Gå til innhold

Tvilsom tekstmelding- svindel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk nettopp denne meldingen fra 2170:

 

Kjære kunde! T.N har fått nytt kortnr 2170, ønsker du ikke å få flere vitser (kr 10/uke). Send: VITS STOPP til nr 2170. Denne meld. er gratis. Support 40224901.

 

 

Noen som har erfaring med dette? jeg har aldri meldt meg på en slik tjeneste og har hatt mobil-nummeret i en del år nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted.

Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de.

Skrevet
Den fikk jeg nå i sted også, mener jeg har sett en post om den her før et sted.

Husker ikke helt hva de kom frem til der, men jeg slettet min melding, og har vel strengt tatt bestemt meg for å ignorere hele greia til de evt prøver å sende meg flere meldinger og ta betalt for de.

Får kanskje avvente og se om jeg får flere meldinger fra de... Kommer aldri til å godta det hvis de belaster meg for noe jeg ikker har bestilt.

Skrevet
Da fikk jeg akkurat en ny melding av dem, en vits, da spørs det om de tar betalt for dette da.

Fikk også en vits nå nettopp... blir bråk hvis de belaster regningen min.

Skrevet

Spørsmålet er vel hva vi kan gjøre, pga så lite beløp er det vel ikke så mange som gidder å bry seg. Burde anmeldt de eller no.

Skrevet

Vil tro at det koster ganske mye uansett hva man gjør, melding eller suport telefonen. Så stiller meg heller kritisk til å gjøre noe av det.

Skrevet

Koster å motta meldingene som jeg får nå... koster å melde seg av, og det koster penger å ringe support.. vet ikke hva jeg skal gjøre med dette. Er hvertfall utrolig provosert over hvor frekke de er.

Skrevet

Håper telenor bare kan sperre nummeret for meg, ville vært enkelt og greit i allefall. Men tviler på at de er villige til det.

Og ja, de er litt vel frekke her synes jeg, er vel strengt tatt ulovlig.

Skrevet (endret)

Jeg fikk en vits på Lørdagen, så nå er det krig!

Hvordan finner jeg ut hvem som står bak dette nummeret?

Kunne godt tenkt meg å komme i kontakt med dem!

 

Forbrukerombudet får i alle fall en hennvendelse.

 

EDIT:

I forbannelse så ringte jeg supportnummeret som var oppgitt og ba om en forklaring på hvorfor de kallte meg kjære kunde når jeg ikke var kunde hos dem.

Fikk ingen forklaring, men de fjernet nummeret mitt fra listen. De skulle også sørge for at jeg ikke ble belastet med kr10 for vitsen.

Selskapet heter forøvrig Telecom Norway og har vært i søkelyset for lignende saker før. http://www.nrk.no/programmer/radio/p3_na/4163087.html

Jeg oppfordrer derfor alle som får uønskede meldinger fra dem om å klage de inn til Forbrukerombudet.

 

Klageskjema: http://www.forbrukerombudet.no/index.db2?id=61

Endret av Scandim
Skrevet

Nummeret står sikkert registrert i et eller annet norsk register, siden det er kortnummer. Men å få kontakt med folka som er bak det er vel heller verre. Vi er flere som har sagt ifra til forbrukerombudet, så får håpe de tar tak i det.

Skrevet

Da har jeg fått mail tilbake fra telenor.

 

"Hei ! Takk for henvendelsen til [email protected]

Vi beklager, men dette er ikke en tjeneste som er levert fra Telenor Mobil.

Det jobbes med å finne ut hvem som er ansvarlig for denne meldingen.

Vi har tatt saken videre siden en del av våre kunder har mottatt samme melding.

Vi håper på mer informasjon i løpet av mandag 01.11.04.

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS"

 

Så vi er tydligvis ikke alene, og det er da muligheter for at det blir tatt hånd om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...