Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sinnsykt router problem..... igjen


Anbefalte innlegg

Har hatt en D-link 604 router tidligere, men PPPoE klienten i den daua i et tordnevær for et par uker siden.

 

Fikk nettopp kjøpt en ny SMC 7004VBR som funket fint. Men nå plutselig når den skulle restarte fordi jeg la inn en brannmur regel så konket den helt ut. Har vært IP 192.168.2.1 i IE for å konfigurere den. Nå får jeg bare "Siden kan ikke vises". Har seff prøvd å resette den i knappen bak, men ikkeno skjer...

 

Noen glupe forslag? (utenom å kjøpe enda en router)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Restart PCen din med dhcp.

Hva mener du med det??

 

 

Deretter Start->run "cmd"

skriv inn "ipconfig". Routeren din har samme ip som gateway addressa.

 

Funker du ikke, så resett routeren slik manualen sier du skal.

 

-Ko_deZ-

 

Edit: Leif

 

Da får jeg dette. Ip'en til routeren er liksom borte..?

post-61-1099332834_thumb.jpg

Endret av Lucifer 666
Lenke til kommentar

dette her betyr at din vakre router ikke gir ut noen ip adresser. sjekk manualen, se hvilken ip adresse routeren setter som standard, hvis routeren setter seg på 192.168.0.1 så setter du deg på 192.168.0.2 manuelt i windows. så burde du komme inn på den... også burde du kunne konfe den til ditt behag.

Lenke til kommentar
dette her betyr at din vakre router ikke gir ut noen ip adresser. sjekk manualen, se hvilken ip adresse routeren setter som standard, hvis routeren setter seg på 192.168.0.1 så setter du deg på 192.168.0.2 manuelt i windows. så burde du komme inn på den... også burde du kunne konfe den til ditt behag.

Hvordan kan jeg velge det selv?? Det virker som om dette går automatisk etter hvor mange routere du har koblet til tidligere.

 

Hadde først en d-link. Denne hetet 192.168.0.1 Da denne klikka etter et tordnevær, så lånte jeg en av en kompis for å konstatere at det var PPPoE'en i min som var ødelagt. Denne ble hetende 192.168.1.1

 

Denne nye SMC'en hetet intil nylig 19.168.2.1

 

Men så skulle den restarte for å lagre en forandring jeg gjorde, og etter det har den ikke funket. Har aldri gått i oåera å skrive inn "192.168.2.1" men må alltid bruke IE (finnes det noe alternativ?)

Lenke til kommentar
eventuellt sjekke kabel også...

Kanskje bytte til en som du vet funker 100%

Hvis det ikke funker da, er det vel gyldig grunn til å bytte inn hele dritten...

Alle kabler funker for jeg har bytta rundt på alle.

 

Den gamle D-linken funker som switch enda, og når jeg kobler den inn så funker alt som før utenom at den ringer jo ikke opp ADSL'en siden PPPoE er død...

Lenke til kommentar

Ipaddressa til din router har ikke noe med hvor mange routere du har hatt på nettverket ditt tidligere. De forskjellige merkene har forskjellige ipaddresser på netverket som standard, det er bare en tilfeldighet at du har fått et stigende rekkefølge.

I alle, eller i hvertfall de fleste routere, har man mulighet til å konfe ipaddressa til routeren selv.

 

Etter det jeg forsto av lancaster's innlegg:

Fordi det virker som dhcp-en er slått av på routeren din, så må du sette statisk ip på pcen som er koblet til routeren. Hvis du er sikker på at routeren din hadde ipaddressa 192.168.2.1, kan du sette statisk ipaddresse på pcen som er koblet til routeren til 192.168.2.2. Når dette er gjort skal det være mulig å kontakte routeren, via http, slik du pleier.

Endret av MrPingu
Lenke til kommentar

Den kan ha godt til H... ja. Men det er ikke sannsynlig. Ta ut strømkabelen i 1 min. Sett den inn igjen og prøv på nytt.

 

Den måten du setter fast IP på er grei for den routeren. Men regner med etter en restart så vil den dele ut IP adresse av seg selv. Jeg hadde det samme problemet på SMC rputer intill jeg la inn den nyeste oppdateringen for roteren fra SMC sine sider. Skift den med en gang etter at du får logget deg inn igjen.

 

Ståle

Lenke til kommentar
Den kan ha godt til H... ja. Men det er ikke sannsynlig. Ta ut strømkabelen i 1 min. Sett den inn igjen og prøv på nytt.

Det har jeg prøvd å det hjalp ikke...

 

Den måten du setter fast IP på er grei for den routeren. Men regner med etter en restart så vil den dele ut IP adresse av seg selv. Jeg hadde det samme problemet på SMC rputer intill jeg la inn den nyeste oppdateringen for roteren fra SMC sine sider. Skift den med en gang etter at du får logget deg inn igjen.

 

Ståle

 

Flasha inn siste firmware med en gang jeg fikk den og det gikk greit så jeg tror ikke det har noe å si.

 

 

Noen som har noen gode tips til hva som kan være galt? Blir snart gal av ip'er , routere og gateway'er :cry:

Lenke til kommentar
Sikker på at routeren er på denne ip "rekkevidden" ? Får du ikke kontakt med routeren etter både restart/reset OG statisk ip, så vil jeg si at du har ingen sjangs til å komme inn på routeren for å konfe den...da må den være defekt altså...

 

Hilsen

Steffen

Er det mulig?? Lurer på åssen den bare kan dø sånn uten videre?

 

Ang. resetting. så står det at strømmen skal være på når man holder inne knappen til Wan lampa slukker (until WAN LED flashes off). Den bare blinker litt kjapt innimellom men slukker ikke. Holdt i 5-10 min så det burde være lenge nok

Lenke til kommentar

Ja, det ser fannemeg ut som om denne routeren også er død. Har feilsøkt nå i hele ettermiddag og det ser dårlig ut.

Får nemlig den feilen som står i bildet under uten at det hjelper å sette inn ip manuelt...

 

 

Siden det er garanti på routeren, må jeg da sende den til Komplett (siden den er kjøpt der) eller direkte til SMC??

post-61-1099416627_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Vil bare spørre for sikkerhets skyld:

 

1. Har du koblet fra alt utenom den pc'en du skal konfigurere ifra?

2. Lyser det på routeren at den har "kontakt" på den porten nettverkskabelen står i?

3. Har du prøvd å koble til annen port i routeren

4. Har du prøvd å gå inn i command, og skrevet ipconfig /release, og ipconfig /renew?

 

Får du ikke ip da, så er det nok klart at den ikke fungerer...

Kan være jeg har oversett noe i de forrige innleggene, så beklager hvis jeg spør om noe som allerede er besvart.

 

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...