Gå til innhold

Problem med lav oppløsning


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min bror har en maskin med windows 98. Han har akkurat formatert hele maskinen og brukt en gjenopprettings cd for win 98.

 

Så vil han forsøke å komme seg på nett igjen med Telenor ADSL, men installasjonsprogrammet krever en oppløsning på minst 800*600.

 

Nå har han 640*480 med 16 farger.

 

Han har et standard vga kort, som er innebygd i hovedkortet tror jeg. Hvordan skal han klare å få 800*600 i oppløsning, eneste valg han har er 640*480.

 

Jeg klarer som oftest å hjelpe han med det han trenger av datatekniske problem, og i og med at jeg ikke sitter foran datamaskinen hans så lurer jeg på hvordan han kan få fikset dette.

 

Er det mulig å laste ned standard driver på nettet en plass for windows 98.

 

Håper noen kan hjelpe, på forhånd takk..

 

Mvh,

 

Frode Syversen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard VGA er det ingenting som heter av verken produsent eller chip!

Dette er en "standard"driver i Windows, som brukes når det ikke aner hvilket skjermkrot som sitter i maskina, men man trenger en driver for at ting skal fungere. Skjermkortet er litt viktig at fungerer, så derfor kom de opp med en "universal"driver som støtter DAC adressering og ikke mer enn det.

 

Som ble sagt rett ovenfor, finn ut hvilket skjermkort som sitter i kassa så går det nok litt lettere å finne drivere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...