Gå til innhold

Shuttle Sn95G5 sata hd not found (Install)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Fått ny shuttle i hus, brenner siste Fedora DVD iso saken, rebooter og booter fra dvd platen.

Install starter helt fint helt til den skal finne en disk, No HD found, load driver manually (yes/no) titter i listen ingen som stemmer overens med nforce3 250 chippen. Prøver silicon image (sil_sata) litt for moro skyld, men neida. Noen som har en løsning på lur, google vil ikke hjelpe på denne. Specs på alt er i signaturen...

Takker...

[EDIT] er ikke snakk om raid, bare helt vanlig dytte linux vennlig inn på 1 disk. :blush:

Endret av thorsan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke opp noen relevante treff på sn95g5 fedora sata, problemet er at de treffene jeg har funnet tar for seg problemer med å sette opp raid. De treffene som har hatt relevant betydning går ut på å sette disken som standard ata i biosen, men dette valget tror jeg bare SN85G4V2 har?

Eneste jeg vil er å få installeren til å finne sata disken, men kanskje det funker bedre å installere på en usb disk,USB2.0 hd med en Western Digital 7200rpm. Ser for meg at det kan gå tregt.

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

*bump*

Finner ikke ut av dette jeg :no: Hadde håpet å finne noe på google nå som boksen er blitt litt eldre, men ikke noe enda.

Noen som har plukket opp noe på "verdensveven"?

[Edit] ahh, Gentoo ordner opp igjen

Endret av thorsan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...