Gå til innhold

HJELP! Bare piping.


Blue--Sky

Anbefalte innlegg

hjelp meg!!!

 

 

Jeg fikk i går 2 ekstra kabinettvifter, en viftestyreing, kjøleribbe til minne, ATI Silencer 1, og kjøleribber til minnet (på gfx kortet).

 

Så før jeg skulle begynne og montere viftestyringa og kjølinga på gfx kortet skulle jeg bare hive på kjøleribba til minnet raskt......det endte med at jeg fikk revet av en av de små tappene/motstandene eller hva det en er på minnebrikka, grunnen var at kjøleribba var delt i to (med noen hengsler på toppen) og termisk tape på begge sider......jeg satt selvfølgelig den første delen for lavt.........og lur som jeg er prøvde jeg og presse hengslene sammen og det endte som beskrevet over.

 

(lette febrilsk i en halv time etter den forsvunnet biten (hadde tenk og forsøke med loddebolten..hehe.)men den var som sunket i jorden)

 

så da hadde jeg bare 512mb ramm igjenn....(bestilte en gig med pc 3200 ram etterpå, som jeg får i morra)

 

så kobla jeg opp vitestyringa og viftene (tot 4 stk) og måtte bare prøve kjøre den (hadde ikke gfx kortet i) litt for og se...Det begynte og pipe når jeg startet, men jeg trodde det bare var på grunna av at gfx kortet ikke satt i.

 

så monterte jeg vifta og kjøleribbene på gfx kortet. deretter starta jeg opp maskinen.......men den bare pipte og jeg fikk ikke noe bilde.

 

jeg lurte på om den andre minnebrikka også var gåen, og satt inn en gammel pc 2100 brikke (resatte cmos først) men samme pipinga....

 

så tenkte jeg at gfx kortet var ødelagt, og satt inn mitt gamle geforce 4 kort, men samme pipinga.

 

så tenkte jeg at det var psu en som ikke klarte belastniga, og koplet fra viftestyringa, samme pipinga.

 

Nå vet jeg ikke hva det kan være. :cry::cry:

 

VÆR SÅ SNILL OG HJELP MEG. (gjerne forklar hva pipinga kan være hvis du har et abit NF7-S v2.0)

 

(sitter på en bærbar nå, så jeg kan teste ut forslagene fortløpende)

 

alle forslag mottas med takk, (ikke si at jeg er en idiot som ødela den minne brikka, for det vet jeg.........................)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

YESSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

Satte minne brikka inn i slot 2 istedenfor slot 1, nå fikk jeg bilde på skjermen...endelig.

 

Nå føles faktisk ikke tapet av minne brikken så ille lenger :D

 

Takk til mantra 17, som satte meg på sporet (ved å nevne slot)

 

edit:post 100 ;)

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...