Gå til innhold

Kjøpt Sapphire Radeon X800XT 256MB Vivo


idle_man_1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
X800pro vivo selges jo som 12 pipe og kan softmoddes til 16 pipes,

Vet ikke helt om vivo forsvinner ved en slik softmod.

Det vil si at om noen har moddet et kort til X800XT og når X800XT endelig kommer bytte kjøleribbe og selger videre det brukte X800'pro' kortet som om det er original X800XT. Kan dette gjøres ?

Står ikke Vivo for "video-in video-out" da? Altså at man kan se det på hvilke utganger kortet har? (sikkert en drøss av dere som bare tenker: :no: ?)

Lenke til kommentar
:no:

hehe neida, kortet i seg selv er likt et kort uten VIVO, men det følger med en spesiell kabel du plugger i tv-ut kontakten. Denne har s-video inn/ut og kompositt inn/ut.

 

Du kan derimot se på kortet at det har en chip det står "ATI rage theater" på.

Vel Både X800XT vivo og X800pro vivo har begge ati rage theater chippen vil jeg tro. Forskjellen er kun antall pipes og hvor høy MHz minnet kan kjøre på.

Lenke til kommentar
:no:

hehe neida, kortet i seg selv er likt et kort uten VIVO, men det følger med en spesiell kabel du plugger i tv-ut kontakten. Denne har s-video inn/ut og kompositt inn/ut.

 

Du kan derimot se på kortet at det har en chip det står "ATI rage theater" på.

Vel Både X800XT vivo og X800pro vivo har begge ati rage theater chippen vil jeg tro. Forskjellen er kun antall pipes og hvor høy MHz minnet kan kjøre på.

Ja, både PRO VIVO og XT kortene er VIVO kort. Det var derimot ikke det jeg svarte på ;)

Lenke til kommentar
:no:

hehe neida, kortet i seg selv er likt et kort uten VIVO, men det følger med en spesiell kabel du plugger i tv-ut kontakten. Denne har s-video inn/ut og kompositt inn/ut.

 

Du kan derimot se på kortet at det har en chip det står "ATI rage theater" på.

Vel Både X800XT vivo og X800pro vivo har begge ati rage theater chippen vil jeg tro. Forskjellen er kun antall pipes og hvor høy MHz minnet kan kjøre på.

Ja, både PRO VIVO og XT kortene er VIVO kort. Det var derimot ikke det jeg svarte på ;)

Og det jeg lurte på var om en kan se forskjell på X800Pro vivo og X800XT Vivo?

:hmm:

Lenke til kommentar

Så om en kjøper X800XT vivo så kan en ikke garantert vite at det kom ut fra fabrikken som X800XT vivo kort, men derimot X800pro vivo og at det underveis hit til norge har blitt softmoddet.

For en vanlig forbruker ville jo ikke ha lagt merke til noenting. Mens derimot for oss som bygger pc selv, og gjerne putter inn vannkjøling i boksen så vil vi jo vite at vi får det vi betaler for. Slik som skjermkortene er laget så er det umulig for oss å vite å vite hva slags klassifikasjon kortet har fått ut fra fabrikken.

Se på intel, de preger cpu'en med type direkte på cpu chip, mens på skjermkortene blir det gjort med papirlapper som lett kan byttes ut.

Lenke til kommentar
Så om en kjøper X800XT vivo så kan en ikke garantert vite at det kom ut fra fabrikken som X800XT vivo kort, men derimot X800pro vivo og at det underveis hit til norge har blitt softmoddet.

For en vanlig forbruker ville jo ikke ha lagt merke til noenting. Mens derimot for oss som bygger pc selv, og gjerne putter inn vannkjøling i boksen så vil vi jo vite at vi får det vi betaler for. Slik som skjermkortene er laget så er det umulig for oss å vite å vite hva slags klassifikasjon kortet har fått ut fra fabrikken.

Se på intel, de preger cpu'en med type direkte på cpu chip, mens på skjermkortene blir det gjort med papirlapper som lett kan byttes ut.

De fleste x800pro vivo kortene er identiske til x800 XT PE kortene, fordi det er billigere å produsere ett kort og selge dem som to forskjellige. Så istedet for å lage 2 forskjellige PRO kort, tar de XT PE kort og legger inn PRO VIVO bios.

