Gå til innhold

Ramstad Data erfaringer?


Anbefalte innlegg

...la oss håpe at dette ikke er noen form for egenreklame da det allerede er flere webshopper som har kommet i dårlig lys pga dette.

Problemet med "de andre" var vel at de utga seg for å være normale brukere som hadde handlet i butikken, og drev reklame på den måten?

 

I denne saken er det jo tydelig at det er en representant for Ramstad Data.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...la oss håpe at dette ikke er noen form for egenreklame da det allerede er flere webshopper som har kommet i dårlig lys pga dette.

Problemet med "de andre" var vel at de utga seg for å være normale brukere som hadde handlet i butikken, og drev reklame på den måten?

 

I denne saken er det jo tydelig at det er en representant for Ramstad Data.

Trådstarter er en normal bruker...

Lenke til kommentar
...la oss håpe at dette ikke er noen form for egenreklame da det allerede er flere webshopper som har kommet i dårlig lys pga dette.

Problemet med "de andre" var vel at de utga seg for å være normale brukere som hadde handlet i butikken, og drev reklame på den måten?

 

I denne saken er det jo tydelig at det er en representant for Ramstad Data.

Trådstarter er en normal bruker...

Ah, nå skjønner jeg...

 

Men det trådstarter skrev, kan vel knappest kalles reklame for Ramstad Data?

Lenke til kommentar
Skyv unna butikker med forskuddsbetaling. Spesielt på nett!!!!!!!!!!!!!

Jeg er tildels enig. Når en butikk har lang leveringstid og krever forhåndskuddsbetaling så er dette en indikasjon på en svak egenkapital. Det vil si at butikken mangler penger til å kunne bestille varer fra sine leverandører på egen kappe og derfor er avhengig av å få inn kundens penger først for å kunne bestille varer. Dette kan selfølgelig gå bra, men når man driver butikk på et så svakt grunnlag så er det veldig lite som skal til før hele virksomheten går over ende.

Lenke til kommentar

Det er trivelig med så mange som vil hjelpe oss med dette.

 

Vi har valgt på bestille fra vår leverandør, isteden for å sitte med et stort lager.

Prisene på Datautstyr detter ned som bare det, og vi har kalkulert at vi ville ha gått med store tap, ved å ha ting på lager. For å kunne ha konkuranse dyktige priser har vi valgt dette. Vi har nettopp startet denne butikken, etterhvert vil vi kunne ha varer på lager, hvor det er mest etterspørsel av.

 

Og grunnen vi har valgt forskuddsbetaling, er at det er alt for mange kunder som bestiller varer og vil ha postoppkrav. Men henter ikke varene,før de blir sendt til oss. Og da taper vi bortimot 25% på å ta i mot varene, betale ekstra frakt utgifter samt prøve å få litt penger fra kunden for at han ikke hentet varene tidsnok.

 

Enkelte kunder øndelegger for mange andre ærlige kunder som liker å få tilsendt varene som postoppkrav. Ting var ikke som før itiden, hvor man kunne sende varene og legge ved en faktura.

 

Vi har valgt forskuddsbetaling, fordi det er tryggest.

 

Fortsett å skriv innlegg. Vi skriver ned alt, og skal bruke tipsene deres i framtiden som kommer.

 

Takk

 

Hilsen

Ramstad Data

Lenke til kommentar
Det er trivelig med så mange som vil hjelpe oss med dette.

 

Vi har valgt på bestille fra vår leverandør, isteden for å sitte med et stort lager.

Prisene på Datautstyr detter ned som bare det, og vi har kalkulert at vi ville ha gått med store tap, ved å ha ting på lager. For å kunne ha konkuranse dyktige priser har vi valgt dette. Vi har nettopp startet denne butikken, etterhvert vil vi kunne ha varer på lager, hvor det er mest etterspørsel av.

 

Og grunnen vi har valgt forskuddsbetaling, er at det er alt for mange kunder som bestiller varer og vil ha postoppkrav. Men henter ikke varene,før de blir sendt til oss. Og da taper vi bortimot 25% på å ta i mot varene, betale ekstra frakt utgifter samt prøve å få litt penger fra kunden for at han ikke hentet varene tidsnok.

 

Enkelte kunder øndelegger for mange andre ærlige kunder som liker å få tilsendt varene som postoppkrav. Ting var ikke som før itiden, hvor man kunne sende varene og legge ved en faktura.

 

Vi har valgt forskuddsbetaling, fordi det er tryggest.

Tryggest for dere vel og merke, ikke for kundene.

 

Dere står selfølgelig fritt i å gjøre det på denne måten. Forskuddsbetaling kan være en fin ting for å spare fraktutgifter hvis man skal bestille varer for et forholdsvis lavt beløp der oppkravsgebyr ellers ville utgjøre en stor del av av totalkostnaden.

 

Dette har imidlertid sine begrensninger. På dyrere varer er ikke forskuddsbetaling videre hensiktsmessig for en kunde. Jeg hadde aldrig gått med på å forskuddsbetale f.eks. en komplett PC. Til det blir risikoen på min side for stor slik at det hadde vært bedre å bestille et annet sted mot oppkrav selv om prisen var høyere. Alternativt bruke VISA ol.

Lenke til kommentar
Vi er nyetablert selskap, og vil få varer på lager etterhvert.

Nyetablert, no way. Dere skryter jo på sidene at dere startet opp i 2001. Lyger dere, eller vrir dere litt på sannheten? I følge brønnøysund, hvorfor er stiftelsedatoen på selve selskapet i 2002, som da holdt på med ting som ikke ikke har relevanse med data. I oktober i år endret dere vedtektene til å styre med data relaterte saker, så den korrekte datoen å skryte av på sidene deres er 2004. Iallefall slik jeg forstår det.

 

Om Oss

Ramstad Data startet som en avdeling av EuroTrans ans, som ble etablert i 2001.

Vi har som hovedmål å selge data-og data utstyr til Private og Bedrifter billigst mulig.

 

EuroTrans driver med formidling av transport og utleie av maskiner,salg av data-utstyr og programmer til transport og logistikkformål.

Andre produkter er GPS, og alarmsystemer for transportbransjen

 

Skulle vi være så heldig at det er noen her som har erfaring med å lage nettbutikker. Skriv gjerne til oss på [email protected]

Hmm, den epost-adressen er tydligvis godt gjemt på siden. Har du linken til support sidene dere på nettstedet? Der blant annet det finnes telefonnr (annet enn ditt private telefonnr som ligger ved org nr på hovedsiden) og epost adresser.

 

Just for the record, hvor mange er ansatt i Ramstad Data?

Lenke til kommentar
Det er trivelig med så mange som vil hjelpe oss med dette.

 

Vi har valgt på bestille fra vår leverandør, isteden for å sitte med et stort lager.

Prisene på Datautstyr detter ned som bare det, og vi har kalkulert at vi ville ha gått med store tap, ved å ha ting på lager. For å kunne ha konkuranse dyktige priser har vi valgt dette. Vi har nettopp startet denne butikken, etterhvert vil vi kunne ha varer på lager, hvor det er mest etterspørsel av.

 

Og grunnen vi har valgt forskuddsbetaling, er at det er alt for mange kunder som bestiller varer og vil ha postoppkrav. Men henter ikke varene,før de blir sendt til oss. Og da taper vi bortimot 25% på å ta i mot varene, betale ekstra frakt utgifter samt prøve å få litt penger fra kunden for at han ikke hentet varene tidsnok.

 

Enkelte kunder øndelegger for mange andre ærlige kunder som liker å få tilsendt varene som postoppkrav. Ting var ikke som før itiden, hvor man kunne sende varene og legge ved en faktura.

 

Vi har valgt forskuddsbetaling, fordi det er tryggest.

 

Fortsett å skriv innlegg. Vi skriver ned alt, og skal bruke tipsene deres i framtiden som kommer.

 

Takk

 

Hilsen

Ramstad Data

Hvorfor skal man velge dere?

 

- "Jallasider" med masse blinking og tull.

- Uten opplysninger om support.

- Mangelfull betalingstjenste.

 

Prieksempler: Seagate hardisk 120Gbyte. Ramstad Kr. 906,00

 

Komplett Kr. 849,36

 

LG CDrom Ramstad Kr. 285,00

 

Komplett Kr. 257,00

 

Priser levert hjem til meg!

