IceHunter Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) vet noen hvordan jeg lager en dedicated server på internett slik at andre kan joine?(via internett) (cs 1.6) (jeg har telenor internett hvis du trenger å vite det?!) mvh icehunter! Endret 6. november 2004 av IceHunter
DevN Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Er jo bare å starte en dedikert server, gi WAN IP-en til kompisene dine (og eventuelt porten den kjører på). Også må du naturligvis forhindre at brannmurer ikke er til noe hinder for den. Hvis det skulle være noen problemer, anbefaler jeg at du gjør et lite søk i CS-forumet, siden det eksisterer en haug med slike tråder.
IceHunter Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 Er jo bare å starte en dedikert server, gi WAN IP-en til kompisene dine (og eventuelt porten den kjører på). Også må du naturligvis forhindre at brannmurer ikke er til noe hinder for den. Hvis det skulle være noen problemer, anbefaler jeg at du gjør et lite søk i CS-forumet, siden det eksisterer en haug med slike tråder. ja jeg har søkt! men jeg finner bare folk som har lakt server men det er noen som ikke kommer inn jeg finner ingen som ska sette opp server! jeg har laget en prot i D-link routeren min å gitt ip men de kommer ikke inn! er det noe jem må gjør med modeme? takk for alle svar! mvh icehunter!
IceHunter Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 Er jo bare å starte en dedikert server, gi WAN IP-en til kompisene dine (og eventuelt porten den kjører på). Også må du naturligvis forhindre at brannmurer ikke er til noe hinder for den. Hvis det skulle være noen problemer, anbefaler jeg at du gjør et lite søk i CS-forumet, siden det eksisterer en haug med slike tråder. ja jeg har søkt! men jeg finner bare folk som har lakt server men det er noen som ikke kommer inn jeg finner ingen som ska sette opp server! jeg har laget en prot i D-link routeren min å gitt ip men de kommer ikke inn! er det noe jem må gjør med modeme? takk for alle svar! mvh icehunter!
IceHunter Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 Finner de serveren? nope!!! kommer sånn retrying to connect elle hva det er!
Portalol Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 åpne port 27015 og gi dem IPen de finner HER funker for meg
IceHunter Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 åpne port 27015 og gi dem IPen de finner HER funker for meg men når jeg lager en en port på d-lin står det: navn:<..........> privat ip:<..........> privat port:<..........> public port:<..........> når jeg skriver ip jeg får på sånne sider så whats my ip.com å sånn så kommer det invalid ip å jeg klarer ikke å lagre porten! eg pleie å skriva det sånn når eg lage port: navn: CS privat ip:**.***.***.*** privat port:27015 public port:27015 men de klarer ikke å connecte !? hva er galt?
atrax Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 'Private IP' er den du får opp om du skriver 'ipconfig' i et ledetekstvindu. 'Public IP' er den som du har ut mot internett, og som kameratene dine skal koble seg opp mot.
DevN Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Som atrax sier, legg inn lokal IP-en hvor du åpner portene, og gi WAN IP-en til vennene dine. PS: Lokal IP = nettverksadressen (den som gjenkjenner deg på nettverket) WAN IP = Internett-adressen din (den som gjenkjenner deg på Internett)
halvardm Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 (endret) åpne port 27015 og gi dem IPen de finner HER funker for meg Hvordan åpner du port 27015 da? Finner ingenting om det på hjemmesidene til SparkLAN Kanskje noen dere finner det eller vet hvordan man gjør det ? Endret 6. november 2004 av Skomaker
DevN Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Uff... Hater rutere, men kan vel prøve å finne ut noe om ruteren din, da. Hvilken ruter har du (modell, etc)?
Jonas Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 åpne port 27015 og gi dem IPen de finner HER funker for meg Jeg tror neppe porten er lukket .. Forward port 27015 til din lokale ip (10.0.0.* el.)
Portalol Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 http://portforward.com/routers.htm/ Ta en titt der hvis du lurer på åssen åpne en port i routern. GL
halvardm Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Uff... Hater rutere, men kan vel prøve å finne ut noe om ruteren din, da. Hvilken ruter har du (modell, etc)? Det er en SparkLAN AP Router modell WX-6615.. Kan også bruke Zyxel Prestige 650R modemet da, men da blir det litt bytting og styr..
DevN Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 http://www.sparklan.com/wx6615.htm Den ruteren? Prøv å laste ned brukerveiledning for denne ruteren (Brukerveiledning (N)): http://www.telefonselskapet.no/Nettverkspr...lan/WX-6615.htm
halvardm Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Ja! Jeg greide det! Fett! Nå skal jeg og klanen min ha en del clanfights Fett altså... Fy faen !
IceHunter Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Ja! Jeg greide det! Fett!Nå skal jeg og klanen min ha en del clanfights Fett altså... Fy faen ! jeg har ikke greid det!=( men dere sier jeg må skrive inn public ip og privat ip!mn i routeren min kan jeg bare skrive inn privet ip!!! jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare det`? noen tips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå