Gå til innhold

Tips mot fps drop?


Anbefalte innlegg

Jeg har

AMD64 3000+

TwinMOS 1024MB

Radeon 9200 128MB PCI.

 

Vet at kortet suger, men eXploid som har GF2 kjører da 100fps om jeg har forstått ham rett. Alt er på det laveste overalt, men det hjelper da ikke meg.

 

Står rolig mot en vegg; 75Fps (Vsync on, 75Hz)

Gå fremover uten andre spilleere på skjermen; 60-75fps

Gå fremover med andre spillere på skjermen; 37,5fps

Gå fremover med flere fiender på skjermen + skyting ; 25fps

Over 8spillere på skjermen, løper, skyting og smoke; 14fps.

 

Smoke har jeg satt på laveste nesten, er bare en firkantet hvit greie som skal forestille røyk nå.

 

640*480 oppløsning, 16bits farger, alt på det laveste under skjermkort; Mipmap, og diverse.

 

Noen tips til å få opp fps'n? Har prøvd alle developer greiene, men ingen av de funker akkurat... Skal ha nytt skjermkort, jaja, men vil prøve litt først allikevel! Hvis jeg får opp fps'n til over 60all the time venter jeg litt med nytt skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kan folka i klanen din stole på deg da? Du må jo skylde på fps'en på hvert death omtrent!

Man stoler da på dudene i klanen sin. Hvis en plutselig har snudd seg 90 grader og tar hs på en dude uten at det egentlig er synlig at han snur seg, så tror man jo på han hvis han ikke sier han har aimbot.

Lenke til kommentar
Står rolig mot en vegg; 75Fps (Vsync on, 75Hz)

regner med at fps'en går opp om du skrur av vsync, ettersom den begrenser fps'en til skjermens oppdateringsfrekvens. Om det har noe å si i de tilfellene hvor fps'en ikke ligger opp mot max oppd. frekv. er jeg heller tvilende til. Verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Verdt et forsøk:

ati_npatch

ati_subdiv

 

Hos meg står de på npatch på 1 og subdiv på 2. Vet ikke om 2 er en verdi, eller om det utgjør verdien 1?

På noen kommandoer (for eks. cl_crosshair) blir alt over 1 PÅ og 0 AV.

På andre er det forskjell på 1,1.5,2 osv. (for eks sensitivity)

Lenke til kommentar

HAr trueform av på instillingene i windows. Skrudde jeg de på, fikk jeg aldri høyere enn 10fps og det hakket forjævlig. Prøvde å skriu av begge enda en gang til, men når det var av i windows hadde det ingen effekt gitt... :shrug: Noen andre tips? Skjønner ikke hvordan eXploid jan ha 100fps... :hmm::shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...