Gå til innhold

Hvor varm blir DIN Northwood ? Vifte anbefalinger ?


Anbefalte innlegg

Hepp..

 

har setupen i signaturen .. problemet er at cpu ligger idle på ca 43-45 grader.. føler det er mye ? 2,2 ghz 1.65 vcore , og når jeg spiller quake III så ser jeg etterpå i hardware monitor at den har vært over 60 grader under spilling .. maskina er dønn stabil er ingen problemer slik å forstå .. men jeg tru jeg alikavel vil investere i ei litt bedre vifte.. hvor mye temp ligger dere på med OEM vifta på lignende cpu ? jeg pakka opp og satte på slik som det var jeg , gjorde INGEN ting.. burde vel kanskje fjerna det sorte "varmegoop" tinge som er på oem vifta og brukt noe ordentli arctic silver III .. men hadde ikke bry der og da..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idle tempen din er ikke noe å si på, og prosessorvifta gjør nok jobben sin den. Så lenge pc'n er dønn stabil ville jeg ikke gjort noe.

 

Ikke begynn å reparer på noe som fungerer!

 

Men en ting du kan gjøre for å få ned tempen er å sette inn en kabinettvifte eller to...

 

Pleier å hjelpe litt det dersom systemp er høy.

 

Fint resultat forresten :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Mr.Nice skrev (2002-05-23 22:39):

Jeg har også org. vifte til CPU.

Men alikavel 30 idle :smile:


Kan fint klokke en 1.8 til 2.2 Ghz.


 

Hvordan i alle dager klarer dere å få de så kalde? Jeg har flere ganger montert boxedsaken etter alle kunstens regler med ac3, tilogmed forsøkt å planslipe kjøleren, men min 1,8A pt @2,1GHz, 1,52V ligger likevel på 43 grader ved 24 grader amb. :sad:

 

DrS

Lenke til kommentar

Jeg måler med Asus Probe.

 

Jeg har ikke gjort noe annet enn å ha 5 vifter i :smile:

 

En i side døren som suger inn, to i fronten som suger inn og to bak som suger ut :smile:

 

Hvi folk mener Asus PRobe er unøyaktig, si et annet prg som er bedre så kan jeg måle med det :smile:

Lenke til kommentar

Temperaturen din er ikke mye å engste seg over.

Men kanskje litt høy ved full load.

Bruk den orginale kjøleren.

Ikke bruk Artic silver, det hjelper lite.

 

Vil du ha temp ned er det nok kabinetttemp.

du bør gjøre noe ved.

Varmluft, 35 grader og over kjøler dårlig !!

Lenke til kommentar

Jeg har 2stk 92 mm kabinett vifter kabinett temp ligge på ca 30 g rade.. er nok bare fordi jeg har oc'a den til 2,2 ghz da lissom og kjører 1.65 volt :smile:

 

Men så lenge den er dønn stabil (som den er) tru jeg ikke jeg gidde gjøre så mye med den .. når jeg kjenner på kjøleribba så kjennes den ikke noe særlig varm heller ..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-23 22:39, Mr.Nice skrev:

Jeg har også org. vifte til CPU.

Men alikavel 30 idle :smile:


Kan fint klokke en 1.8 til 2.2 Ghz.


 

Dette MÅ være en bøgg i målern din! Mine 1.6A ligger på henholdsvis 40C og 51C, full load. (Romtemp på ca. 25C) Den første kjører en Swiftech MCX478B med en Papst 80mm vifte på 50FCM og ASIII. Den andre kjører stock Intel HSF med ASIII.

 

Den første riggen kjører på default VCore, dvs. ca. 1.35 som average, den andre på ca. 1.45 VCore. Den virkelige forskjellen mellom dem kommer frem når man starter å sende mer strøm gjennom dem. Swiftech løsningen kommer opp i ca. 50C max. Intel opsettet går over 60C. (1.75 VCore.)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


CdBuRnR skrev (2002-05-24 13:54):

.. når jeg kjenner på kjøleribba så kjennes den ikke noe særlig varm heller ..



 

Akkurat det tyder jo på dårlig varmeoverføring fra cpu til kjøleribba da. Hvis du vil få ned temp så bør du planslipe og bruke AS3... Men så lenge maskina stabil så er det jo som sagt liten vits i.

Lenke til kommentar

Er enig med han over her.

Når ribba ikke kjennes varm ut er et tegn på at

kontakten mellom CPU og ribbe er dårlig.

Ribben skal ligge an mot CPU med stort trykk, er du sikker på at du har montert den riktig ?

Sjekk at alle de fire festene har fått grep.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 13:50, Sirius skrev:

Temperaturen din er ikke mye å engste seg over.

Men kanskje litt høy ved full load.

Bruk den orginale kjøleren.

Ikke bruk Artic silver, det hjelper lite.


Vil du ha temp ned er det nok kabinetttemp.

du bør gjøre noe ved.

Varmluft, 35 grader og over kjøler dårlig !!


 

Så nå r d plutselig ikke vits å bruke as3 lenger?

Min nw 1.6 kommer snart, og tenkte å planslipe og bruke litt as3, slik som noen av dere anbefaler, mens andre sier at ikke er vits?

Hm... confused...

Lenke til kommentar

Jeg har 1 stk P4 1.6 Ghz/NW O.C til 2.1Ghz.

Med orginal vifte er Idle også 40 grader C og 51 grader C heavy use.

Men min CPU går rundt med bare ca 1500 omdreininger.

Iflg Komplett har dette IKKE noe å si?!

Minium verdi i Asus Probe 2200 omdreininger.

Chassis fan er på 3100 omdreininger og 33 grader C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...