterer tilbakemeldingen og river produktansvarlig på dette litt i ørene. Ser ut som om det blir noen som må jobbe overtid i dag :)

 

Jeg kan ikke se at utvalget har blitt utbedret nu nesten en mnde senere :thumbdown:

Lenke til kommentar

Bra at komplett morer seg og oss med gode svar på tiltale her på forumet, men jeg synes nok også at tilbudene er litt daffe...det hadde vært mye morsommere med dyre produkter satt ned en god del, enn alle disse billige tingene satt ned littegrann...tror det ville blitt bra populært med tilbud på skjermkort/prosessor/ram i idiotutgave (altså topp performance utgave) Ting man egentlig ikke burde ta seg råd til, men likevel ville kjøpe dersom det var på skikkelig tilbud...(selvom det fortsatt strengt tatt ville vært overpriset, lengter hjernen etter bedras til å tro at den sparer penger ved å kjøpe masse overdådig svindyrt utsyr...iallefall min hjerne)

Endret av PapstSkalle
Lenke til kommentar
Bra at komplett morer seg og oss med gode svar på tiltale her på forumet, men jeg synes nok også at tilbudene er litt daffe...det hadde vært mye morsommere med dyre produkter satt ned en god del, enn alle disse billige tingene satt ned littegrann...tror det ville blitt bra populært med tilbud på skjermkort/prosessor/ram i idiotutgave (altså topp performance utgave) Ting man egentlig ikke burde ta seg råd til, men likevel ville kjøpe dersom det var på skikkelig tilbud...(selvom det fortsatt strengt tatt ville vært overpriset, lengter hjernen etter bedras til å tro at den sparer penger ved å kjøpe masse overdådig svindyrt utsyr...iallefall min hjerne)

Det er vanskelig for nettbutikker å sette ned prisene "en god del", rett og slett fordi de priser varene med ganske små fortjenesteprosenter, fordi konkurransen i databransjen er temmelig hard.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...