Gå til innhold

PC i skapet!?


Anbefalte innlegg

Om du har mulighet for det, anbefaler jeg å koble maskinen til lufteventil i veggen slik at den suger inn luft derifra. Det gir frisk luft i huset, god utlufting og gir deg nytte av varmen i maskinen.

 

Jeg holder selv på å sette opp noe slikt i serverrommet mitt (tidligere potetbinge), med litt pappsløyd og et ekspanderbart og bøybart aluminiumsrør jeg kjøpte på jernvaren for ca. 100 Kr. Det gir meg god kjølig i maskinen med alle disse kuldegradene ute, og god, tørr varme i kjelleren. Anbefales.

Hmm, ikke dumt, men denne må suge luft utenfra? Det kan bli litt problem. Siden skapet står midt i leiligheten.

 

Energi: Jepp, det er den røde kassen i bunn som er tank, har en slik til hoved pc`en også, men den er blå da.

(pc`en er ikke helt ferdig på dette bildet)

Vel etter ca ett drifts døgn funker pc`en helt fint, tempen inne i skapet kunne vært litt lavere, men det er ikke problematisk. (kan jo bare la dørene stå oppe om natta osv.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet jeg ikke hvor grensa mellom hybel og leilighet går, men 90kvm kan av enkelte kalles en leilighet eller en stor hybel  :)

90 kvm er nok mere enn en stor hybel..

10x9 meter... finnes da hus som er mindre enn dette

et standard "husbank-hus" fra 50-60-70-tallet er på 7*14 meter og de er beregna på hele familier så jeg ville kalt 90kvm hverken "lite" eller "hybel". Bor på ca70 selv og jeg har samboer og to barn

Lenke til kommentar

Bare irriterer meg noe jævlig over at du syns 90 kvm er lite. til og med 45 kvm er mye for faen. broren min flytta nettopp ut og bor på en 25 kvm leilighet jeg syns er romslig for faen. dessuten før han flytta ut bodde vi 4 stykker på en 45 kvm leilighet. put that in your pipe and smoke it.

Lenke til kommentar

Driver med ett liknende prosjekt selv (dog har jeg bare 10 kvm å boltre meg på). Blir veldig trengt, nesten ikke plass verken foran eller bak maskina, så litt spent på luftgjennomstrømminga.

 

Ellers synes jeg lyden blir skuffende lite dempet, noen tips angående dette? Hadde håpt å ikke høre maskina, men hører den fortsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar
er du ceo i microsoft eller noe sånt kødd eller`? hvor i helvete får du alle pengene fra? heldiggris ass, hadde vert digg med smooth bil 90 kvm leilighet og elektrisk digg utstyr.

Hehe, neida. Jeg er student gitt, går på forkurs til ingeniør.

Leiligheten koster bare 4000kr i mnd`en og det er med strøm. Så det er billig.

Skylinen koster ca 100laken, men den har jeg ikke fått enda. (kommer fra Tokyo)

Jeg har derimot jobbet en del før, og spart opp en del cash.

 

Men jeg lever livet, og har det veldig fint. :p

Eneste skåret i gleden er at 2mx og 3mx er sinnsykt vanskelig! Kommer til å stryke!!! Da består jeg ikke forkurs til ingeniør, og da kommer jeg inn på data ingeniør. SØREN! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Driver med ett liknende prosjekt selv (dog har jeg bare 10 kvm å boltre meg på). Blir veldig trengt, nesten ikke plass verken foran eller bak maskina, så litt spent på luftgjennomstrømminga.

 

Ellers synes jeg lyden blir skuffende lite dempet, noen tips angående dette? Hadde håpt å ikke høre maskina, men hører den fortsatt.

 

AtW

Hmm, om du har litt plass kunne det vært lurt å kjøpe noen skumm matter, og sette pc`en opp en slik, da demper du vibrasjoner en del. Det som bråker i mitt skap er faktisk ikke serveren men firewallen, den har en gammel quantum 2,5gb disk som knattrer ganske høy lytt, og siden denne står i ei hylle så forplanter lyden seg! Men skal kjøpe 512mb Compact flash kort og IDE-CF adapter, da blir firewallen helt lydløs. (ingen vifte på psu, ingen cpu vifte, ingen hardisk)

Serveren er ganske stillegående pga. vannavkjølinga, det er kun 2 stk 120mm vifter på radiatoren, men disse går på 5v og gir så og si null støy. Ellers er det kun en vifte på skjermkortet og en i psu.

Så støyen er ganske lav.

Hører det nesten ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvis du synes 2MX og 3MX er vanskelig så vet jeg ikke helt om dataingeniør er helt din greie dessverre... Dersom det er NTNU du skal inn på så burde du seriøst tenke gjennom dette... :whistle:

 

Og som noen andre skrev så er det da ingen hybel som er TRANG da den er på _90_ (nitti!) _kvadratmeter_ (kvm / m^2!!!)

 

Men for all del, lykke til med prosjektet ditt! :yes:

Lenke til kommentar
Hvis du synes 2MX og 3MX er vanskelig så vet jeg ikke helt om dataingeniør er helt din greie dessverre... Dersom det er NTNU du skal inn på så burde du seriøst tenke gjennom dette... :whistle:

 

Og som noen andre skrev så er det da ingen hybel som er TRANG da den er på _90_ (nitti!) _kvadratmeter_ (kvm / m^2!!!)

 

Men for all del, lykke til med prosjektet ditt! :yes:

Vel, vanskelig å vanskelig. Problemet er vel at jeg er for lat. Så jeg får nok finne meg noe annet å gjøre ja. Hehe.

 

Vel, jeg syns det er dårlig plass her. Skulle gjerne ha hatt 20 kvm ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...