Gå til innhold

Valg av bærbar pc til 15000? Import frå Australia


Anbefalte innlegg

Vil ha litt hjelp til å velge en bærbar pc..

 

Har en kompis som reiser ned til Australia om en god måned, og han skal

kjøpe en bærbar pc til meg da...

 

Hvilken pc burde jeg velge for å få mest for pengene??

 

Vil ha 17" skjerm

128mb skjermkort

3,0 Ghz - 3,4 ghz eller mer

1024mb ram

 

Legg til en link!!

 

-Norwegian Nighthawk-

Endret av nighthawk1988
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er egentlig vitsen med å importere??? Du får vel ikke noe særlig garanti på laptopen og det er ikke så dyrt i Norge. Jeg har et importert pc selv og har hatt masse problemer med den og har jo ingen garanti siden det er bare folk fra butikken som kan åpne pc'en. Så jeg vet ikke om det er verdt å importere. :hmm:

 

EDIT:

Men hvis du skal importere så kjøp noe sånt:

En a64 3400+ eller høyere

1024Mb RAM

80GB Harddisk

en radeon mobility 9700pro eller bedre

ikke kjøp dell eller hp

og til slutt 17 tommers skjerm :love:

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Er kanskje litt misvisende i topic'en.. Fikk ikke plass til alt..

 

Er en som skal ned til Australia.. Han kjøper en pc for meg, pakker den ut, går på flyet, og slipper unna toll.. Det er lov å ha med bærbar pc i håndbagasjen.. Han bare pakker den ut av esken sånn at den ser ny ut, og vipps!! 24% mva er spart..

Det har jeg gjort med en stasjonær pc :w00t:

Lenke til kommentar

Ja, men det er så praktisk!! Bor på hybel, så derfor er det lettere å ta en bærbar pc med seg hjem, på turer o.l. Vil òg ha en bærbar pc som kan brukes til spill og film.. Derfor en bra CPU, mye minne og stor skjerm!!

 

Forslag??

 

Bare send link til de potensielle pc-ene!!

 

Under 20 000,-

 

 

 

Kriterier:

 

3,0ghz eller mer!!

1024mb ram

17" skjerm

bra skjermkort (128mb geforce eller ATI)

Endret av nighthawk1988
Lenke til kommentar

toll=moms, moms må man betale i australia også. du kan få refundert den australske momsen mot å betale den norske, tviler på at dem har noe særlig mer enn 24%mva, så lite å hente.

 

hvis du ikke sparer en betydelig sum er det bare å droppe. pass på å kjøp en bærbar med globalt support apperat så slipper du de værste smellene, men da blir det fort mindre å velge mellom.

 

husk at tastatur ikke vil være norskt og at du må å bytte kontakt på strømadapteren, australia er vel det landet i verden med høyst spenning på husnettet.

 

edit:anbefaler ferrari3200 etter det jeg har lest på forumet her, tror itbutikken selger den til en god pris.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

du får lese et par bruker reviews++ når den har kommet ut, mulig den blir enda bedre enn ferrari3200. jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe en bæbar på andre siden av kloden, i hvert fall ikke få en venn til å gjøre det for seg. kjøper du en acer er du vel ganske trygg, men hvis som sagt ikke prisforskjellen er betydelig hadde JEG aldri gjort det i hvert fall.

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...