Gå til innhold

P-M 2.0 vs Amd64 2,8+


Sir_cruz

Anbefalte innlegg

Hva er da best er ikke helt overbevist på en ferrari acer 3200 enda (jeg var) men så så jeg Tundra 1557PCW den var en smule bedre (med første inntrykk) 1024 ram 9700 samme skjermkort som ferrarien.

 

brenner :

(står at ferrarien har 2,4x @ + ... og 4x @ - er det riktig må være motsat vell)

 

Så da står valget mellom :

 

 

Ferrari Acer 3200

og

Tundra 1557PCW

 

Edit:

 

Tundra har også 2 års garanti ferrari har 1år :thumbdown:

 

Ferrari har den beste looken men den andre er ikke gæren den heller ;)

 

Følger det med mus eller noe på Tundra en ?

så at det følgte med ferrari mus på Acer'en :dribble:

Endret av Chris_p4_2.8@800
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forresten rent teknisk så tror jeg Pentium-M 2,0GHz og Athlon64M 3000+ er ca like bra både med tanke på varme og ytelse

Med tanke på spill da ?

 

Bygge er uaktuelt... jeg kjøper fra Hattelco med garanti (ikke for og være negativ til bygging hadde jeg hatt litt mindre penger og måtte betillt fra Psdata Ol , hadde jeg byggd)

Lenke til kommentar

Med tanke på spill så har A64-arkitektruen vist seg å være hakket mer potent enn Pentium-M. Så Athlon64 er jo å foretrekke rent ytelsemessig, men det kommer jo også an på om det lille ytelsehpooet er verd prisforskjellen. (Hva er forskjellen i pris på alternativene dine forresten?)

 

PS. Det er ingenting galt med garantien på selvbygg. Så vidt jeg bvet så er den som regel like lang og like god som på ferdigbygget bærbar PC. Men nå vet jeg ikke om Hattleco gir deg noe mer enn produsentens garanti heller da?

 

Kanskje det er lettere å kjøpe seg en serviceavtale hos hattleco også?

Lenke til kommentar
p-m 2ghz er rimelig kraftig, tviler på at du møter på noen hindringer med den.

Det finnes alltids CPU-begrensninger..

 

Men relativt sett opp mot Pentium4 og Athlon64 så yter Pentium-M 2,0GHz ca likt som både Pentium4 3GHz og som Athlon64 3000+ (2,0GHz)

 

Athlon64 3000+ (90nm) bruker omentrent like mye strøm, muligens litt mer enn Pentium-M 2,0GHz. Athlon64 2800+ (130nm) bruker mer strøm og er derfor ikke like konkurransedyktig. AthlonXP-M 3000+ bruker ennå mer strøm og har dårligere ytelse. Hakket værre enn det igjen er Celeron 2,8GHz, og Pentium4 3GHz er værstingen i klassen på strømforbruk, men har like god ytelse som Pentium-M 2,0GHz.

 

Celeron-M tar jeg ikke med siden ytelsen ligger en del under samtlige av de nevnte alternativene.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt begge pc'ene..

Jeg sente 1557'en tilbake på grunn av dårlig bygge kvalitet. jeg kjøpte en laptop til 16000 og den var helt eledig. masse død gang i skjermen tastaturet bøyde seg når du skrev på det. Den føltes så plastik ut. fikk alrdi stilt inn skjermen i riktig vinkel på grunn av dødgangen. Og når du hadde den på fanget kunne du ikke bevege på beina for da begynte skjermen å vugge.

 

Med ferrarien har du en kvalitets følelse tvers igjennom. Den er bare RÅ!

Den ser mye bedre ut og den yter mer. (bestiller du fra feks netshop oppgraderer de ferrarien til dine øsnker for et lite pris tilleg)

 

Min anbefaling er klar. Velg ferrarien du kommer ikke til å angre. (det gjør i allefall ikke jeg)

Lenke til kommentar
Athlon64 3000+ (90nm) bruker omentrent like mye strøm, muligens litt mer enn Pentium-M 2,0GHz.

Er nok endel praktisk forskjell på dem (mistenker spesielt en generelt bedre strømstyring/sparing fra P-M's side) for Acer'n har ca 3 timer batterilevetid, mens 1557'en klarer lett over 4.

 

Hva ytelse angår tror jeg nok P-M'en er raskest, men prismessig bør vel heller P-M 1.8GHz være hva man sammenlikner med (og den er jo 10% treigere enn storebror).

Lenke til kommentar

1557 har nok litt bedre batteritid enn Ferrari 3200, men sistnevnte yter utvilsomt best på det aller meste. Begge har ATI Mobility Radeon 9700 128MB grafikk, men de kjører på forskjellig hastighet der Ferrari 3200 kjører på 452/209 (Core/Memory) mens 1557 bare kjører på 391/202. Skjermkortet på Ferrari'en kjører i tillegg på AGP 8X hastighet, mens 1557 bare støtter maks AGP 4X hastighet. Athlon 64 prosessoren på Ferrari'en har også vesentlig raskere minnekontroller med mulighet for å benytte DDR400 minne, samt bedre flyttallsytelse som hjelper bra på f.eks. spill. Rekkevidden og mottakeren til WLAN-løsningen på Ferrari'en er også i en klasse for seg selv. Ferrari'en har også en ganske praktisk slot-in DVD-brenner og et meget nydelig design, så alt i alt er den rett og slett best etter min mening :thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Det er så liten vits med bærbar PC når batterilevetiden er på ca. 3 timer. Jeg ville heller ha hatt en 1557 med over 4 timers levetid. Det er for øvrig ikke så stor forskjell på AGP 4x og AGP 8x når det kommer til disse skjermkortene. Minnebåndbredden til A64-maskinen er utvilsomt bedre, men jeg ville ha valgt en P-M basert maskin.

Lenke til kommentar
Det er så liten vits med bærbar PC når batterilevetiden er på ca. 3 timer. Jeg ville heller ha hatt en 1557 med over 4 timers levetid. Det er for øvrig ikke så stor forskjell på AGP 4x og AGP 8x når det kommer til disse skjermkortene. Minnebåndbredden til A64-maskinen er utvilsomt bedre, men jeg ville ha valgt en P-M basert maskin.

Nå er jeg i tvil igjen :dontgetit:

Lenke til kommentar

FOr å si det sånn det er enkelt..

 

kjøp ferrarien HVIS: Du skal ha en rask laptop (den er raskere en 1557). En laptop med god kvalitet. En pen laptop. og ikke minst en mer fremtids rettet laptop (siden den faktisk er 64 bits)

 

Kjøp 1557 HVIS: Du skal ha en batteri levetid på 4 timer og ikke 3 timer.

 

Og med ACer laptoper kan du kjøpe acer advantge (koster 1700kr) som da gir deg 3 års garanti og 3 års idiot forsikring. Gå inn på www.aceradvantage.com hvis du lurer på noe mer om det.

Endret av Proliator
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...