Gå til innhold

Mpeg 2 TS codec?


Framerate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan bruke WinDVD, VLC, nVidia DVD-dekoder etc. VLC er den eneste av dem som er gratis, de andre må du betale for. Du kan ikke bruke VLC-dekoderen sammen med andre avspillere, dog.

http://www.videolan.org

 

Du kan også lage din egen filterkjede med ZoomPlayer. Jeg bruker nVidia-dekoderen og ac-3-filter sammen med mitt 6800-kort, og det er ganske behagelig. 1080i bruker 25-30% cpu (XP2400).

Lenke til kommentar
Du kan bruke WinDVD, VLC, nVidia DVD-dekoder etc. VLC er den eneste av dem som er gratis, de andre må du betale for. Du kan ikke bruke VLC-dekoderen sammen med andre avspillere, dog.

http://www.videolan.org

 

Du kan også lage din egen filterkjede med ZoomPlayer. Jeg bruker nVidia-dekoderen og ac-3-filter sammen med mitt 6800-kort, og det er ganske behagelig. 1080i bruker 25-30% cpu (XP2400).

Ja det er Vlc jeg bruker men når jeg prøver å f.eks. brenne filmene så kan ikke nero lese dem...

Andre programmer som Viritual Dub kan heller ikke åpne den så jeg trenger en codec :(

Lenke til kommentar

Brenne? Hva tenker du på? Hvis du prøver å lage DVD/XviD av HD-materiale, så er det mye lettere å gå ned på videosjappa og leie filmen på dvd. Transkoding/reenkoding av en HD-kilde tar laaaaaaaaaaang tid.

 

Så kan du ikke spesifisere nøyaktig hva du vil gjøre med transportstrømmen din?

Lenke til kommentar

Ah. Da forstår jeg. Men hva vil du med transportstrømmene dine? Vil du lage dvd av dem? Da kan du vel muligens gjøre deg selv en tjeneste og se om du kan ta opp direkte i en støttet oppløsning og lyd (525/480p, 48kHz etc).

 

Du kan prøve å gjøre det så enkelt som å endre filendelsen til .mpeg/.mpg og se hva forfatterverktøyet du bruker sier til det. Med mindre strømmene dine er rare, vil det ofte gå greit.

Du kan splitte dem med TMPGEnc eller Womble MPEG-VCR og få filer som muligens forfatterverktøyet ditt liker (.m2v og et eller annet).

 

Den 'vanlige' VirtualDub-versjonen er ikke noe særlig synes jeg, prøv heller Vdub Mod og Vdub MPEG. Og så kan du ta en titt på guidene @ www.doom9.org og www.videohelp.com hvis du ikke allerede har vært der.

Lenke til kommentar

Ja det var en annen tone :p

Takk for hjelpen!

Men jeg fang akkurat ut at versjon 6.x av nero støtter mpeg ts så det er ingen problem lengre.

Må fortsatt lagre på disk først tho...

Bruker VLC's streaming wisard så jeg vet ikke om det der med å save direkte på dvd vil funke :ermm:

 

BTW: litt offtopic men du vet vel ikke om et slags timetrigger program som gjør at jeg slipper å manuelt skru av og på opptaket med VLC? :hmm:

Lenke til kommentar
Den 'vanlige' VirtualDub-versjonen er ikke noe særlig synes jeg, prøv heller Vdub Mod og Vdub MPEG. Og så kan du ta en titt på guidene @ www.doom9.org og www.videohelp.com hvis du ikke allerede har vært der.

Prøvde Vdub MPEG men den funka ikke no bedre på MPEG ts filmer...

"cannot detect filtype"

 

:(

 

Btw: hadde lest guidene på doom9 iallefall :D

Endret av megakrølle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...