Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Grønne leds i bit-torrent klienter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kvalitets trackere... FY FY på hw.no

 

Bl.a Torrentbits.org da det var aktivt... ble lagt ned etter bittorrent Raidet... nå er det en annen side der men...

Det var vel da også den mer kjente suprnova.org også ble stengt....

fildeling skal ikke være lett. Men som alltid, det er mye enklere å bare låne CD/DVD-en av en venn eller nabo (men kan ikke en nabo være en venn også, tenker du...).

Lenke til kommentar
Tror det meste av desse probleme kan løses med riktig konfigurasjon av brannmurer, inkludert router.. Åpne de portene som er nødvendig, da burde du få grønt lys i Azureus  :)

Så om jeg har disablet alt av brannmurer, og jeg har gjort det som bilde forklarer , så skal jeg i teorien få grønne leds i Azureus ?

(har SP1 hvsi det hjelper)

Du må vel også forwarde porter i NAT på ruteren din....

Men er det ikke det jeg har gjort da ?...(på bildet)

Hvis ikke kan du linke til en side som viser hvordan ?

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Tror det meste av desse probleme kan løses med riktig konfigurasjon av brannmurer, inkludert router.. Åpne de portene som er nødvendig, da burde du få grønt lys i Azureus  :)

Så om jeg har disablet alt av brannmurer, og jeg har gjort det som bilde forklarer , så skal jeg i teorien få grønne leds i Azureus ?

(har SP1 hvsi det hjelper)

Du må vel også forwarde porter i NAT på ruteren din....

Men er det ikke det jeg har gjort da ?...(på bildet)

Hvis ikke kan du linke til en side som viser hvordan ?

Ja slik som bidet ser ut som, så har du natet porten 6881. Men du må NATe 6881-6999 (om du ikke har stilt på det i din bit-torrent-klient)....

Lenke til kommentar
Jeg har NAT`et portene 6881-7500 (just in case jeg vil bruke en anne port en dag) og fremdeles får jeg ikke grønt på alle leds..

 

 

Forresten, skal jeg få grønne leds selv om det ikke finnes noen som har den filen jeg laster ned ? (Sånn, rent teoretisk)

Du får bare grønne leds når ingenting blokkerer trafikken, og det finnes seeds.

 

Har du husket å slå av brannmuren i windows (den slår seg på automatisk når du innstallerer SP2)?

 

Om ikke, sjekk loggen i routeren som den blokker noen pakker....

Lenke til kommentar
Jeg har NAT`et portene 6881-7500 (just in case jeg vil bruke en anne port en dag) og fremdeles får jeg ikke grønt på alle leds..

 

 

Forresten, skal jeg få grønne leds selv om det ikke finnes noen som har den filen jeg laster ned ? (Sånn, rent teoretisk)

Du får bare grønne leds når ingenting blokkerer trafikken, og det finnes seeds.

 

Har du husket å slå av brannmuren i windows (den slår seg på automatisk når du innstallerer SP2)?

 

Om ikke, sjekk loggen i routeren som den blokker noen pakker....

Vel, i routeren ha jeg satt opp Virtual server som tidligere forklart(også kjent som NAT`ing etter det jeg har fått med meg).

 

Har også klikket for -->

Redirect request to Virtual DMZ host (this reduces the security provided by the unit)

og satt inn ip`en min.

 

 

Etter at jeg merka av for dette , har jeg ikke hatt noen slike;

2005/01/08 13:55:51 : Blocked access attempt from 80.212.194.111

2005/01/08 13:55:56 : Blocked access attempt from 213.54.82.24

2005/01/08 13:56:02 : Blocked access attempt from 218.111.18.36

2005/01/08 13:56:38 : Blocked access attempt from 80.212.149.118

2005/01/08 13:56:44 : Blocked access attempt from 67.65.11.202

2005/01/08 13:56:57 : Blocked access attempt from 80.212.207.131

..og det tror jeg er et godt.

 

 

selvom det fremdeles Er noen røde fjes i Azureus`en, (7 av 11) så oppnår jeg grei nok download på resten. Og ja, de som har røde fjes, finnes det seeds av(riktignok i swarm\parantes).

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
selvom det fremdeles Er noen røde fjes i Azureus`en, (7 av 11) så oppnår jeg grei nok download på resten. Og ja, de som har røde fjes, finnes det seeds av(riktignok i swarm\parantes).

Røde fjes betyr ikke at pakkene blir blokkert. Det betyr at torrent-fila er korrupt :no:

 

Du skulle hatt gule leds om noe blokkerte pakkene.....

 

En mulig ting er at det mangler seeds. Det gir røde fjes uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problemet selv. Har også Nat`et alle portene som det står i bittorrent at jeg må åpne. Har prøvd med og uten firewall både i sp2 og ruter. Får typisk

0-10 i fart, En sjelden gang får jeg oppimot full guffe (har 1 mbit). Men leds`ene er alltid gule. Har bluecom jeg... kan det være noen proxy greier? Har egentlig lite peiling på nettverk og nettforbindelser.

Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet selv. Har også Nat`et alle portene som det står i bittorrent at jeg må åpne. Har prøvd med og uten firewall både i sp2 og ruter. Får typisk

0-10 i fart, En sjelden gang får jeg oppimot full guffe (har 1 mbit). Men leds`ene er alltid gule. Har bluecom jeg... kan det være noen proxy greier? Har egentlig lite peiling på nettverk og nettforbindelser.

Sjekket loggen du da?

Lenke til kommentar

Fant ut av det... på en måte. Som sagt så nat`et jeg bittorent portent i routeren , men jeg fant ut at jeg hadde på brannmuren på sp2 nå , så jeg tok av brannmuren på routeren. Hvis jeg har av begge brannmurene så får jeg grønne leds. Har jeg på en av dem så får jeg uansett gule.

Så prøvde jeg å åpne port 6881 i sp2. Da fikk jeg grønne leds igjen.

 

Men spørmålet mitt nå er:

 

Hvis jeg skal åpne mange porter i sp2 , må jeg da åpne 1 og 1?

 

Det gikk ikke å skrive 6881-6999 f.eks , kun siffer ikke andre tegn som komma eller bindestrek.

Lenke til kommentar
Fant ut av det... på en måte. Som sagt så nat`et jeg bittorent portent i routeren , men jeg fant ut at jeg hadde på brannmuren på sp2 nå , så jeg tok av brannmuren på routeren. Hvis jeg har av begge brannmurene så får jeg grønne leds. Har jeg på en av dem så får jeg uansett gule.

Så prøvde jeg å åpne port 6881 i sp2. Da fikk jeg grønne leds igjen.

 

Men spørmålet mitt nå er:

 

Hvis jeg skal åpne mange porter i sp2 , må jeg da åpne 1 og 1?

 

Det gikk ikke å skrive 6881-6999 f.eks , kun siffer ikke andre tegn som komma eller bindestrek.

Du slår av brannmuren i windows, og bruker den i routeren din. Enkelt og greit. Windows-brannmuren er dårlig....

Lenke til kommentar

hei jeg lurte på hvilken måte man åpner porter på routeren;

nr. 1 eller nr.2?

 

kan noen forklare meg hva forskjellen på de to måtene er?

 

14vo.jpg

 

jeg åpnet 6881 til 6899 på måte nr2, jeg har skrudd av windows firewallen og har grønt lys på bittornado, men laster likevel bare 18-20 kb\s på fks. WoW betaen eller gratisversjonen av anarchy online :p

Må jeg få statisk ip :confused: Jeg har telenor adsl.

Lenke til kommentar
hei jeg lurte på hvilken måte man åpner porter på routeren;

nr. 1 eller nr.2?

 

kan noen forklare meg hva forskjellen på de to måtene er?

 

14vo.jpg

 

jeg åpnet 6881 til 6899 på måte nr2, jeg har skrudd av windows firewallen og har grønt lys på bittornado, men laster likevel bare 18-20 kb\s på fks. WoW betaen eller gratisversjonen av anarchy online :p

Må jeg få statisk ip :confused: Jeg har telenor adsl.

Det bruker ofte ikke å gå fortere med bit torrent. Men det er fordi det er en lite delt fil. Men uansett, Bit Comet gir bedre hastigheter (google it).

 

Finnes det en gratisversjon av anarchy online?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm .. dette problemet har jeg også hatt veldig lenge.

Har en jensen trådløs router og får aldri grønne fjes i "helse" feltet. Skrev en mail til Jensen og fikk svar at det er et problem med routere. Så, må jeg koble pc'en til kabelen for å få fullt ut av nedlastningen, eller kan jeg gjøre noe annet?

Har frigjort portene i brannmur, router ++.

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Hm .. dette problemet har jeg også hatt veldig lenge.

Har en jensen trådløs router og får aldri grønne fjes i "helse" feltet. Skrev en mail til Jensen og fikk svar at det er et problem med routere. Så, må jeg koble pc'en til kabelen for å få fullt ut av nedlastningen, eller kan jeg gjøre noe annet?

Har frigjort portene i brannmur, router ++.

 

på forhånd takk

Det har ingenting med trådløs eler med tråd.

 

Har du husket å NATe?

Lenke til kommentar

Må man NATe for å spille på nettet også? Har en SMC router som ikke vil la meg spille på nettet, FTP'n min virka heller ikke. Testa ikke bit-torrent klienter, men siden FTP ikke virka, virka sikkert ikke den heller? Går det ann å NATe alle portene? Sånn at det blir akkurat som å ha pc'en direkte til modemet? Har nå en switch den er koblet i bare. Funker knall nå, men vil ikke funka om jeg bytter til routeren.

 

Håper noen vet svaret på dette.

 

La den inn her, siden det var snakk om så mye NATing her..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...