Gå til innhold

Hvilke HD merke?


j0k3r

Anbefalte innlegg

jeg stemmer for samsung, etter hva jeg har hørt av erfaringer, har selv en WD JB (er ikke det non-fluid og 8MB cache?) og en Seagate 7200.7, 160GB, er mest fornøyd med Seagaten, den opprinnelige WD-disken kræsjet i fjor en gang, som alle andre WD-disker. Kan godt hende PB er bedre, så der skal jeg ikke si noe.

 

Samsung ville jeg valgt nå, men de har ikke større disker enn 160GB. Seagate har en ting som irriterer meg, og det er knatringen når de jobber.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg for all del unna WD, jeg har snart bare hatt problem med WD disker..

 

Har vel kjøpt de pga ytelse/pris, men når wd gang på gang havarer da er det ikke så mye ytelse pr krone lenger for min sin del (hvis en tenker på all data en mister)

Får jo også alltid en ny på garantien da... Sist fikk jeg en sort WD som faktisk ikke bråker, den har jeg ikke hatt problemer med..

 

Vet ikke hvordan WD er på sata disker, men jeg har hatt raptor og den var rask og i mine ører bråket den ikke så mye som folk skal ha det til, en mer jevn susing.

 

Har hatt 17 disker av WD merke i løpet av de 2 siste årene og 70 % har røket, litt for høyt, vet ikke hva tallet er hos web butikkene. Kan jo hende jeg har vært ekstremt uheldig da . Iallefall skulle vell WD satse på bedre disker etter ønske fra kunder etter som jeg husker en pressemelding fra høsten en gang, vet ikke om disse er på markedet enda..

 

Har gode erfaringer med samsung , seagate (enig i at det er knitre lyd på disse).

 

Maxtor har jeg litt forskjellige erfaringer med har hatt 2 250 gb one touch som har fungert glitrende, og 3 stk 200 gb one touch som 2 av havarerte.. One touch er eksterne disk serien til Maxtor. Vanlige ide har jeg bedre erfaringer med..

 

Hadde også flere i den IBM serien som krasjet og holder meg derfor unna ibm.

 

MVh

RScue

Lenke til kommentar

Heisann!

Har jobbet som teknisk ansvarlig en god stund og må si at alle merker har hatt disker som er både dårlige og bra.

At WD har hatt en dårlig serie betyr ikke at alle WD disker er dårlige osv..

 

Akkurat nå ville jeg anbefalt deg maxtor eller seagate disker.

 

-zyklopz-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...