Gå til innhold

Hjemmelaget harddisk-kjøling, vil dette virke?


FosFat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan vel ikke ha de på noen annen plass en det du har på bilde, kan vel bare flytte på de et par cm, men vil ikke ha noe si tror jeg, bare pass på at viftene får nok luft, og kanskje litt kald luft, du kan jo lage en luftkanal til fronten og sette på et filter for å få mindre støv i pcen?

Lenke til kommentar
Du kan vel ikke ha de på noen annen plass en det du har på bilde, kan vel bare flytte på de et par cm, men vil ikke ha noe si tror jeg, bare pass på at viftene får nok luft, og kanskje litt kald luft, du kan jo lage en luftkanal til fronten og sette på et filter for å få mindre støv i pcen?

Ja, den skal stå i en pc jeg holder på lage! Så nok luft blir det.

 

Blir noe lignende som der her:

post-12-1099513400_thumb.jpg

Endret av FosFat
Lenke til kommentar
Kjøleren bør vel ha kontakt med mest mulig metall for best varmeoverføring. Er ikke helt sikker men er det ikke mye "luft" på undersiden?

hmm, ja ser ut som hdd står opp ned der når jeg ser litt etter, men ser ut som det er en plate der og?

Oi :blush: Står vist opp-ned ja. Og jeg som allerede har festa med silikon og drit :(

Jaja, fram med tapet kniven da! :dremel:

Lenke til kommentar
*host*hark*strips*kremt*

Har ikke strips, men prøvde med en slags 'kjetting'. En form for tykk kobber strimle med masse hull i. Var for tykk dessverre. Men ja, strips er en mulighet!

strips er jo dødsbillig og dødsbra!

 

11kr for 20 svarte strips hos Byggmaker! Til sammenligning koster det 10kr for 10 strips hos Microplex..

Lenke til kommentar
Har ikke strips, men prøvde med en slags 'kjetting'. En form for tykk kobber strimle med masse hull i. Var for tykk dessverre. Men ja, strips er en mulighet!

Dette kalles patentbånd (hvis du har brukt det norske produktet og ikke etterligninger). Men slike produkter går som patentbånd i dagligtalen ;)

 

 

Husk at vanlige strikker råtner etter hvert, og spesielt hvis utsatt for varme!

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...