Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - Levering ikke mulig?


Anbefalte innlegg

Bestilte for 5 uker siden NGT Charlie, og fikk ruter på torsdag forrige uke. Det første jeg merker etter at "linja var klar" (fredag 22.10.04), er at det ikke er lys på DSL Sync i det hele tatt.

 

Tok da selvfølgelig kontakt med kundeservice (ca 30 min pr runde), og ble fortalt at de skulle gjøre en feilsøking på linja innen 24t og at jeg ville få beskjed når det er gjort. Hører ikke fra de, og tar en del telefoner i løpet av uken som alle ender med "jeg skal ta å sende en purring på montør".

 

Tar da kontakt idag igjen og får da beskjed om at "Det er dessverre ikke mulig å få abbonement på den telefonlinjen du bruker nå, beklager så mye ....". Blir naturlig nok ikke overbegeistret over denne beskjeden, og spør hvorfor:

 

* Telefonsjekk bl.a på nextgentel, telenor og bluecom sier helt klart og tydelig at jeg kan få ADSL.

 

* Det har gått 5 uker og montør har vært og satt opp linja mi, tilsynelatende uten problemer (da hadde jeg vel fått høre fra de tidligere)?

 

* Telenor ringte meg for senest 6 dager siden og lurte på om jeg ville skaffe ADSL ( pga. at jeg bruker Frisurf nå :/ )

 

* Jeg bor ikke langt unna Oslo (Ekeberg for å være nøyaktig), burde være grei dekning på sånt her.

 

* Har nylig (3 måneder siden) hatt utbygging av den telesentral jeg skulle kobles til da jeg skaffet fast-telefon.

 

Hvordan kan dette være mulig? Kjempestor blunder fra Nextgentel sin side, eller kan det faktisk være sånn at jeg ikke kan få ADSL?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
sansynlig dårlig linje og da er det ikke mulig med adsl

Hm, kan jeg gjøre noe med det - f.eks få telenor til å "oppgradere" linja?

 

Det mest irriterende ved alt sammen er vel at jeg har brukt ca 150-200,- på kundeservicen til NGT. Og de har jeg ikke mye håp om å få tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...