Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PHP kan bare lage web sider, ikke noe annet, derfor er det også veldig egnet til det.

Hmm..

 

Ta en titt på avataren min. Er det en HTML-side? Er det derfor det eneste PHP kan generere? ;)

 

PHP kan gjøre mye mer enn bare å skrive ut HTML. Man kan skrive til fil, skrive til db, skrive til andre nettverksprotokoller (holdt nylig på med en liten IRC-klient i PHP)og lage og manipulere bilder. I tillegg er PHP ganske geri til å samarbeide med flash, så å kalle PHP og perl for "HTML-only"-språk blir litt feil. ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Hvor er det du har søkt da? Kan du gi meg en link? Jeg har vanskligheter for å finne bøker om trailere, etc. når jeg søker på C++.

 

Over til "topic": Drit i før! Skal du kjøpe Accelerated C++? Hvis ja; gå på den fuckings linken, hvis ikke; så si det, eller hold kjeft!

Beklager at jeg er litt uhøflig, men jeg er blitt ganske lei av denne "hvordan få tak i Accelerated C++" diskusjonen.

Lenke til kommentar

Ah! Var det den het ja!

Enig med deg Nazgul, man har jo lov til å spørre

Det er jeg helt enig i! Men, når man får en direktelink syns jeg ikke man skal "skylde på at det er vanskelig å søke", for å si det sånn.

(regner med at dere forstår hva jeg mener).

Men jeg skal skjerpå meg jeg også, jeg er litt irritabel noen ganger, og det skal ikke gå ut over folk som spør spørsmål. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg spør her i stedet.

 

C++ bruker man det for det maste til å lage spill med eller vanelige programmer.

 

Jeg vil gå over til C++ etterhvert, men jeg kommer til å fortsette med VB for det.

Nå får jeg sikkert mange klager på at jeg ikke må det, men jeg skal lære meg C++ og VB fortsetter jeg, hjernen min har kapasitet til lære flere ting samtidig.

 

Er C også et alternativ som jeg kan velge eller C++.

 

Liker helst å lage programmer, ikke spill, men jeg lager spill for å lære.

Er det noe forskjell på C og C++ til å lage spill og programmer med?

Lenke til kommentar

Angående VB kontra C++ har jeg ikke så mange kommentarer, slike ting blir opp til deg å finne ut av. I mine øyne er VB et "språk" (eller mer et verktøy) for å sette opp raske prototyper med GUIer; det er klin umulig, eller lite "behagelig" å spesifisere/lage større systemer i språket.

 

Se om du har kapasitet nok til å sette deg inn i dette:

http://www.research.att.com/~bs/bs_faq.html

 

*glittre-glittre* *oink oink*

 

Edit:

Det beste for deg hadde vært om du sperret deg selv ute fra dette forumet og leste den boka du ble anbefalt å lese for noen uker siden. Det er faktisk ganske koselig og interesannt - mye bedre enn dette her. Da hadde du spart deg selv og andre for en hel masse bryderi - men så kommer det litt an på hva du er ute etter også selvfølgelig. Det ser til nå ut til at du har gjordt 0 fremskritt og ikke tatt noe initiativ. Du er med andre ord bånn i bøtta. *hah*!

 

Spørsmålene du stiller er stillt mange ganger tidligere her, og hadde du tatt initiativ selv (som du må tilslutt uansett) så hadde du funnet svar på alle.

 

Det som burde ha skjedd - og som kunne vært interesannt fra deg nå var konkrete spørsmål du måtte ha i sammenheng med en oppgave fra en bok eller noe lignende.

 

Jeg håper jeg slipper å høre fra deg på en stund, fordi du enten setter i gang med det du vet du må gjøre eller legger det på hylla til siden en gang når du har mer lyst og interesse.

 

Ha en jævlig jul,

mvh,

til inspirasjon,

og for alltid din; søppel.

Endret av søppel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...