Gå til innhold

Hvor lang tid tar retur ca?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Argh!

 

Sendte inn mitt HK til komplett i går..

 

Var et demobrukt MSI KT6V-LSR VIA KT600 jeg hadde kjøpt. Tenkte jeg skulle få litt fart på maksinen i disse HL2-dager.

 

Solgte selvfølgelig det gamle HK (pluss noen gamle deler), så da det nye systemet mitt lagde blåskjerm og fuckup i eninga ble jeg mildt sagt ikke særlig blid!

 

Er rimelig sikker på at det er SATA-kontrolleren som er fucked, men man kan jo aldri vite hvor lang tid det vil ta å finne ut hva som er galt..

 

Vil ha min retur N-U-H! :ermm:

Lenke til kommentar

Ting Tar Tid.. Hoved problemet er vel posten..

 

Jeg sendte inn ett skjermkort den 08/11(sent, ikke sendt før dagen etter)

 

Komplett mottok kortet (fredag)11/11..

På mandag sende jeg mail der jeg lurte på behandlingstid.. svaret var 3-4dager... Onsdag fikk jeg mail som sa at jeg var innvilget erstattnings vare..

pakken ble sendt på torsdag.. (uten at dette er regisetrert på kontosidene til komplett)

Sendte mail på torsdag for å få bekreftet at kortet var sendt og for å få eventuelt sporings nummer...

 

Jeg forventer at det er fremme i bodø mandag eller tirsdag..

 

konklusjon.. en retur tar ca 3 uker..

Hadde samme erfaring med en psu som ble returnert til netshop.. ca 3 uker

(litt avhengig av hvor i norge du bor)

 

mvh Espen

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

Heisan,

 

De siste månedene har en retursak tatt 1-3 dager hos oss. Dette er arbeidsdager, regnet fra vi mottar varene til vi har punchet en returordre. Det kan naturligvis ta noe lenger dersom varen skal repareres av leverandør eller vi ikke har erstatningsprodukt på lager.

 

Sporingen av retur på kontosidene er ikke god nok, jobber med å få forbedret dette, men behandlingstiden hos oss er altså 1-3 arbeidsdager.

 

ssh: Vi klarer nok ikke å behandle returen din før den har ankommet oss ;)

 

Npvk_X har for øvrig et godt poeng at det som regel tar lengre tid i postgangen enn selve retursaken.

Lenke til kommentar
Heisan,

 

De siste månedene har en retursak tatt 1-3 dager hos oss. Dette er arbeidsdager, regnet fra vi mottar varene til vi har punchet en returordre. Det kan naturligvis ta noe lenger dersom varen skal repareres av leverandør eller vi ikke har erstatningsprodukt på lager.

 

Sporingen av retur på kontosidene er ikke god nok, jobber med å få forbedret dette, men behandlingstiden hos oss er altså 1-3 arbeidsdager.

 

ssh: Vi klarer nok ikke å behandle returen din før den har ankommet oss ;)

 

Npvk_X har for øvrig et godt poeng at det som regel tar lengre tid i postgangen enn selve retursaken.

Ville bare si at det tok meg 3 dager å få penga tilbake forr ett skjermkort jeg returnerte. Veeeeldig fornøyd! :thumbup: (Komplett.no)

Lenke til kommentar
Er inne på min 20. dag på pcutstyr.no nå...... Laaaaaang ventetid..... Er det mulig....

Ringte PCutstyr i dag, og de kan ikke belastes for dette. Det er Posten som har skylda. Jeg sendte pakken den 1. november og den ankom PCutstyr om fredagen!!! Utrolig dårlig av Posten. Vil forövrig legge til at jeg forelöpig er meget godt fornöyd med PCutstyr :thumbup:

Lenke til kommentar

Min hovedregel er 3-4 uker fra man sender en ting ifra seg, til man har pakkelappen i posten. Uansett hvem det er snakk om. Den regelen har vist seg å stemme godt i mine tilfeller :yes: Når det er snakk om å få tilbakebetalt penger, og da altså ikke skal ha noe i retur via posten går det nok noe fortere. Men det beste er å regne med 4 uker, så tar man det som en bonus om det går fortere. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Heisan,

 

De siste månedene har en retursak tatt 1-3 dager hos oss. Dette er arbeidsdager, regnet fra vi mottar varene til vi har punchet en returordre. Det kan naturligvis ta noe lenger dersom varen skal repareres av leverandør eller vi ikke har erstatningsprodukt på lager.

 

Sporingen av retur på kontosidene er ikke god nok, jobber med å få forbedret dette, men behandlingstiden hos oss er altså 1-3 arbeidsdager.

 

ssh: Vi klarer nok ikke å behandle returen din før den har ankommet oss ;)

 

Npvk_X har for øvrig et godt poeng at det som regel tar lengre tid i postgangen enn selve retursaken.

Bare lurer på ein liten ting eg.

 

 

Eg har sendt inn 3 varer frå ein gedingen bestilling forleden uke som viste seg at ikkje virket (2 av dei).

 

Det var eit hovudkort og eit skjermkort.

 

problemet med hovudkortet var at det fekk PCen til å stoppe ved oppstart, og skjerkortet fekk systemet til å flimre.

 

 

Men det eg lurer på, når eg får tilsendt defekte varer som eg har betalt for, og må etterpå sende tilbaker, noe som kostet meg nærmere 250kr og så må eg sikkert betale returfrakt i form av oppkrav pga eg glemte legge det ved.

 

 

Kva sier det meg? Eg blir straffet for at dere sender meg defekte produkt, er det rett, er det slik det skal være? er ikkje min feil at produktene er øydelagde.

 

om det er deres feil, betaler dere frakt, produsentens feil så må nesten dere ta det frå dei.

Lenke til kommentar

Jeg sendte et defekt 6800le kort med den forbannede feilen (som ingen produsenter helt vil innrømme eksistere) inn til pcutstyr for ganske nøyaktig en måned siden, og har ennå ikke hørt noe. Den ankom pcutstyr etter 2-3 dager (sjekket ved pakkesporing). Deretter tok brukte de 4 dager på å hente den (riktignok med helg inkludert, så man kan vel si de brukte 2-3 virkedager) Prøvde å purre for litt over en uke siden, og fikk da til svar at de skulle sjekke opp saken, og gi meg tilbakemelding så snart som mulig. Det var 1 uke siden jeg fikk denne mailen, så pcutstyr.no sin defininsjon av "så snart som mulig" er nok noe vag.

 

Nå kan det riktignok hende at plutselig sender pcutstyr et nytt og forhåpentligvis fungerende kort til meg i morgen, noe som ville gjort at man kunne si de var trege, men ikke håpløse, men foreløpig ser dette mørkt ut.

Lenke til kommentar

Ja, det forundrer meg ikke, virker som om pcutstyr har noen virkelig råtne rutiner. Jeg skjønner at de sikkert har en del returer å ta seg av, men det her er jo snakk om å sette inn kortet i en maskin, fyre opp ut2004, teste det til den uunngåelige svarte skjermen kommer, og så sende meg et nytt som jeg faktisk kan bruke til å spille med.

 

Nå skal jeg ikke utelukke at pcutstyr legger om rutiner eller et eller annet som gjør at ting tar tid, men foreløpig virker dette veldig håpløst.

Lenke til kommentar
Er inne på min 20. dag på pcutstyr.no nå...... Laaaaaang ventetid..... Er det mulig....

Ringte PCutstyr i dag, og de kan ikke belastes for dette. Det er Posten som har skylda. Jeg sendte pakken den 1. november og den ankom PCutstyr om fredagen!!! Utrolig dårlig av Posten. Vil forövrig legge til at jeg forelöpig er meget godt fornöyd med PCutstyr :thumbup:

De sier så. Selv sendte jeg tilbake en mp3 spiller på lørdag for en uke siden, først nå på fredag hevdet de å ha mottatt den. Men må ærlig innrømme at jeg er litt mistenksom ovenfor postrutinene hos pcutstyr.no. Rart at det bare virker som det er dem som rammes virkelig av sen postgang.

Kan jo også nevne at da jeg mottok spilleren så hadde den status som "sendt" på torsdagen, men jeg mottok den først på tirsdag uken etter, å da jeg sjekket stemplingsdatoen på konvelutten spilleren kom i, så hadde denne samme dato som mandagen. Så enten er pcutstyr veldig treige, eller så må det jobbe noen virkelig trege mennesker på det lokale postkontoret der pcutstyr holder til.

Lenke til kommentar
Hm, höres ikke bra ut dette nei. Men håper alt går i orden og at de fikser det snart, orker ikke noe mer tull nå. Har sendt inn hovedkort, ram, hd, cpu og skjermkort. Skal holde dere oppdaterte på hvordan det utvikler seg.

Ta det i din egen tråd da i alle fall. Denne her stenges nå som trådstarter har fått svar på det han ville og dere bare prater off-topic anyway :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...