Gå til innhold

Bang-Olufsen PC 1 v. 1.1


Anbefalte innlegg

Vindern teller så godt som noen :yes: Jeg er lei for det, men jeg ser ut til å ikke komme noen vei :blush: Har ikke skills nok. Så her må det hjelp til! Har fått tak i win 2000 pro, men maskina vil ikke ha 160 gigen (RART?). Så jeg har funnet med en 3,3 gig med win98 som jeg kan ha system greier på, som maskina foreløbig liker. Men når jeg prøver å oppgradere til 2000 pro kommern med eax feil og greier :mad: MICROSOFT???? blææææ! men som sagt jeg trenger hjelp, skal ringe alle jeg kjenner, så vi får se... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vindern teller så godt som noen :yes: Jeg er lei for det, men jeg ser ut til å ikke komme noen vei :blush: Har ikke skills nok. Så her må det hjelp til! Har fått tak i win 2000 pro, men maskina vil ikke ha 160 gigen (RART?). Så jeg har funnet med en 3,3 gig med win98 som jeg kan ha system greier på, som maskina foreløbig liker. Men når jeg prøver å oppgradere til 2000 pro kommern med eax feil og greier :mad: MICROSOFT???? blææææ! men som sagt jeg trenger hjelp, skal ringe alle jeg kjenner, så vi får se... :ermm:

Har hørt noe om at Windows ikkje har støtte for over :hm: gb.

men Windows XP SP2 har det :thumbup:

 

Må huske at Win2k ble lagdt før hd over 100 gb ble lagdt!

 

Windows 2000 er jo det mest stabile systemet det må jeg selv innrømme siden jeg har

ein servere på det samme opperativsystemet men til lyd og bilde ville jeg vertfall

valgdt WinXP Pro med SP2! :w00t: kansje jeg ikkje har rett men dette er vertfall

det mest logiske jeg kan komme med men uansitt :p :

 

Gidder du legge ut ein "bilde!" update så vi får se i fra alle kanter..

 

Kansje også med den fingernemme karen :cool::p (bare kødder)

Lenke til kommentar

Det finnes flere ninjatriks for å bruke store disker på gamle maskiner. Det er stort sett oftest BIOS som setter begrensning der. Hvis ikke dette funker har de store diskprodusentene enkle programmer for sådan. Går ikke det, er en PCI-kontroller å anbefale. Det har jeg på min gamle PIII hvis hovedkort bare klarer 60GB med nyeste BIOS.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har bølla det til :blush: . Biosen i pcen støtter ikke mer en 60 gig, men når jeg putter i mer en 3,3gig kræsjern :cry: . Jeg har satt oppp mini-itx hovedkort på ønskelista, men vil vel alikevel prøve å gjøre ferdig selve kassa, men fordi jeg veit at den ikke funker har jeg liksom mista litt motet... :cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har bølla det til :blush: . Biosen i pcen støtter ikke mer en 60 gig, men når jeg putter i mer en 3,3gig kræsjern :cry: . Jeg har satt oppp mini-itx hovedkort på ønskelista, men vil vel alikevel prøve å gjøre ferdig selve kassa, men fordi jeg veit at den ikke funker har jeg liksom mista litt motet... :cry::cry::cry:

Må jo få ein lite update da!!! synd med biosen din :thumbdown::dribble:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OK! MEGA update! Men dette er ikke mye bang-olufsen... :cry:

 

Ok, nå har jeg kommet over det faktum at jeg ikke kan bygge ferdig bang-olufsen pcen, dvs. skjermen lagde rare lyder og hær for leden begynte den å lukte besynderlig :cool: . Nå har jeg i mellomtiden fått ny skjerm til den orntlige pcen, og saken har endret seg. Saken er bare at denne skjermen er for stor, og passer ikke inn i "høle" hvor den andre passa :( . Nå har jeg derfor byggd om hele sulamitten slik at blir et slags tv-bord som skjermen kan stå på. Det var trist med prosjektet, men det skal nok bli stil dette og :yes: .

 

Beklager til de som ventet i spenning :ermm: , men dere kommer nok over det :tease: !

 

Ok, her er bilder:

 

Dscn0790.jpg

(Legg merke til skjermen :dribble: )

 

Dscn0791.jpg

Og da ser vi ekstra godt litt til høyre for mitten, på de pene filttrukkne treklossene som holder cdspillern, og venligst ikke rør bildet, da dette kan utløse alarmen... (ååå, jeg hater guider!!!)

 

front.jpg

Dette er "fundamentet" til fronten (har saga det med gjærdingssag eller hva det heter :w00t: ).

Lenke til kommentar

Hehe, du la merke til det ja, det er ikke en lg-dvd lenger, det er en creative cd-rw... :roll:

 

Foresten, jeg glemte det i går. Jeg har fått nytt skjermkort og, så det er ikke 8/16mb ATI rage IIC lenger, men heller MSI geforce 4 4200ti 128mb :w00t:

 

Det er en "liten" forbedring.

 

Det er ett Shuttle skywalker hk foresten, og bare AMD K6II-350mhz.

 

Jeg har gått tom for spraymaling, så videre arbeid er utsatt til mandag :innocent: .

Lenke til kommentar
Nå har jeg kost meg med power point igjen  :whistle:  :blush:

hmmm.... powetr point :no:

 

Uffuff! få deg, ja jeg tror du vet de :p

 

Sketshup eller hva det heter :) jeg har det men de var vanskelig :p

 

Fikk ikkje til og lag vifter eller lagre de i jpg eller gif eller sånne format :hmm:

 

JJ... power point... jeg får det ikkje ut av hode :p uff! :tease:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Update!

 

Nå har jeg jobba med denne greia i hele dag! Litt stolt! Nå har jeg oppdatert all programvaren, antivirus, windows osv... Men jeg har jobba litt med selve greia og :w00t: ...

 

Nå har jeg valgt å endre design igjen da :tease: Jeg klarer ikke bestemme meg, så dere får bare vende dere til at planene endres for hvær andre update :D .

 

Ok, bilder:

 

DSCN0794.JPG

 

Dscn0795.jpg

 

Dscn0796.jpg

 

Hvis dere legger merke til merkene på flisene så er det lakk fra forige runde :( Hva skal jeg gjøre! :whistle: Muttern kommer til å frike totalt! :hmm:

 

Nå har jeg lakka litt igjen, var og kjøpte lakk for en halv time siden, håper det blir bra! :dribble:

 

Hva synes dere??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...