B4stian Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har bygd meg en slags server, og har kjøpt hovedkort med skjermkort innebygd. Må jeg stille på noe på hovedkortet for at det skal funke? For når jeg kopler til en skjerm og starter maskinen hører jeg at alt starter opp, men det kommer ikke noe bildet opp. Hva kan være galt?
oslo72 Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Sjekk manualen til hovedkortet, evt resett BIOS (jumper/batteri).
Playmofetish Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Mye som kan være galt, alt fra ulike minnebrikker til jumperfeil på hovedkortet, til defekt onboard VGA. Hva slags deler består PCen av? Har du prøvd å starte opp med kun CPU, minne og skjerm tilkoblet?
B4stian Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Pcen består av: AMD Athlon XP 2500+ Barton 512 mb pc2700 Western Digital 120 gb MSI KM4AM-V
hallgeirl Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 Jeg har bygd meg en slags server, og har kjøpt hovedkort med skjermkort innebygd. Må jeg stille på noe på hovedkortet for at det skal funke? For når jeg kopler til en skjerm og starter maskinen hører jeg at alt starter opp, men det kommer ikke noe bildet opp. Hva kan være galt? Så lenge du ikke har noen andre skjermkort koblet til PC'en, så bruker den onboard skjermkortet. Så det er nok som de andre her sier, noe annet galt. Sett inn en boot-cd av noe slag, og se om cd-rommen jobber. Gjør den det, så kommer den jo så langt som til bootinga, og da tipper jeg på feil med onboard-kortet.
B4stian Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Skrevet 28. oktober 2004 Og der var problemet låst, hadde glemt å sette inn den 4-pins firkanta intel-kontakten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå