Gå til innhold

NTRDL-feil under oppstart? Hva er det?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå netopp formatert pcn min og lagt inn windows xp proffesional norsk. Og nå når jeg skal starte opp pcn min får jeg opp en feilmelding hvor det står "ntrdl finnes ikke trykk ctrl + alt + delete for å restarte" Men hvis jeg stapper xp cdn inn i cdrommen får jeg til å starte opp! Men hvorfor gjør jeg det ikke uten den forbaska xp cdn?

 

Er det skjedd noe galt under xp installasjonen eller noe sånt? Jeg har allerede formatert to ganger for å prøve å få vekk denn stygge feilmeldingen, men det hjalp ikke i det hele tatt :no:

 

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg skjønner ikke bæret :cry:

 

 

* se specc i profil (hvis det er viktig) *

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå netopp formatert pcn min og lagt inn windows xp proffesional norsk. Og nå når jeg skal starte opp pcn min får jeg opp en feilmelding hvor det står "ntrdl finnes ikke trykk ctrl + alt + delete for å restarte" Men hvis jeg stapper xp cdn inn i cdrommen får jeg til å starte opp! Men hvorfor gjør jeg det ikke uten den forbaska xp cdn?

 

Er det skjedd noe galt under xp installasjonen eller noe sånt? Jeg har allerede formatert to ganger for å prøve å få vekk denn stygge feilmeldingen, men det hjalp ikke i det hele tatt :no:

 

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg skjønner ikke bæret :cry:

 

 

* se specc i profil (hvis det er viktig) *

NTLDR er en fil som henter Windows fra NTFS filsystemet (ntloader). Sjekk i bios at boot rekkefølgen er rett på harddiskene, har opplevd at denne feilen kommer pga. at de står feil.

 

Dersom alt er i orden er så står det noen om det her:

http://www.computerhope.com/issues/ch000465.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...