Derfor er kjernen til et PRO VIVO preget med samme nummer som XT kjernen, det er rett og slett samme kjernen.

 

Merk at de vanligvis bruker de dårligste GPU'ene på PRO VIVO kortene, så du kan ikke være 100% sikker på at du kan flashe til XT, selv om mange har klart det.

Lenke til kommentar
burde likevel vært mulig for fabrikk å kunne gravere inn på printkortet hva det er blitt sendt ut som etter kvalitets test + flashing av bios på gpu. Slik at vi forbrukere vet hva vi faktisk kjøper.

Der er jeg faktisk HELT enig. Spesielt om du kjøper brukte kort, kan du jo ikke vite om kortet faktisk er et orginalt XT PE, eller om det er et flashet pro kort.

Lenke til kommentar

Det er lett å finne ut....du kan lese på den hvite lappen som er klistret på kortet hva det er for noe eller du kan skrive inn serial nr på ati sine sider, så ser du hva slags kort det er (på samme måte som når du sporer en pakke)....har selv gjort dette bare på gøy!!

 

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar
Det er lett å finne ut....du kan lese på den hvite lappen som er klistret på kortet hva det er for noe eller du kan skrive inn serial nr på ati sine sider, så ser du hva slags kort det er (på samme måte som når du sporer en pakke)....har selv gjort dette bare på gøy!!

 

Francis :D

Disse hvite lappene bakpå er jo enkle å fabrikere og erstatte med falske..

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt et Sapphire x800xt fra netshop.no og det var småriper på vifta når jeg fikk det.

Jeg synes at jeg får litt lav score med det kortet. Jeg får 4100 i 3Dmark05. Jeg har P4C 3 ghz og Corsair twinx 1024 mb ram.

Synes det er litt merkelig dette her.

Det var noen riper på overflaten av kjøleribbe her også. Du må sjekke

hvilken klokkefrekvens gpu og minne kjører på.

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt et Sapphire x800xt fra netshop.no og det var småriper på vifta når jeg fikk det.

Jeg synes at jeg får litt lav score med det kortet. Jeg får 4100 i 3Dmark05. Jeg har P4C 3 ghz og Corsair twinx 1024 mb ram.

Synes det er litt merkelig dette her.

Jeg kjøpte også på netshop, og mitt kort hadde definitivt vært åpnet og brukt.

Riper på kjøler, skruemerker og kjøleren har vært av.

Men det fumker fint bortsett fra water-wave effekt når jeg bruker det med projektoren, ikke noe når jeg bruker skjerm. Kortet klokker godt også.

Fikk 6488 3DMark05 med kortet. Men sliter litt med omega 2590 driveren, som er basert på 4.10 beta. Har installert driveren og kortet funker helt fint men under hver oppstart så finner maskinen ny maskinvare? Vet ikke hva dette er for noe, har det noe med vivo å gjøre?

Lenke til kommentar
Jeg har også kjøpt et Sapphire x800xt fra netshop.no og det var småriper på vifta når jeg fikk det.

Jeg synes at jeg får litt lav score med det kortet. Jeg får 4100 i 3Dmark05. Jeg har P4C 3 ghz og Corsair twinx 1024 mb ram.

Synes det er litt merkelig dette her.

Jeg kjøpte også på netshop, og mitt kort hadde definitivt vært åpnet og brukt.

Riper på kjøler, skruemerker og kjøleren har vært av.

Men det fumker fint bortsett fra water-wave effekt når jeg bruker det med projektoren, ikke noe når jeg bruker skjerm. Kortet klokker godt også.

Fikk 6488 3DMark05 med kortet. Men sliter litt med omega 2590 driveren, som er basert på 4.10 beta. Har installert driveren og kortet funker helt fint men under hver oppstart så finner maskinen ny maskinvare? Vet ikke hva dette er for noe, har det noe med vivo å gjøre?

jeg har også problemer med at kortet finner ny hardware etter oppstart :hmm:

 

ca 5800 med omega, 4300 med driverene som fulgte med kortet: HiS kort

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...