Gå til innhold

Dell D600 - prisindikasjon


Lanes

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal bytte ut laptopen min til en mindre, men jeg må få solgt min først. Kjenner ikke bruktmarkedet for laptoper så godt, så om det er noen som kan gi en prisindikasjon ville jeg satt pris på det. Følgende laptop;

 

Dell D600

Pentium M, 1MB Cache, 1,6GHz (m/Centrino)

512 DDR SDRAM (2x256)

SXGA display

ATI Radeon 7500 32MB grafikkort

802.11b

Bluetooth (innebygget)

DVD spiller, combo drive (24x brenn)

Peker + thouchpad

SmartCard leser integrert

Gigabit ethernet

40GB 5200rpm

 

Logitech Desktop MX mus+tastatur følger med

 

Ny kommer denne maskinen på rundt 17k-18k fra Dell sine sider.

Maskinen er i perfekt stand, ingen tegn som tyder på at den er brukt. Skjermen ble byttet i sommer, hovedkortet i vinter og Bluetooth kortet er nesten helt nytt. Ingen døde piksler.

Ellers så er maskinen liten og tynn!

Tror jeg bytter denne mot en 12" Powerbook (når den nye versjonen kommer). Noen som har noen andre tips på små laptoper setter jeg pris på om forslag legges ut.

 

Aleksander

Endret av Lanes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det glemte jeg!

 

Hardisken er på 40 GB 5200rpm

Det er en rediger/edit-knapp på forumet, så legg inn HD-størrelse i originalinnlegget ;)

 

Ellers noen spørsmål:

Døde piksler?

1 512MB-brikke eller 2 256MB-brikker?

 

Hilsen ponke

Takk skal du ha! Da er det rettet opp, altså ingen døde piksler og 2x256

 

Aleksander

Lenke til kommentar
Intel® Pentium® M Prosessorer 755 1.6GHz, 2MB L2 Chache, 400MHz FSB med Intel® CentrinoTM Mobil Teknologi :thumbup:

 

Bedre? ;) Du er vel likevel enig i at 1.6 Centrino er lettere, de fleste forstår hva jeg mener uansett :yes:

Joda, de fleste forstår hva du mener, helt til de ringer meg og lurer på hvor de kan finne en ny centrino prosessor til de gamle laptopene sine.

Lenke til kommentar
Intel® Pentium®  M Prosessorer 755 1.6GHz, 2MB L2 Chache, 400MHz FSB med Intel® CentrinoTM  Mobil Teknologi :thumbup:

 

Bedre? ;)  Du er vel likevel enig i at 1.6 Centrino er lettere, de fleste forstår hva jeg mener uansett :yes:

Intel Pentium M 755 er en 2GHz Pentium M med 2MB Cache.

Se på denne siden for mer informasjon.

 

Pentium M med 1MB Cache og en klokkefrekvens på 1,6GHz er det du har.

Se på denne siden for mer informasjon.

 

Om ikke du byttet selv senere da, selvsagt...

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar

Regner med at du er i salgsbransjen da. Da må du da vite hva du skal si;

"Joda! Her skal du får en Centrino prosessor av meg, men når du først oppgraderer kan du jo like gjerne kjøpe denne maskinen av meg til kun 30000, vi ordner avbetaling i 5år. Da blir det kun X kr i måneden, altså nesten gratis!!"

Lenke til kommentar

Får å få litt saklighet tilbake til tråden skal jeg komme med et lite estimat.

En tilsvarende maskin fra Dell med vanlig 3 års garanti, ingen forsikring, Dothan-prosessor på samme klokkefrekvens, BT, B/G-nettverk og kraftigere skjermkort kommer på 15116 kroner inkludert mva OG frakt. Av dette er prisen på maskinen 14279 kroner. Din nypris passer dermed ikke så veldig godt (første innlegg).

 

Dette er pris på nett uten pruting, ved å ringe inn kanskje du kan fjerne en tusenlapp eller to fra den prisen også. Derfor tror jeg personlig du ikke får mer enn 10000 for denne, på generell basis. Kanskje mer om du finner noen som liker disse maskinene godt, og kjøper den litt dyrere brukt pga eventuell "ikke døde piksler"-garanti fra deg.

 

En ny maskin fra Dell har 1 års lengre garanti, og den har også litt kraftigere skjermkort og G-nettverk i tillegg til "bare" B som din har (trådløst).

 

Kjenner til disse maskinene godt, har en på rommet her nå, men sitter på PowerBook 12"-maskinen jeg har akkurat nå.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar
Ny ligger den som sagt på 18k.

Nei det gjør den ærlig talt ikke.

 

Ny, og med en bedre konfigurasjon enn din, kommer den på 16 459 kr (inkl. MVA) . velger man bort Complete Care, noe man strengt talt ikke trenger som privatkunde er man nede på 14.700,- Videre er Dell relativt overpriset i disse dager. En svak dollarkurs og prisfall på LCD-paneler gjør at man kan få en veldig bra mid-size notebook for under 13K. Asus M6N og andre ligger på rundt 2.6 kilo og kan ikke akkurat kalles murstein. Når det er sagt så synes jeg selv Latitude D600 er en ganske lekker maskin. Tipper du kan få <8000 for den (ålreit kompispris). Mer om du finner den rette kjøperen.

Lenke til kommentar
Dell Latitude D600 har ATI Mobility Radeon 9000 som grafikkontroller, ikke Mobility Radeon 7500. Det er i hvert fall et Mobility Radeon 9000 som sitter i min laptop, som også er en Dell Latitude D600. Denne maskinen er helt topp, forresten.

Hadde for meg at D600 ble levert med 7500 før, men virker som om den i hvert fall fra og med i mars-april 2003 ble levert med 9000, så da er vel din også med det, Lanes? (Jeg er ikke Dell-kjenneren i Barbara, så si ifra om noe jeg sier er feil her ;)).

 

Det er forøvrig C600 som ble lansert og levert med 7500.

 

Om du har ambisjoner om å selge for mest mulig er det beste du kan gjøre å prøve å selge den lokalt til noen som gjerne vil ha kom-igang-hjelp også. QXL er ikke idiot-stedet folk skal ha det til. Bruktmarkedet er i alle fall ikke noe sted å drømme om for høye salgspriser på, og da er det lite annet igjen foruten lokale annonser og bekjentskaper.

 

Hilsen ponke

Lenke til kommentar
Regner med at du er i salgsbransjen da. Da må du da vite hva du skal si;

"Joda! Her skal du får en Centrino prosessor av meg, men når du først oppgraderer kan du jo like gjerne kjøpe denne maskinen av meg til kun 30000, vi ordner avbetaling i 5år. Da blir det kun X kr i måneden, altså nesten gratis!!"

Nei, jeg er ikke i salgsbransjen. Jeg er i den bransjen som får problemene når selgere juger til kundene sine om hva de faktisk får.

Lenke til kommentar
Regner med at du er i salgsbransjen da. Da må du da vite hva du skal si;

"Joda! Her skal du får en Centrino prosessor av meg, men når du først oppgraderer kan du jo like gjerne kjøpe denne maskinen av meg til kun 30000, vi ordner avbetaling i 5år. Da blir det kun X kr i måneden, altså nesten gratis!!"

Nei, jeg er ikke i salgsbransjen. Jeg er i den bransjen som får problemene når selgere juger til kundene sine om hva de faktisk får.

oops.. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...