Gå til innhold

Tok ut 380W satt inn 400W, maskinen booter ikke!


Ar2

Anbefalte innlegg

Kan man uten videre sette inne en PSU av hvilket merke som helst? Etter å ha byttet PSU opplevde jeg at maskinen startet men skjermen forble svart. Oppstartsprosessen ville ikke fullføre. Alle hdd, drev osv så ut til å få strøm, men maskinen ble bare stående uten og surre...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle ATX-PSU har jo samme ledningsføring osv. så det skal i teorien ikke ha noe å si. Jeg har brukt PSU-er fra 4 forskjellige produsenter på mitt hovedkort.

 

Kan være at batteriet ditt er gått til helvete... du finner det hvis du leter på hovedkortet, ofte mellom PCI-slottene.

Dette var problemet når jeg ikke fikk et HK til å starte

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert den nye strømforsyninga di yter det den er oppgitt til,

selv om den er oppgitt til å være kraftigere enn den gamle.

 

Jeg ville byttet tilbake til den gamle, hvis det går er det enten noe galt med den nye strømforsyninga, eller så klarer den rett og slett ikke å drive PCn din, eventuelt prøv å koble fra noen komponenter du ikke MÅ ha for å se om den da vil starte opp.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis det er støyen som er problemet og du ikke er redd for å bryte garantien, så kjøper du deg en vifte som såvidt lager støy, skrur opp PSU'en og bytter den med den gamle...

Men pass på at du ikke kjøper en elendig vifte, papst sine er gode... :p

Endret av xcavated
Lenke til kommentar
alle ATX-PSU har jo samme ledningsføring osv. så det skal i teorien ikke ha noe å si. Jeg har brukt PSU-er fra 4 forskjellige produsenter på mitt hovedkort.

 

Kan være at batteriet ditt er gått til helvete... du finner det hvis du leter på hovedkortet, ofte mellom PCI-slottene.

Dette var problemet når jeg ikke fikk et HK til å starte

Nyere hovedkort har ikke batteri! Super kondensatorer brukes ofte! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...