mg_martin Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 finnes det en måte å se andres ip adresser som du chatter med på msn eller slikt uten å be dem sende den til deg? dette kommer ikke til å brukes til noen form for ulovligheter.. er bare for morro skyld liksom.. vet ikke om dette bryter med forum reglene på en eller annen måte hvis det gjør det så bare si ifra så sletter jeg tråden..
Blib Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Nei, såvidt jeg husker kan du ikke dette. Det er fordi meldingene dine blir sendt til Microsoft sin server og derfra videresendt til han du chatter med, istedenfor å gå direkte. Tror ikke det har forandret seg siden jeg leste dette dessverre
stigfjel Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Du kan finne ut en del info ved å gi kommandoen netstat i cmd-vinduet. Men fremdeles får du nok kun tilkoblingen til en av Microsoft sine servere.
Snask Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 (endret) joda det kan du vel. Ved å kjøre netstat så ser du hvilke iper som er koblet til deg, de du chatter men kommer også opp der. Men hvis du ikke har peil på hvilken leverandør de har, så kan det jo være litt vanskelig å se hvem som har hvilken ip adresse. Dette er hvertfall tilfellet ved bruk a klienten Trillian Endret 2. november 2004 av Snask
jocke Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Om du starter en videokonferanse eller filoverføring, tror jeg det skal være mulig å se vedkommenes IP-adresse vha netstat.
mg_martin Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 www.whatishisip.com fungerte ikke hos meg den internett siden der.. uansett takk for tipsene, men siden jeg er skikkelig dårlig på data så kanskje dere kan utdype litt hvordan man går frem på det andre som er nevnt her..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå