Gå til innhold

Hva er den billigste (nye) bærbare å få fatt i?


kjbu

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Er på jakt etter en svært billig bærbar PC til ei dame i 60-åra.

Den skal ikke brukes til avanserte spill, så noe 3d-funksjonalitet er ikke noe krav. Men den må ha LAN-kontakt, da den skal på nett.

 

Noen som vet om en svært billig en? Den må være ny.

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne er ganske rimelig og er ganske bra også faktisk, til å koste så lite!

.. og helt strippet for komponenter. Den maskinen der trenger CPU, RAM og harddisk (og keyboard?) for å fungere. Dette er en såkalt "barebook", en laptop som man bygger selv.

 

Elkjøp har en grei sak her, 2.4GHz Celeron, 256MB Ram, 30GB harddisk, DVD-spiller/CD-brenner.. til 6.995,-

 

Ikke særlig vakker, men den er den absolutt billigste maskinen man får tak i.

Lenke til kommentar
ikke kjøp celeron ffs

Hvorfor i all verden skal et menneske på 60 år som (antagelig) kun skal bruke maskinen til surfing og tekstbehandling og lignende ikke bruke Celeron? :roll:

 

Kriteriet var svært billig og ny, da er det mindre interessant om en langt dyrere maskin "ser dritbra ut".

 

Jeg setter opp en maskin til en i familien her for tiden. En '98 modell Pentium III 550 MHz med tilhørende specs. En ny 17" flatskjerm så er det alt hun trenger til sitt bruk...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Den virket noe bedre enn Elkjøp sin syns jeg. Denne er vel tross alt med Celeron basert på prescott (D 3xx) fremfor Northwood-Celeronen i Elkjøp-PCen

 

Eller tar jeg feil?

Du tar feil. ;) Celeron-M er en Banias med 512KiB L2 og SpeedStep deaktivert. Alt i alt en mange ganger bedre budsjett-prosessor for bærbare enn noen P4-basert Celeron. En laptop med den gamle Northwood-baserte Celeron (som den Medionen linket over) ville jeg ikke tatt i med ildtang.

 

Edit: Fikset link.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
ikke kjøp celeron ffs

Litt vel bastant. Dersom man ikke har store krav til ytelse, er det ingenting galt med å bruke nyere Celeron-M prosessor. De gamle desktop Celeron prosessorene kan jeg være enig i at man bør holde seg unna, men det er da ikke noen vits i å være så bastant mot alt som har Celeron i navnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
hva med denne fra komplett.no vurderte denne selv men gikk for whitboxen!

men det er den billigeste på markede! :thumbup:

 

Ville bare si at den der er det bare å glemme hvis en kompis av meg har rett.

Han sier:

- Treig

- Sinnsvakt tung

- Masse masse masse bluescreens

- dårlig kvalitet

- Så til slutt pekte han til en eller annen test, han sa i hvertfall at den kom dårligst ut....

 

Jeg har ikke prøvd den selv så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt egentlig, men kameraten min sa i hverfall dette...

Hvis noe av dette ikke skulle stemme så får du ha meg unnskyldt!

Lenke til kommentar
Ikke kjøp fra elkjøp ... prioriter å kjøp fra et sted hvor den gamle damen kan få support, og den supporten hun trenger

 

blir bare svindlet av elkjøp ved feil på pc

Om han/hun kjøper f.eks. en HP fra Elkjøp følger det med support og service fra HP. På bærbare maskiner tar HP alt dette selv, mens reparasjoner på stasjonære utføres av InfoCare. Elkjøp skal stå for enklere service selv, siden de har status som servicepoint, men support er ikke Elkjøp sitt bord.

 

Absolutt ingen fare å kjøpe noe fra Elkjøp. Man bør bare ikke alltid stole på at de ansatte der har fått opplæring nok til å kunne alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...