 

Ramstad 1 til 2 uker?

 

Komplett: 3 dager.

 

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Hvorfor skal man velge dere?

 

- "Jallasider" med masse blinking og tull.

- Uten opplysninger om support.

- Mangelfull betalingstjenste.

 

Prieksempler: Seagate hardisk 120Gbyte. Ramstad Kr. 906,00

 

Komplett Kr. 849,36

 

LG CDrom Ramstad Kr. 285,00

 

Komplett Kr. 257,00

 

Priser levert hjem til meg!

 

Ramstad 1 til 2 uker?

 

Komplett: 3 dager.

 

 

:thumbdown:

Jeg synes ærlig talt ikke det blir helt rettferdig å sammenligne en nystartet webshop med de største og mest etablerte.

Lenke til kommentar

Vel sammenligning vil bli gjort enten det er rettferdig eller ikke, komplett/norek blokker enkelt for at de kan være konkuransedyktige på pris. Mitt beste råd er finn annen levrandør en norek !!!!

 

For selv komplett ville vært et konkursforetak dersom de hadde hadd samme priser fra norek som andre dataleverandører.

Endret av Buddy
Lenke til kommentar
Jeg synes ærlig talt ikke det blir helt rettferdig å sammenligne en nystartet webshop med de største og mest etablerte.

Jo, en skal alltid sammenligne en butikk med konkurentene. I dette tilfellet er Komplett, Netshop, PSData og Multicom naturlige å sammenligne seg med.

 

For oss forbrukere er det, forhåpentligvis, uaktuelt å godta at en ny startet webshop har dårlige rutiner, osv. enn de etablerte. Det er vel ingen logiske argumenter som finnes for at en skal velge Ramstaddata istedenfor Komplett, Netshop, osv. når en skal kjøpe datautstyr. I såfall så forsøker ikke Ramstaddata å argumentere for dette, men heller bekrefte det ved å ha en dårlig designet beta versjon på nettet.

Lenke til kommentar
Jeg synes ærlig talt ikke det blir helt rettferdig å sammenligne en nystartet webshop med de største og mest etablerte.

Jo, en skal alltid sammenligne en butikk med konkurentene. I dette tilfellet er Komplett, Netshop, PSData og Multicom naturlige å sammenligne seg med.

 

For oss forbrukere er det, forhåpentligvis, uaktuelt å godta at en ny startet webshop har dårlige rutiner, osv. enn de etablerte. Det er vel ingen logiske argumenter som finnes for at en skal velge Ramstaddata istedenfor Komplett, Netshop, osv. når en skal kjøpe datautstyr. I såfall så forsøker ikke Ramstaddata å argumentere for dette, men heller bekrefte det ved å ha en dårlig designet beta versjon på nettet.

Så en nystartet webshop med kanskje 3-4 ansatte skal ha samme utvalg, lager og leveringsrutiner som Komplett?

 

Betyr dette at du ikke ønsker nye aktører på markedet? Du ønsker jo tydeligvis ikke at noen skal få mulighet til å etablere seg uten å ha et konsern i ryggen.

Lenke til kommentar
Så en nystartet webshop med kanskje 3-4 ansatte skal ha samme utvalg, lager og leveringsrutiner som Komplett?

 

Betyr dette at du ikke ønsker nye aktører på markedet? Du ønsker jo tydeligvis ikke at noen skal få mulighet til å etablere seg uten å ha et konsern i ryggen.

Jeg setter som ønske om at firmaet har en viss mulighet til å overleve, slik at jeg får garantien i produktetslevetid (og slipper å forholde meg til produsenten i garantisaker) og ikke riskere å bli svindlet. Et firma som har per idag så dårlig designede sider og webshop-løsning har ikke etter min mening mulighet for å overleve i denne bransjen.

 

De trenger ikke nødvendigvis å ha samme standard som alle de andre, men da må de ta konsekvensene av det (les: lavere pris som gjør at forbrukerne velger de kontra de andre, siden de ikke har andre fortrinn).

 

De er ikke nødvendigvis nødt til å ha et konsern i ryggen, men da må de ha kapital i ryggen for å kunne overleve i denne bransjen.

