Gå til innhold

Hvordan ta backup av cd med kopisperre?


GOMP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne ta en backup av en windows cd jeg har. Hvilket program kan jeg bruke til dette?

På en del cd`er med kopisperre så kan du hindre kopisperren i å starte ved¨å holde inn Shift-knappen (eller ctrl ?) når du setter cd`en i pc`en.

 

For å brenne selve cd`en så kan du bruke Nero, CloneCD eller hva nå enn de heter alle deiise brenneprogrammene.

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken kopibeskyttelse det er på CD'en. Finn først ut hvilken kopibeskyttelse det er snakk om (du kan sjekke en CD for kopibeskyttelse med for eksempel Clony XXL eller A-Ray Scanner).

 

Deretter kan du bruke brenneprogrammet Alcohol 120% til å lage et image av CD'en (programmet har forhåndsinnstilte profiler for hver enkelt kopibeskyttelse, velg den aktuelle), og brenne det ut på en CD.

 

Andre programmer som er laget for å kunne lage kopier av kopibeskyttede CD'er: CloneCD og BlindWrite.

 

Kopiebeskyttelse er avskyelig, FORLANG å kunne lage egne kopier av materiale dere selv har kjøpt og betalt for. Skriv under på kampanjen Consumers Against Copy Control.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...