Gå til innhold

Bør personer etterlyses med bilde?


Anbefalte innlegg

Eksempelvis:

 

Somalieren som nå er siktet i forbindelse med drapet i Sogndal var tidlig et vitne i saken som politiet ønsket kontakt med. Vedkommende må etter alt og dømme ha visst at det var han politiet ønsket kontakt med, med bakgrunn i alle landets aviser. Somalieren tok ikke kontakt med politiet på deres oppfordring.

 

Burde politiet da gått ut tidligere og etterlyst somalieren med bilde tidligere, slik at an kunne blitt tatt inn til avhør og ikke hatt mulighet til og rømme?

 

Bilde av etterlyste som nå er frigitt:

http://gfx.dagbladet.no/nyheter/2004/11/04...fra_sogndal.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Politiet er generelt sparsommelige med informasjon dersom de ikke er relativt sikre, så i dette tilfellet og alle andre tilfellene der navn og bilde er brukt så synes jeg det er fult på sin plass.

 

Kun for å kverulere kan jeg jo nevne at hvis man får bildet sitt klistret over nyhetene med overskriften "Denne mannen kan ha voldtatt 20 jenter i 12-15års alderen, og du blir frifunnet, vil folk fortsatt kjenne deg igjen fra bildet og være skeptisk til om du virkelig er en kjernekar. Det kan ødelegge ryktet.

Da hadde i hvertfall jeg meldt meg til politiet før de rakk å sette bildet mitt på trykk.

Lenke til kommentar

Tenk nå tanken!

Jeg krangla med en dame i går, nå er hun død, Jeg reiser på ferie uten å forklare meg.

Man gir ikke akkurat omverdenen signaler om at man er uskyldig selv om ferien var planlagt.

Som andre har sagt tidligere så fungerer dagens ordning bra og de som feilaktig får bildet sitt på trykk kan få en feit erstatning i etterkant.

Jeg sier ikke at gud og hver mann skal få bildet på trykk i hytt og pine, men i saker av tung karakter og politiet er "sikre" så er det på sin plass.

Lenke til kommentar

sorry mac, uansett hvor renvasket man blir ... så er det belastende å bli mistenkeliggjort.

 

Husk at når vi ser et bilde over en mistenkt morder så er det det som setter seg i hue, uansett hvor mange bilder vi ser etterpå at han er uskyldig. Human nature.

Han var jo mistenkt, kanskje han er sånn som er på kanten av loven og gjør slike mistenkelige ting?

 

Eg ville f.eks aldri ha ansatt revisorer som har vært mistenktfor øk.krim. , og frikjent i mitt firma f.eks. Vaskedamer som er mistenkt men frikjent for stjeling. osv osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...