 

Når det gjelder nye aktører så har vi jo fått hwb/netshop som er et skole eksempel på hvordan man skal få innpass i webshop markedet. Men de benytter blant annet sikkelige verktøy i bunnen, som en rekke andre store leverandører også benytter.

Lenke til kommentar

Saken er vell den at webbasert salg av datautstyr ikke lenger er en bransje hvor små uavhengige aktører har noen særlig sjanse til å slå seg inn i markedet. Mamoz, HWB og andre har greid det, men de startet for flere år siden. I dag tror jeg du må ha en solid kaptialreserve for å slå deg inn i dette markedet. Enten det eller en sinnsvakt god ide ingen har tenkt på før...

Lenke til kommentar
Jeg setter som ønske om at firmaet har en viss mulighet til å overleve, slik at jeg får garantien i produktetslevetid (og slipper å forholde meg til produsenten i garantisaker) og ikke riskere å bli svindlet. Et firma som har per idag så dårlig designede sider og webshop-løsning har ikke etter min mening mulighet for å overleve i denne bransjen.

 

De trenger ikke nødvendigvis å ha samme standard som alle de andre, men da må de ta konsekvensene av det (les: lavere pris som gjør at forbrukerne velger de kontra de andre, siden de ikke har andre fortrinn).

 

De er ikke nødvendigvis nødt til å ha et konsern i ryggen, men da må de ha kapital i ryggen for å kunne overleve i denne bransjen.

 

Når det gjelder nye aktører så har vi jo fått hwb/netshop som er et skole eksempel på hvordan man skal få innpass i webshop markedet. Men de benytter blant annet sikkelige verktøy i bunnen, som en rekke andre store leverandører også benytter.

Det var litt mer oppklarende.

 

Det virket først som om man mente at en webshop måtte ha et gigantisk lager, et konsern i ryggen, lavest priser og alt perfekt fra dag 1 for å ha livets rett.

 

Webshop-markedet i Norge har vel egentlig begrenset plass i dag, og det er nok vanskelig å komme seg inn. Men småaktørene bør jo få lov til å prøve seg. Og Ramstad har hvertfall vært ærlige nok til å be om tips til hvor brukerne mener de kan forbedre seg.

 

Selv ville jeg ikke brukt dem før de ble bedre, men jeg synes det er flott om de gjør et ærlig forsøk på å komme seg inn på markedet.

Lenke til kommentar

Dere har helt rett ang. oppstart år og lignende.

 

Vi skrev litt feil på våre sider.

 

Ramstad Data ble opprettet i år, og vi hadde ikke trodd at vi skulle ha fått så stor oppmerksomhet som vi har fått til nå. Vi jobber fremdeles med å skaffe flere leverandører. Vi har i dag Norek og et selskap i danmark. Vi jobber med å skaffe bedre leverandører. Vi har noen bekjentskaper i fra transport bransjen, som skaffer oss nye leverandører fra Kina,Spania,Singapor og noen andre land.

Vi trodde ikke på noe særlig salg fra våre sider før det har gått ca 1 år. Og da ville vi ha hatt flere produkter å tilby billigere.

 

Vi begynnte med transport og flytting i 2002, samt solgte gps sytemer til transport bransjen.

 

Vi takker for all ris og ros som har kommet til nå.

Vi skal legge ut e-post adressene, slik at de blir sett.

 

Takk for alle meldingene vi har fått, ang. webdesignere. Vi ønsker å vite hvilken nettbutikk dere synes er best, som fungerer best for forbrukerne. Slik vi kan begynne å lage et utkast av ny nettbutikk. Samt finne de firmaene som kan hjelpe oss å gjøre dette mulig.

 

Hilsen

Ramstad Data

Lenke til kommentar

Surf littt på forumet og se hvordan Netshop/Komplett har gjort det, så ser dere tegningen.

 

Så må dere få dere en sikkelig webløsning i grunnen, som nevnt i link tidligere så er Multicase en leverandør som flere av de kjente webshopene benytter. Husk at det er andre løsninger som ligger i grunnen som gjør at folk handler hos dere (retursystemer, sporingsystemer, betalingssystemer, og ikke minst ryktet dere opp arbeidere eller mister). Det vil bli for dyrt å utvikle dette selv, samt at det er bortkastet tid siden det finnes ferdige løsninger ute.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...