eQunix Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Sapphire Radeon x800xt PE. har ikke klokket det, alt står på default (bortsett fra noe jeg skrudde på i option som heter OVERDRIVE) tempraturen står jevnt på 40-42 grader, er dette normalt? fps'n min i gammle openGL spill som cs holder seg på 80-90 mens i CS:S har jeg 100konstant, har prøvd alt eneste jeg kan tenke meg som har skjyld i all fps droppen nå er tempraturen. Bestillte en VGA sillencer fra komplett i dag for og se om jeg kunne få ned tempraturen litt, men hva er egentlig default temp?
Skinney Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 veit ikke hva defoult temp er... men Overdrive overklokker kortet ditt når du spiller spill(eller lignende) å skru av denne vil nok få temperaturen litt ned Men fortsatt... 80-100grader er mye... får da ikke det på mitt Powercolor kort, får rundt 70 grader der
General_musa Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 tempraturen har overhodet ingenting å si på fps i spill. så lenge temperaturen er under 100 går det greit. problemet med sånne skjerkort er at de krever svært kraftigere prosessorer og liknende for å kjøre sikkelig. hva er de andre spesifikasjonene på pc`n? og en ting, åssen kjøler er det på skjermkortet ditt orginalt? http://www.netshop.no/img/cache/img_1662860018_0_Big.jpg hvis det er den som det er bilde av over, eller en som likner er jeg svært interresert i å kjøpe den. send meg en epost på [email protected] mvh magnus
smy Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 jeg har xt pe fra powercolor på orgnal vare 36 idle og load 70 det hørt litt mye alt over 80 og 40 er helle normal på stock kjøling
Debauchery Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Kortet tåler ca. 120 grader, så 100 er ikke direkte skadelig. Har du dårlig ventilasjon i kabinettet, er den tempen forståelig. Med VGA Silencer vil du nok få tempen ned en 15-20 grader. Muligens mer også.
Margarus Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 er ikke stock kjøleren på x800 en vga kjøler da? di ligener vertfall
Typhon Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 er ikke stock kjøleren på x800 en vga kjøler da? di ligener vertfall That was a nice vending, ehm... can you gjentake that? Hva mente du?
Vizla Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 hvis du prater om fpsdropp i cs så sier jeg bare synd for deg.. cs er full av droppzones, og en del bugs fortsatt ( overaskende etter så mange år må jeg si.. ) så bruke CS til å bestemme om kortet ditt er bra eller ikke funker bare ikke..
w0d00 Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Sorry meg folkens! MEN, hvor er det han sier at temperaturen på kortet hans er mellom 80-100 grader? Ser at han nevner 40-42.. Som er vamlig temp på Sapphire x800xt. Jeg har det kortet selv, med ATI Silencer4, og tempen på kortet mitt ligger på 28-30 grader.. (God lufting i kabinettet.)
ArneJ. Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Sapphire Radeon x800xt PE. har ikke klokket det, alt står på default (bortsett fra noe jeg skrudde på i option som heter OVERDRIVE) tempraturen står jevnt på 40-42 grader, er dette normalt? fps'n min i gammle openGL spill som cs holder seg på 80-90 mens i CS:S har jeg 100konstant, har prøvd alt eneste jeg kan tenke meg som har skjyld i all fps droppen nå er tempraturen. Bestillte en VGA sillencer fra komplett i dag for og se om jeg kunne få ned tempraturen litt, men hva er egentlig default temp? Last ned omega driverne fra :Omega corner Der er det i installasjonen en option der man kan velge noen optimaliserte drivere til gamle open gl spill som cs...men det er ikke anbefalt å kjøre disse på nye spill.
ghost7 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 mitt PC x800xt ligg på 62grader load i doom3 etter timar speling med overdrive på... men har problem med at kjøleren har bråka frå første dag. skikkele plagsomt bråk. sett eit asus kort i bruk og det var neste ikkje lyd frå det.. hjå meg er det sånn skrape lyd i vifta.. .fleire med slikt problem? må vel sende det tilbake på garantien...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå