Gå til innhold

World of Warcraft Final Stress Test and Open Beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har installert det, og nå er det eneste jeg mangler skjermkortet jeg får fra komplett.no i neste uke. Er det noen som vet når betaen avsluttes?

Jeg vil gjerne spille det før betaen avsluttes.

Gjetter på at betaen avsluttes rundt 20.11. En ukes tid igjen med andre ord. Men, det kommer jo europeisk open beta senere også. Håper det blir en liten stund til, har ikke lyst til å få min char i closed beta sletta helt enda. ;)

Lenke til kommentar
jeg fikk ingen key. jeg har installert og har spillt det i fire dager nå :)

greia er at de har åpnet for signup igjen nå, men det er kun for de som har fileplanet key. så vi som ikke rakk å signe up eller få key har ikke noen mulighet for å komme inn nå, uten at vi får en key av noen andre.

Jeg håpet at de skulle finne plass til noen fler så jeg også kunne bli med, men det spørs vel nå når det nærmer seg en uke igjen. :ermm:

Lenke til kommentar

ser dårlig ut....

 

vet det er beta....men jeg syntes de er ekstremt dårlige til og informere når servere er nede...de trenger ikke skrive eta ...men skrive at de er nede og de jobber med det kunne de klart sånn nogenlunde ganske raskt etter at greia kræsja. Jaja...deilig med gratis spill, men vi gjør de en like stor tjeneste som de gir oss....det mener da hvertfall jeg.

Lenke til kommentar

skjønner ikke det her helt jeg, :hmm:

 

 

må man betale for key? trodde beta var gratis jeg, og huff som jeg hater fileplanet. :thumbdown:

 

 

brukt over 12 timer å laste ned så får jeg ikke spilt det? :wallbash:

 

 

edit: (som faktisk er et litt teit jentenavn) trykka litt feil gitt

Endret av celebos
Lenke til kommentar

Nei, beta er i utganspunktet gratis. Men for å delta i final stress beta måtte man ha konto på fileplanet, som koster penger. Da var man også garantert plass i open beta + at man fikk beholde characteren sin.

Open beta var gratis å signe up på når den startet..

 

Nå får jeg forresten connected men det stopper opp på "retrieving character list"

Lenke til kommentar

Hæ?

 

Hvor står det at man får beholde charateren sin?

 

Jeg ga opp å logge min inn. Virker som at de har stengt ned alle serverne. Alle på Eastern og den neste siste fanen er helt tom. 4 servere på Mountain og en drøss på den første fanen. Og ingen av de virka. (Prøvde 3 stk der)

 

To ting jeg vil si:

 

De vil miste masse PR jo lengre pause det er mellom de avslutten den åpne betaen og sletter alle data (wipe), til de faktisk lanserer spillet. Den dødtida der er utrolig kostbar, vil jeg si. Alle er hadde blitt kjempefornøyde om man fikk spillt fritt nesten helt fram til "launch". Da fikk alle vite hva de gikk til.

 

Ja, riktig. Hvis det er like mye lag rett før launch, hvordan kan man da tro på en garanti fra Blizzard at det plutselig, ved et mirakel, er HELT lagfritt etter launch?

 

Det er greit nok at det er beta, og det er gratis, og det ikke er helt ferdig produkt osv... Men når det er så uspillbart som dette her, så generer det svært dårlig PR. Jeg er redd for at denne PRen blir en anelse for mye å svelge for de svorne WoW-tilhengerne. Nå er det mange dager til den amerikanske launchen - heldigvis.

 

[edit]

 

Løsninga er forresten kjempeenkel. Mer hardware - problem solved. Det de gjør nå, er å optimisere koden under load. Det vil si, database-lagginga er der med vilje. Er billigere å optimisere kode enn å kjøpe inn mer hardware, en løsning som de sikkert allerede vet må til. Spørsmålet er om det å ikke kunne logge inn, ikke kunne motta charater-lista, om det også er en del av testinga demses? Man kan undre...

 

[/edit]

 

Den andre tingen jeg ville si var den gode taktikken ang "localized servers" (sikkert feilstavet). Jeg fikk oppleve på general chat at to tyskere snakka, gjett hva, tysk. Dette var irriterende, og de to ble bedt om å joine den tyske kanalen, snakke engelsk, eller holde kjeft. De ga seg ikke, for tysk SKULLE de snakke!

 

Dette er på amerikanske servere, tenk på de europiske serverne da. *grue seg* :(

 

For, hvis de snakker tysk, hvorfor kan ikke jeg snakke norsk? :tease:

 

Og dermed ble det fest (les: kaos) :fun::evil::w00t:

 

Om jeg skal kjøpe det spillet når det kommer ut? Ja

Endret av MRN
Lenke til kommentar
Det er greit nok at det er beta, og det er gratis, og det ikke er helt ferdig produkt osv... Men når det er så uspillbart som dette her, så generer det svært dårlig PR. Jeg er redd for at denne PRen blir en anelse for mye å svelge for de svorne WoW-tilhengerne. Nå er det mange dager til den amerikanske launchen - heldigvis.

Lagging er ikke et stort problem på de europeiske serverne (lukket beta). De har såvidt jeg vet "normal befolkning". Den betaen dere er med i på US-servere er en enorm stresstest. Enkelte av serverne har dobbelt så stor befolkning som de vil ha når spillet går retail. Det er meningen at systemene skal slite.

 

Når det gjelder språk vil det bli egne tyske og franske servere i Europa, og det er faktisk ikke et stort problem nå heller (felles servere for alle).

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er mulig å forhånds bestille det? Og evt. hvor det er mulig, om det i det hele tatt er mulig :p:hmm:

http://en.wow-europe.com/

 

du kan forhåndsbestille den 26.11 da får du også en key som gjør at du er sikra å få være med på european final beta,

 

"Players who pre-order World of Warcraft at participating retailers will also receive (...) a personal “Authentication Key” providing guaranteed access in to the European Final Beta Test, once it goes live."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...