Gå til innhold

Naturfag på bærbar?


Anbefalte innlegg

Jeg er elev ved v.g. og tar naturfag for 1. klasse. Det er sinnsykt håpløs å bruke word 2000 (ikke xp version!) til å ta notater. Særlig når det gjelder formler og pil-tegning.

 

Jeg har alt prøvd å legge til "hevet og senket skrift" Funker ikke bra, siden snarveiene ikke funker! :(

 

Har også problemer å legge til diverse snarveier til formlene/symbolene. Noen som vet noen gode hint? Tar også gjerne imot programmer som er anbefalte til dette formålet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

One Note er hovedsakelig laget for folk med tablet-pc'er, eller.. i det minste pc'er du kan tegne på med penn.

Du kan enkelt skrive litt tekst på en plass, tegne en tegning ved siden av.. dra et avsnitt av teksten til siden, gjøre det smalere, plassere bildet over, bak, under, flytte litt av teksten igjen.. og leke og trekke ting frem og tilbake..

 

Du har fortsatt det at du må trykke litt knapper for å få ting sånn som du vil ha det, men funker veldig bra hvis du har tablet pc.

Lenke til kommentar
One Note er hovedsakelig laget for folk med tablet-pc'er, eller.. i det minste pc'er du kan tegne på med penn.

Du kan enkelt skrive litt tekst på en plass, tegne en tegning ved siden av.. dra et avsnitt av teksten til siden, gjøre det smalere, plassere bildet over, bak, under, flytte litt av teksten igjen.. og leke og trekke ting frem og tilbake..

 

Du har fortsatt det at du må trykke litt knapper for å få ting sånn som du vil ha det, men funker veldig bra hvis du har tablet pc.

Oi, det var nok akkurat det jeg skulle ha da. Men hva menes med tablet pc? Toch screen eller noe anna? (jeg er grønn! :blush: )

Lenke til kommentar
Og jeg er lilla.

 

Tror tablet-pc er en liten "plate", ligner på en litt tjukk lcdskjerm.

løste gåten en gang for alle. Tablet-pc er en tjukk lcd skjerm som en kan bruke som tochpad, eller et digitalt a4 ark....... Bare søk på "tablet pc" på kelko, så skjønner dere hva jeg mener!

:thumbup:

Er faktisk en slags pc da, bare ikke så veldig avansert.

 

Tablet=Elektronisk notatblokk

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
Satt her og tenkte... kanskje en PocketPC/PDA kunne vært noe? En HP iPAQ h1940 koster jo "bare" 2.600 om dagen (finnes jo billigere pdaer da!)... og de har jo touchscreen, slik som du tegner og "tapper" direkte på skjermflaten. og seff får du OneNote til den :) . Synes selv det kan være greit med en slik og si farvel til papir og penn en gang for alle.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...